{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momsfri gulplade bil til +moms bil
  • #1   30. okt 2008 Der er nået med at man også kan få dem indreg. som halv privat og halvt erhverv.. Men ja Skat ved nok bedre..

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #2   30. okt 2008 Du kan ikke trække momsen ud når først den er betalt - ved faktisk ikke helt hvorfor det er sådan men det kan man ikke.

  • #3   30. okt 2008 Momsfri betyder momsen er betalt og kan ikke gøres om....................
    det siger at du ikke kan trække moms fra når du bruger den.....
    momsen er betalt for at man kan bruge den som privatbil ....

    du må finde dig en der er Pris+Moms istedet for...


  • #4   30. okt 2008 hvis du betaler moms ved køb af den kan du trækker den ud igen .....
    men husk nu at overvej det godt for de er efter de gulplade biler ....
    jeg har ikke trukket momsen ud af min syntes det er rart man kan bruge den i weekenden privat


  • #5   30. okt 2008 Så vidt jeg ved, har momsen intet med privatbrug kontra erhvervsbrug at gøre. Hvis man som privatperson ønsker at købe en varevogn (gulpladebil) skal man betale momsen. Hvis man som erhvervsdrivende ønsker at købe en varevogn, så kan man trække momsen fra. Hvis momsen først er betalt, er jeg ret sikker på, at man ikke kan trække den fra igen.

    Hvorvidt bilen må benyttes privat styres af de famøse klistermærker, altså om der er betalt privatbenyttelsesafgift, enten helt eller delvist. Selvom du køber en varevogn som privatperson og dermed betaler momsen, skal du stadig betale privatbenyttelsesafgift.


  • #6   30. okt 2008 KM momsen kan ikke trækkes tilbage
    og jo momsen har noget at sige om det er privat eller erhvers..........


    Maler b læs tekst MOMSFRI til +MOMS ---------KAN MAN IKKE.............


  • #7   11. okt 2009 Nu må i kloge herre gerne rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg bliver simpelthen nød til at spørge..

    Vil det sige, at man som virksomhed ikke betaler moms? I får det nemlig til at lyde sådan. Det er af min klare overbevisning at alle virksomheder betaler moms af de produkter de køber ligemeget hvad det er. Herefter kan man så trække det fra i sit momsregnskab. Dette er når man køber.
    Når man sælger så ligger virksomheden også salgsmoms oveni deres vare(både til privat og erhverv), som så bliver en modpost til købsmomsen. Dette er ved salg. Differencen er det beløb som man indbetaler til skat.

    DERFOR. Der er altså betalt moms på bilen helt fra start. Virksomheder kan bare trække dette fra i deres regnskab ikke på bilen. Det betýder ikke at det bliver en bil uden moms. Det er også derfor at så mange forhandlere skilter deres priser som + moms. da de henvender sig til andre virksomheder og i sidste ende bliver dette den sidste pris for virksomheden. Men faktisk koster bilen mere i første omgang for virksomheden, som også skal betale momsen på en bil der er + moms.

    Jeg håber at dette er med til at give et billede af hvorfor man ikke kan trække momsen tilbage på bilen. Det kan hverken private eller virksomheder.

    Og for at svare på det første spørgsmål, JA du kan godt trække momsen fra i dit regnskab hvis du ejer en virksomhed, hvis du er privat så kan du ikke.


  • #8   11. okt 2009 m K virksomhed køber bilen + moms trækker momsen fra

    når bilen skal sælges/bruges fuldt privat så skal man betale momsen


  • #9   11. okt 2009 Jumanji.

    Det er også det jeg skriver i mit indlæg. Hovedbudskabet er at du ikke trækker momsen fra på bilen, men i virksomhedens momsregnskab og at der helt fra første reg dato bliver betalt moms på den om det er en virksomhed eller privat der køver bilen.

    Igennem tråden argumenteres der for at +moms biler er uden betalt moms på bilerne samt om man kan trække momsen ud af bilerne. Det kan simpelt ikke lade sig gøre at købe en bil + moms, da forhandlere skal ligge momsen oveni ligemeget hvem de sælger til.


  • #10   12. okt 2009 m K nope du betaler momsen og derefter trækker du den ud via frimaet og må så kun køre firmakørsel altså ikke privat i den


    ellers skal man lade være eller kun trække noget ud så den køre f.eks. 50/50 eller anden måde så man må køre privat og firma men så skal man til at holde regnskab med hvad der frima og hvad der er privat..



