{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Kæft en idiot! {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu har jeg for over 1½ - 2 mdr siden solgt min bil, og bytte med en anden. Idioten som så købte min bil har ikke om. reg enndnu, og jeg har nu modtaget brev fra politiet og told & skat.

Skal man ikke bare opgive hans adresse og så kører de derud efter pladerne?

Idioten finder jeg så ud af også har sat den til salg, så han skal sku ikke slippe for det.

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=626634

PS. ved godt man bare ku have taget med på motorkontoret, eller selv gjort og bla. bla., men nu er det ikke lige det som skete.. DESVÆRRE!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæft en idiot!
  • #1   3. nov 2008 Bare anmeld ham til politiet, så klarer de den smiley

• #2   3. nov 2008 har du slut seddel hænger han på det hele..

• #3   3. nov 2008 Venter også bare på min min omreg. man ham der købte den var ligepluslig i USA /: men kunne skrive med ham uden +45 ... Sådan et fjols.. Og havde set ham køre rundt i den, men han sage bare det var hans ven ..

• #4   3. nov 2008 Jeg havde nok kørt ud og hentet pladerne og afmled den selv.

• #5   3. nov 2008 Har du et stykke salgspapir har du ryggen fri.
    Hvis han har solgt bilen vidre uden at have omreg. den først, som skrevet i en evt købskontrakt, kan du anmelde ham for hæleri, da han har solgt noget som han faktisk ikke ejer smiley

• #6   3. nov 2008 ved ik helt hvem idioten er?

har man en slutseddel hænger man IKKE på en meter.. ejerskifte forsikring i 3 uger. fra dato på slutseddel...

• #7   3. nov 2008 ' _ÐÊÜTšÇH šTÎL ŠŠJ _ '

Du skal da ikke sætte +45 foran når DU er på dansk-mobilnet !!!

• #8   3. nov 2008 Jeg har stadig slutsedlen

• #9   3. nov 2008 Ud og flå pladerne af og aflever dem selv, det er jo dine ???
    Samtidig knalder du ham til told og skat, for han sælger da biler ser det lige ud til.,, så kan han lære det....

• #10   3. nov 2008 Og hvis man så ingen slutseddel har, så melder man bilen stjålet smiley
    Men meld ham til politiet, da han tydeligvis har overskredet grænsen for maks antal dage efter ejerskifte smiley

• #11   3. nov 2008 ove så er der jo ingen problem, så hæfter han for alle udgifterne..

jeg har lige prøvet det med 2 forskellige biler, den ene kørte galt inden den var omreg. faxede kopi af slutseddel ind til mit forsikringselskab.

en anden var der 3 fartbøder, 2 p-bøder og ikke omreg..

afleverede en kopi v. motorkontor, faxede kopi til kbh kommune (p-center), og så rullede sagen mod ham og bilen blev afmeldt i mit navn.

• #12   3. nov 2008 ove:så det bare ind med slut sedlen, og forklar som sagen er.
    men hold kæft en idiot!

• #13   3. nov 2008 Gå ind på SKAT.dk og find den blanket som omhandler ikek ejerskiftede biler..

Det kræves ikke at du har en slutseddel, udfyld den, send den ind og så tager SKAT sig af resten..
    De vil selvfølgelig sætte politiet på sagen..

Men på den blanket kan du vælge om den skal afmeldes eller om nye ejer blot skal lave ejerskifte..
    Vælger du afmelding, så bliver bilen afmeldt da politiet tager pladerne..

Men ellers vær noget smartere at tage hen til køber, pille pladerne af bilen, tage op til SKAT og afmeld lortet.. smiley
    Det kræver INTET for at afmelde en bil..
    Du skal hverken skrive under på noget, eller vise ID..
    De tager bare imod pladerne og så er det ude af verdenen..

Du får kun en kvittering på at den er afmeldt fra dags dato..

SKIDE SMART, da man faktisk kan tage hvilke som helst plader og afmelde dem.. /:

• #14   3. nov 2008 du kan tage ind på motorkontoret og tvangs afmelde din bil men du skal tage din slut seddel med.... så går der godt nok 21 dage for de gør mere men hvis ik han har omreg den på det tidspunkt henter de pladerne ved ham.. har nemlig næsten lige prøvet lige præsic det der

• #15   3. nov 2008 Når det skal man ikke, tror jeg eller bare når man også skal skrive til udlandet ..

• #16   3. nov 2008 Burde bare anmelde ham for hæleri, kunne være nice, når sådan et fjols ikke kan finde ud af at om. reg... Folk er sku heller ikke til at stole på nu om dage (:

• #17   3. nov 2008 i brevet stod der forresten, at hvis ikke der skete noget inden 8 dage, ville politiet komme og fjerne pladerne..

• #18   3. nov 2008 som Henrik S siger bare ud og hent de plader.... de jo dine

• #19   3. nov 2008 Det er jo ikke svæere end jeg og andre har skrevet..

Hent pladerne, tag op til SKAT og afmeld bilen.. (:

• #20   3. nov 2008 ' _ÐÊÜTšÇH šTÎL ŠŠJ _ ' Det er kun hvis DU er i udlandet og vil skrive til en mobil i DK.. Selvom du har en ven med som også har dansk mobil, så skal i begge sætte +45 foran da i ikke er på dansk net smiley

• #21   3. nov 2008 har prøvet det samme.. tilsidst kørte jeg ud og hentede pladerne.. og kørte dem til skat i Århus.. der er bare en sort spand man smider dem i.. han var ikke hjemme da jeg hentede dem og jeg lagde en pæn seddel i vinduet til ham.. så det er bare ud og finde de plader.. der står da enda et nummer til ham.. så kan brude da være nem at finde

• #22   3. nov 2008 Kasper
    Hvorfor tænkte jeg ikke på det med at smide en seddel i ruden? smiley
    Har selv lige været ude og hente pladerne fra min gamle bil..
    Men nuppede kun pladerne og så var det det..

