{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

!!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!! {{forumTopicSubject}}

Hey folkens har i også læst det???
Overskrift siger:

Gi´ dem dog nogle baner.

Så åbnede det kontroversielle ungdomshus på Dortheavej i København. De autonome møgunger fik deres vilje. Men det gør unge med forkærlighed for hurtige biler og street-race ikke. De kan ikke få en ekstra bane. Der ligger godt nok en i Holeby, men det er sgu lidt langt fra Århus...... Hvorfor ikke lægge en ved den nedlagte Vandel Flyveplads ved Vejle? Den bliver alligevel kun brugt til ´Danmarks Hurtigste Bil´ i starten af Juni. Hvis man vil det ulovlige gade-ræs til livs, skal der etableres et par 400-meters lige baner - eller ti. For unge med hang til hurtige biler er vel lige så meget værd som en flok autonome.....

Det der er skrevet er taget fra avisen der udkom i dag, og jeg ville lige høre om vi også skal til og lave en masse ballade for at få hvad vi har brug for??? Kom bare med nogle kommentar til hvad i syntes, håber det kan skabe lidt Debat ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  !!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!!
  • #1   21. okt 2008 Chres J du er lidt bag efter:P

    Men har samme mening som sig ja.. problemet er bare vi opføer os pænt de gør de ikke..


  • #2   21. okt 2008 Fedt de tager det op i ekstrabladet nu smiley

    Det kunne være fedt hvis det blev til noget og det kunne blive debatteret lidt..


  • #3   21. okt 2008 Vi samler bare så mange biler vi kan og så ska der laves nogle mega brændere foran Christiansborg.!

  • #4   21. okt 2008 Jamen Hvad har det ikke kosted os og staten at de unger fik deres skide hus?? ville tro at vi er lidt billigere at slippe af med, hvis vi fik et par baner rundt omkring i landt ikke??

  • #5   21. okt 2008 Det er jo svært med de danske støjkrav.

  • #6   21. okt 2008 Vi har for et par år siden prøvet at kører protest kørsel i Aalborg fredag aften hvor vi var et par hundrede biler der spærrede alt trafik i lang tid, og gjore det flere gange. Det virkede også og boremesteren lovede at hvis vi stoppede vores ulovlige race og fik en lovlig forening til at bakke os op ville vi få en bane at kører på. Fredagen efter havde vi lavet en lovlig klub med SID`s transport og logistik afdeling. Og hvad fik vi? en bar røv at trutte i...!!!!!!!!!!!

  • #7   21. okt 2008 Henrik N - HAHA ! LYDER SATME SOM EN GO AFTEN!!! smiley

  • #8   21. okt 2008 og så får vi bøder og klip. de kunne jo ikke ramme de nassere på noget...

  • #9   21. okt 2008 Henrik N: Ja nemlig det er nok det der skal til for at de åbner deres øjne???

  • #10   21. okt 2008 Jamen der må bare laves nogle optøjer rundt omkring i de lidt større byer.. blokere trafikken som de gjorde i ålborg. men Århus, Kbh, Odense skulle lige have været med til det samtidig.. sådan en Mandag morgen eller noget så bare blokere det meste af byen indtil der sker noget med de høje herrer..

  • #11   21. okt 2008 lad os smadre halve byer og skabe os åndsvage

  • #12   21. okt 2008 jeg går ind for vi laver ringe på rådhuspladsen ind til vi får en bane

  • #13   21. okt 2008 Det der skal til er massiv opbakning hele vejen rundt, og så bar en helvedes masse optøjer, smadrede vinduer, afbrændte biler containere and so on..

    Og hver anden aften eller sådan.. Københavns komune, har jo vist os alle, at: VOLD ER LØSNINGEN ????!!!! TOTAL GROTESKT hvis i spørger mig..


  • #14   21. okt 2008
    Skrevet: 21-10-2008 22:54:27 ( i golf gruppen )

    jamen det er da bar at skrive til nogle af de andre grupper herinde kan da ik passe vi er de eneste der vil støtte den her sag det kommer jo alle tilgode hvis det lykkedes


  • #15   21. okt 2008 jamen det er jo bar at samle en mega flok og køre mod kbh.

  • #16   21. okt 2008 Hvis i begynder og demonstrer med bilerne kan jeg love jer for de begynder og klippe plader over på bilerne vent og se.

  • #17   22. okt 2008 Rådhuspladsen skal stå i røg, men vi sætter ild til dæk og skraldespande... Det fungere jo for andre... Så må vi os prøve... ;)...

    Skyd dem... Men skønt at se problemet bliver taget op !


  • #18   22. okt 2008 Dr. Bombe


    Skrevet: 22-10-2008 12:27:23

    Jeg vil gerne være med til at hjælpe mht. at finde nogen muligheder indenfor lovens rammer, formulering samt kontakten til politiker, fjernsyn osv.

    Men det kræver ligesom at man kan tale som en fælles enhed for alle motornørder i DK:

    Hvor skal banen/banerne ligge
    Hvordan skal det administreres (ansvar, sikkerhed, forsikring osv)
    Hvordan skal det betales
    Hvem vil/må bruge det ("åbningstider", reklamer, biler, motorcykler, indreg biler? Racerbiler?)
    Yderligere idér (fx at man kæmper for at de unge får en bedre forståelse for hvor galt det kan gå)

    Ideen er god nok, men der ligger altså et stort arbejde bag. Dog vil jeg tro at det ikke er umuligt at finde nogen politiker som vil kæmpe vores kamp i håb om nogen stemmer. Det gavner jo også almen befolkningen hvis vi kommer væk fra vejene hvor det kan være farligt at giv den gas.

    En mere realistisk idé tror jeg dog ville være at kontakte politi og politiker i vejle mht. lørdagsrace. Få nogen aftaler på plads, have nogen ansvarlige (nogen af os!) og måske få det hele godkendt som en slags "demonstration" på samme tidspunkt og sted hver lørdag. Der kunne så være nogen få afspæringer ud til "banen" og sikre sig at deltager samt publikum er enige om et sæt fælles regler (intet skrald, ingen går på banen, der bliver kun kørt efter anvisning fra en af de gule trøjer osv).

    Videre kunne der laves en frivillig organisation (dvs. nonprofit) som har mulighed for at modtage donation fra os, firma'er, kører e.l.. Pengene kan så bruges til lobby arbejde, flyers, bilarrangementer udover lørdag aften osv.

    Det er min vudering, at med de rigtige folk og en fælles opbakning fra alle jer andre , at det vil være muligt at få noget lovligt race til næste forår under de samme forhold som nu.



  • #19   22. okt 2008 Jeg skriver mig på punktet Afspærring mht. lovligt ræs i vejle.. Kan låne alle de skilte der ska bruges ved mester..

  • #20   22. okt 2008 Men det med i Vejle, det løser det stadig ikk andre steder, smiley

  • #21   22. okt 2008 Det er også derfor der skal være mere end en bane der må og kan køres på jo.


Kommentér på:
!!Ekstra bladet S.23 D. 21/10-08!!

Annonce