  • #11   12. okt 2009 Hej igen. Ja det er jeg klar over og det er også det jeg skriver i mit indlæg.

    Udsnit fra skat:
    hvis du eller dine medarbejdere kun bruger varebilen i den momsregistrerede virksomhed, bør du være opmærksom på følgende få ting:

    Du kan trække hele momsen fra i dit momsregnskab, når du køber, bruger og eventuelt lejer bilen. DVS AT MOMEN IKKE BLIVER TRUKKET FRA I BILEN, MEN REGNSKABET OG DET ER SÅDAN SET DET SOM VAR DET STORE SPØRGSMÅL I TRÅDEN. SELVOM VIRKSOMHEDEN FÅR ET FRADRAG FOR MOMSEN, SÅ SKAL DE OGSÅ SELV TAGE MOMS VED VIDERESALG OG DERMED ER DER ALTID MOMS PÅ BILEN
    Du skal ikke betale privatbenyttelsesafgift af bilen.
    Du eller dine medarbejdere skal ikke betale skat, når I bruger bilen.

    LINK TIL SKAT
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1781888&vId=202267&i=3#i1781888


  • #12   12. okt 2009 ja :oP

    når man sælger skal man sælge + moms eller betale momsen så kan man sælge den som momsfri og så er det ligesom en privatbil


  • #13   12. okt 2009 ""når man sælger skal man sælge + moms eller betale momsen så kan man sælge den som momsfri og så er det ligesom en privatbil""

    Det er ikke korrekt - gulpladebilerne, eller varer generelt kan ikke sælges uden moms. Så man køber altid en gulpladebil inklusiv moms privat eller virksomhed. Du kan jo f.eks. heller ikke gå et sted hen og betale momsen eks. motorkontoret på en bil. Ligesom private ikke kan eje en bil uden moms, da de ikke har et regnskab at trække det fra i.

    Læs mine tidligere indlæg lidt grundigere, så har du svaret.


  • #14   12. okt 2009 altså altså du da ikke vågnet op:P

    ved salg sælges den + moms eller man har betalt momsen så sælges den momsfri (momsfri betyder at du ikke skal betale prisen +moms)

    altså
    den frørste + moms

    bil 20.000,-kr
    moms 5.000,-kr
    total 25.000,-kr

    den anden

    Momsfri

    Bil 25.000,-kr det er inkl. moms men du kan ikke trække den ud eller noget det ligesom en privatbil

    men du skal ikke give 25 kilo + moms

    er du noglelunde med nu ;o)



  • #15   12. okt 2009 Kære Jumsanji.
    Jeg er fint vågen og er 100 % med.

    Men forklar mig lige. Du skrev først:
    ""når man sælger skal man sælge + moms eller betale momsen så kan man sælge den som momsfri og så er det ligesom en privatbil""
    Man kan altså selv vælge om man vil betale momsen?? og dette betyder om det er en privatbil, eller ej??

    Nu laver du så et regnestykke hvor der betales moms af begge dine metoder og er det samme:
    """altså
    den frørste + moms

    bil 20.000,-kr
    moms 5.000,-kr
    total 25.000,-kr

    den anden

    Momsfri

    Bil 25.000,-kr det er inkl. moms men du kan ikke trække den ud eller noget det ligesom en privatbil

    men du skal ikke give 25 kilo + moms

    er du noglelunde med nu ;o)""""

    dvs. at du betaler moms i begge tilfælde, men der er stadigt forskel på om du sælger den som +moms, eller momsfri??
    Og dvs. at hvis en køber køber en bil af dig + moms(og i dette tilfælde 20000+5000=25000) skal han så betale moms af den igen for at måtte bruge den privat? Den er jo købt som +moms i dit regnestykke! Hvis ja, hvorfor har du så + moms?????


  • #16   12. okt 2009 Og ikke mindst: Hvorfor har du momsfri, når du alligevel betaler momsen i dit + moms regnestykke??