Satme stil at smide en lille besked i ruden! smiley

• #23   3. nov 2008 Kunne være nice.. Men hans nr. er hemmeligt (altså at få oplyst og den adresse han har opgivet er falsk) så pludselig ikke så let mere..

• #24   3. nov 2008 Arh okay, ja det gør det hele noget værre.. /:

Jamen så er der kun at udfylde den blanket som SKAT har og så må du tage den derfra.. (:
    Surt, men sådan er det desværre.. /:

Men se det på den lyse side..
    Nu har du lært at du fremover selv skal sørge for ejerskifte.. (:

• #25   3. nov 2008 Ja, det skal jeg vidst smiley
    - Kan du give mig et direkte link til det?

• #26   3. nov 2008 NO^DICKHILL !
    ja.. hehe har ikke hørt fra ham siden.. tror han blev lidt da han vågnede søndag morgen var pladerne væk:-)

Ove B: nummert står på den anonce du har angivet i dit første inlæg

• #27   3. nov 2008 22976469.... hvis han skulle slette det... så er den da her inde

• #28   3. nov 2008 Kasper (Luffe) P
    Heh.. Syntes det er så genialt gjort! smiley
    Så genialt at jeg "næsten" kunne finde på at sælge min næste bil uden at sørge for ejerskifte.. xD

Bare for at prøve det samme.. smiley

Men tror nu også at ham som har min gamle bil har gloet lidt da han kom ned og så den stod uden plader.. (o:

Specielt når han ikke har opgivet noget navn, adresse eller synligt telefonnummer til min ven som havde den..
    For vi fandt bilen ved hjælp af billederne, selvom der ikke var nogle vejskilte eller noget andet! ;D

• #29   4. nov 2008 Så henter politiet sku pladerne i dag.
    Køber bliver ved med at påstå at han har om. reg. og har kvit. på det, det må han jo så bare vise policen - eftersom de kører ud og piller lortet af ..

• #30   22. jan 2009 Det samme er sket for mig, men det er ikke gået så lang tid endnu... men vi byttede og skrev en slut seddel, hvor vi begge skrev under på at bilerne skulle omregistreres to dage senere. og 17 dage senere, er det stadigvæk ikke sket... og nu på mandag er de 3 uger han har ifælge loven, udløbet... og han har sat bil til salg igen... og jeg vil da ikke have at han kører rundt på min forsikring, og har en masse mennesker til at prøvekøre den... hvad hvis de laver lort i det og kører i en anden bil.. er det så min forsikring det går udover? er rigtig frustreret over det her...

• #31   22. jan 2009 Chris du henter bare pladerne selv det kan ingen forbyde dig, da den jo stadig står i dit navn...
    Eller få en seddel ved skat hvor du kan anmelde at han mangler at omregistrere så klarer de det nok for dig.

• #32   22. jan 2009 okay, men jeg fik fat på ham... og han siger at den er blevet omregistreret og at han har fået registreringsattest, og at han har selv betalt forsikring på den... men så kan jeg ikke forstå at, skat siger den fremdeles er i mit navn... men han sagde at han ville tjekke op på det i morgen og så ville han vende tilbage til mig... og hvis det går lort i det, flipper jeg ud...
    men han må vel ikke sælge bilen videre hvis den er i mit navn?

• #33   22. jan 2009 Nej han hæfter efter de 3 uger man har, og hvis han havde reg. attesten kunne han jo bare vise dig den.
    For Skat skal jo have et forsikringsbevis fra ham og skat giver derpå forsikringen oplysninger om at bilen ønskes forsikring hos dem.
    Eftersom skal ikke kan se det hos dem, ja så er de enten bagefter med omregistreringerne (har jeg selv været ude for, at de lå samme sted ved skat hvor hun lagde dem da jeg omregistrede bilen 14 dage efter.) dette var pga. travlhed i december forrige år.
    Eller er den sidste mulighed at han ikke har fået det gjort og bare binder dig en historie på ærmet.
    Jeg har bla. lige her til aften købt en bil af en udlænding med plader, og må på skat med pladerne imorgen, da jeg efter jeg kom hjem kunne se at den skulle have været til syn for 8 måneder siden, ham jeg købte den af sagde at han lige havde købt den og ikke havde omregistreret den endnu (4 dage) siden han købte den, men jeg kan da godt ligge 2 og 2 sammen, den der står på attesten er blever røvrendt i 8 måneder mindst. dermed er der jo ikke forsikring der er gyldig, samt at ejeren nok betaler stadig og har bøvl med politi og skat, samt forsikring, dette syntes jeg er noget svineri, og jeg oplyser udlændingens navn og adresse ved skat imorgen sammen med salgsannoncen men telefonnummer osv.
    Og så kan det være at ham jeg købte den af kan lære det, men jeg lider ingen nød ved det, men derfor når jeg sælger en bil, så er det ALTID MIG der klarer dette, og vil folk ikke have det og påberåber sig deres 3 ugers frist, ja så er det simpelt,, de køber ikke bil ved mig..
    Så få du gjort noget ved det imorgen igen og sig du gerne vil se reg. attesten i hans navn eller en kopi du kan vise ved skat...Du gør dig selv en tjeneste..

Kommentér på:
Kæft en idiot!

Annonce