{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Gode råd til fejllevering og skade? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har netop indkøbt dele for 10500 hos et onlinewebshop i DK til min Golf 3. Vil ikke hænge nogen ud inden vi har fundet en løsning så derfor nævner jeg ikke firmaets navn.

Har bl.a. købt en bagkofanger og en motorhjelm som er det indlægget handler om.

På onlinefirmaets hjemmeside bestilte jeg en bagkofanger som jeg syntes var rigtig fed. Da jeg modtager bagkofangeren er det en helt anden end den jeg har bestilt, godt nok fra samme producent, men der hører lighederne så også op.

I første omgang virker ejeren/chefen fra firmaet ret afvisende, og siger at han har bestilt det varenr. som jeg har bestilt. Men billedet er en helt anden kofanger, og han har nu bedt mig om at sende billeder ind af den kofanger jeg har fået.
Han har efter vores telefonsamtale taget produktet af hjemmesiden.

Udover det var den motorhjelm jeg har bestilt skadet da jeg fik den - der mangler en lille fli i kanten (siden) af den. Ejeren/chefen afviser og siger at han har tjekket varen inden han sendte den afsted og henviser til fragtfirmaet, selvom jeg er næsten 100% sikker på at det ikke kan være en fragtskade da den var rigtig godt pakket ind.

Nogle gode råd? Ved at jeg skal få alt på skrift, så nu klarer vi den over email for en sikkerheds skyld.

På forhånd tak
Emil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til fejllevering og skade?
  • #1   21. okt 2008 Forhåbentlig har du betalt med Dankort, så hvis alt går i hårknude kan du altid få banken til at trække pengene tilbage. Undervejs kan du jo evt også true med det hvis han ikke er samarbejdsvillig.

Men hvis det kan klares via fornuftig dialog, er det jo nok at foretrække

• #2   21. okt 2008 Mht at det er den forkerte kofanger er noget i må finde ud af i fællesskab.
    Skaden på hjælmen er muligt en fragt relateret skade, men det er reklamation som HAN skal rette overfor fragt selskabet, har aldrig og vil aldrig være sig som skal gøre det.

• #3   21. okt 2008 Jeg kan godt forstå hvis han vil have det til at være en fragtskade, for når du har kvitteret for modtagelse, har du samtidig accepteret pakken, og klager over fragtskader er ikke længere mulig

• #4   21. okt 2008 Mht. den forkert leverede vare, så har man jo på alle
    fjernkøb 14 dages fortrydelsesret - og er faktisk berettiget til at returnere varen uden begrundelse. (Med mindre der er tale om en vare, der direkte er produceret på kundens bestilling)

Mht. skaden, så mener jeg hovedreglen er, at synlige skader skal meddeles fragtmanden straks ved levering (evt. ved påtegning på fragtbrevet) mens ikke synlige skader (f.eks. en skade der først er synlig når emballagen fjernes ) skal reklameres inden for 7 dage.

Jeg mener også at det er sælgers ansvar at rette henvendelse til fragtselskabet.

Kommentér på:
Gode råd til fejllevering og skade?

Annonce