  • #17   12. okt 2009 momsfri hedder det og ved ikke hvorfor men den der har bilen betaler momsen for på den måde bliver den momsfri og må så bruges til privatkørsel

    hvis du køber en bil lad os sige du køber en varebil den køber du +moms bruger du den til firma kan du trække momsen ud
    så hvis bilem koster 50 kilo + moms så har du betalt 50+moms men får så momsen retur når du trækker den ud via dit firmaregnskab

    men så må du kun bruge den til firmakørsel altså IKKE privat som at lige en søndag køre til købmanden efter smøger eller fordi du lige skal til fordboldskamp o.s.v.

    nå du skal sælge den igen så kan den sælges +moms det vil sige den nye ejer kan trække momsen ud på samme måde

    men hvis du har betalt momsen inden du sælger så kan den nye ejer ikke trække momsen ud og kan så bruge den privat og firma men kan kun trække nogle ting (procent) fra


    hvis du skal have en bil til firma udlukket så køber man en +moms da du kan trække det fra i firmaet

    men skal du køre privat så kan man købe den som momsfri og det sådan set det samme det bare at du køber den hvor momsen ER betalt og ikke kan trækkes ud af den igen

    men der er moms i ligemeget hvordan man vender og drejer den


  • #18   13. okt 2009 Okay. Nu har fundet ud af hvor kæden hopper af for dig. Du tror simpelthen at der er forskel på biler +moms og momsfri i en købssammenhæng.

    Jeg vil gøre det meget simpelt for at hjælpe dig, da jeg ikke gider at have denne diskution mere og fordi jeg syntes det er brand ærgeligt, at andre brugere af denne tråd skal blive misinformeret af dig.

    Bil nummer 1. skal bruges privat.
    Købes for 60.000 kr + moms. I alt 75.000 kr. Virksomhed betaler 75.000 kr. for den. Der er nu betalt moms på den. Virksomheden indregistrere den på motorkontoret som varebil til privat. Denne må bruges privat.

    Bil nummer 2. Skal kun bruges til erhverv.
    Den samme bil som i nummer 1 købes for 60.000 kr + momsen oveni. i alt 75.000 kr. Virksomheden betaler 75.000 kr. for den. Der er nu betalt moms på den(som alle virksomheder skal når de køber varer) Virksomheden indregistrere den på motorkontoret som varebil til erhverv. Denne må så ikke bruges privat. Virksomheden kan så registrere de 15.000 kr. i deres momsregnskab.

    Det er altså hermed bare hammer vigtigt for dig at forstå at der ikke er forskel på bilerne alt efter om det er + moms eller momsfri. Det er blot regnskabsteknisk. Så når du ser en varebil stå til salg til + moms - altså 60.000 kr. + moms, så er det ikke fordi den kan købes for det beløb, men det er blot en oplysning til virksomheder omkring hvad den vil koste dem i sidste ende. Så du skal modsat i dit ovenstående eks. se det på den teoretiske måde, at alle varebiler bliver købt som momsfri. Herefter kan virksomheden så trække det fra. Når den bliver solgt igen, til f.eks. en af de forhandlere der nu har en varebil til at stå, så forhandleren køber bilen inklusiv moms. Men overfor hans potientielle købere stilter han med en pris + moms, men faktisk har forhandleren købt bilen inklusiv moms. Så det er altid op til hvordan man indregistrere den på motorkontoret.


    Som du skriver:
    nå du skal sælge den igen så kan den sælges +moms det vil sige den nye ejer kan trække momsen ud på samme måde
    Kommenteret:
    Forkert. Den kan ikke sælges uden at køber skal betale moms. Og selv hvis dette kunne lade sig gøre, så kunne man ikke få mmosfradrag hvis man ikke har betalt momen vel..

    Du skriver:
    men hvis du har betalt momsen inden du sælger så kan den nye ejer ikke trække momsen ud og kan så bruge den privat og firma men kan kun trække nogle ting (procent) fra
    Kommenteret:
    Forkert. Det er blot et spørgsmål om hvordan bilen indregistreres. Og der betales altså moms på varer man køber. Virksomheder kan til hver en tid trække momsen fra på en bil der er momsfri. Ja faktisk sker det hver gang.

