2.295 visninger
|
Oprettet:
Hvad sker der når den kører for magert {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger.. Hvad sker der når en pumpet bil kører i en for mager blanding af luft og benzin?
Jeg tror det er problemet med denne gut, hvis bil får for lidt benzin, hvilket man kan se på hans AFR(Tror jeg det er) over rattet:
http://video.google.com/videosearch?q=toyota+supra&emb=0&aq=f&aq=f#
Men hvad sker der når en motor får for lidt benzin?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 377
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Den situation står jeg i nu, det ret nedern sku jeg hilse og sige
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 167 Svar: 599
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Desuden kan der opstå tændingsbanken.
i sidste ende smeltes der huller i stempler eller en ventil eller 2 brænder af...
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Men nej, tvivler også på den bil kører for magert
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Men kører den jeg har linket til ikke for magert??
Vidste sQ ikke at benzinen virkede som indre køling, hvilket jeg har svært ved at se??? Er det ikke luften der køler? Benzinen eksploderer jo??
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Hvad for noget?
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Benzinen er koldere end luften på en turbobil..
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Her er den;
http://www.youtube.com/watch?v=w2sQ9I9a_Ac
Kører denne ikke for magert??
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Seriøst eller hvad? Hvordan det? Er det kun på turbobiler det er sådan?
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Hehehe, du har lave samme fejl som mig. Eller Google Video er ikke lige det bedste at linke til.
Ryan Woon kender jeg. Og den bil er bare et tegn på at ejeren er perfektionist - Så nej, liiige den bil kører nok ikke for magert
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
På turbobiler er forskellen størst, pga varmeudviklingen fra turboladeren.. der er indsugningsluften, afhængig af udenomstemperaturen, mellem 40-70 grader hvis intercooleren er tilstrækkelig stor til resten af opsætningen.
på en NA motor, er der ikke noget som sådan der udvikler unødvendig varme.
men igen er en rigtig blanding essentiel for at motoren holder længe og yder optimalt
Hvad sker der når den kører for magert