    Du skriver:
    hvis du skal have en bil til firma udlukket så køber man en +moms da du kan trække det fra i firmaet
    Kommenteret:
    Igen nej. JF. ovenstående

    Du skriver
    men skal du køre privat så kan man købe den som momsfri og det sådan set det samme det bare at du køber den hvor momsen ER betalt og ikke kan trækkes ud af den igen
    Kommenteret:
    Jamen det var dog sjovt. Jeg kører i min toyota sportsvan privat, som stod + moms hos den forhandler jeg købte den hos. Oveni prisen røg sjovt nok moms. (da han skal tage moms også) og så kunne jeg så gå på motorkontoret og indregistrere til privat kørsel. Så ifølge dit, så må der da ske fejl på motorkontoret hver dag, hvis man som privatmand kan købe en + moms bil og køre i den privat.

    Kilde: www.skat.dk

    Du har altså fuld stændigt fat i den forkerte ende her og du bliver nød til at sætte dig bedre ind i tingene inden du begynder at lade som om du ved hvordan tingene er skruet sammen, for du misinformere brugerne i denne tråd, som får et helt forkert billede af hvad mmos spørgsmålet. Ud fra din betragtning, så troede brugerne at + moms eller momsfri hænger ved bilen, men det er fuldstændigt forkert.




  • #19   13. okt 2009 m K Woow du fandt ud af det jeg heletien har sagt men ikke helt forstod tillykke

    men nej tråden er jo også løbet fra dig til at starte med for overskriften siger Momsfri til +moms og det kan man ikke når momsen er betalt...

    det du køre på er det jeg har prøvet heletiden at sige som du først nu forstår er når man køber en ny bil


  • #20   13. okt 2009 haha okay.

    Dit indlæg giver mig ikke anledning til yderligere. Jeg vil blot lade det være op til folk selv at tolke på det allerede skrevne.

    MK


  • #21   13. okt 2009 he he du har sagt det samme som mig men glem nu bare det for det hele handlede jo om at om man kunne tage en bil der var betalt moms(momsfri) og lave den til + moms og det kan man ikke

    man kan dog godt bruge den til firma man man kan ikke trække udgifterne ud på samme måde så det bedste er at købe en der er + moms ;o)


  • #22   13. okt 2009 Jamen så har du misforstået hvad jeg har skrevet - For det er jeg ikke enig i og det er jeg ikke fordi du ikke har ret. Det beviser bare at du helt åbentbart ikke kan læse, eller forstå.

    Men tag fat i skat, din revisor, eller tag et grundlæggende kursus i regnskabsbogføring og du vil blive meget klogere. Jeg gider ikke bruge mere tid på det, for jeg kan ikke sige det mere klart uden at det skal proppes ind med sutteflaske.


  • #23   13. okt 2009 jamen så gør du det :oP

    og forstår godt du gerne vil hive momsen ud af en bil man ik kan


  • #24   14. okt 2009 ""og forstår godt du gerne vil hive momsen ud af en bil man ik kan"":
    Du bliver klogere.

    Og forstår godt at du gerne vil hive momsen ud af en + moms bil, som der ifølge dig ikke engang er betalt moms af. Godt gået.. Der kunne man virkelig lave en god ferretning ud af - måske ejendomsspekulanterne og pantebrevshandlerne bliver bevidste om dette i fremtiden og finder en dejlig guldgruppe ved skat.

    Køb en vare uden moms og træk så momsen fra. Hvorfor er der ikke nogen der har fundet på det noget før.

    Fantastisk..



  • #25   14. okt 2009 wow godt gået du læser da fint det da kun dig der vil hive moms ud af en bil uden moms men held og lykke med det:oP

    synes tråden skulle stoppe mens du har det godt :oP ha ha


  • #26   14. okt 2009 Kære lille Jumanji

    Det har jeg jo ikke skrevet nogle steder. Du bliver nød til at holde dig til realiteterne og ikke bruge din fantasi så meget. smiley

    Jamen det kan jeg da godt forstå du ønsker, fordi du tager jo hverken stilling til hvad jeg eller du selv skriver, men kan kun komme med platte korte kommentarer uden nogen egentlig begrundelse, eller kilde.



  • #27   22. apr 2011 Jeg er ikk helt med. Ha lige et spørgesmål. Jeg ejer ikk en firma. Hvis jeg nu køber en varebil hvor den står til salg for 40000 kr.+moms. Total 50000 kr. Kan jeg godt bruger den som private ? Hvis jeg nu ska sælger den igen er den momsfri ? Eller den ny ejer ska betale moms igen ?

Kommentér på:
Momsfri gulplade bil til +moms bil

Annonce