{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  antal biler
  • #1   4. nov 2008 Lol, har jeg sgu aldrig hørt om før??
    Det er nok en røver smiley

• #2   4. nov 2008 heller aldrig hørt om

• #3   4. nov 2008 Kommer jo helt and på hvad du tjener på dem og hvad der kommer ind og ud på din konto.. Hvis du bare køber og sælger kontant uden om banken tror jeg ikke på der sker en skid..!

• #4   4. nov 2008 Jeg mener det er tre biler om året så begynder de at se på det som om at du forsøger at tjene penge på det..!

• #6   4. nov 2008 3 biler om året indreggistreret i dit navn.. du kan vidersælge alle de biler du ville bare det ikk kommer i dit navn og i dit regnskab smiley

• #7   4. nov 2008 hva så vis man bytter biler så tjener man jo ikke på dem... har nemlig byttet en del bil de sidste par måneder da jeg har haft nogen jeg ikke var tilfreds med...

• #8   4. nov 2008 Ja skat tjekker dig nok, hvis du har haft dem indregistreret i dit navn, prøv at gå ind på skat under dine egne oplysninger under selvbetjening, der ligge alle oplysninger om dine tidligere biler som du har haft siden skat har overtaget motorkontorets opgaver.

Jeg har selv prøvet det og de syntes at det var unormalt at skifte bil 5 gange om året.

De oplyste mig om at jeg skulle momsregistreres som autohandler og reparatør, men hvordan de fandt ude af det ved jeg ikke enten ved stikprøve eller har de bare et filter det sender dem en popup om dig, og selvfølgelig arbejder dba, biltorvet osv. sammen med dem.
    På DBA skal du hvis du opretter mere end 4 annoncer på et år, registrere dig som erhverv på det samme nummer, det er dyrer og det er på dit tlf.nr. du opdager det.
    Så brug DBA men skift nummer indimellem, det er mine erfaringer.
    Derfor er jeg idag momsregistreret, da jeg ikke gidder det bøvl.

• #9   4. nov 2008 King halløj.. Sker der jo ikke noget ved.. er jo ikke registreret nogen steder. Og du har ikke tjent noget på dem..!

• #10   4. nov 2008 De kan jo ikke tage et vis antal biler som en hovedregl...

Jeg har f.eks oppe på min 5. bil i år nu. Men jeg havde i starten af året en sportsvan som jeg solgte for 40.000 kr. havde selv købt den for 40.000 kr året før men havde så lige smidt for 20.000 kr ny motor i den hos Toyota... så købte jeg en king cab som jeg byttede til en bmw som jeg byttede til en mercedes men da jeg ikke har været tilfreds med nogen af dem har jeg nu byttet til en patrol som jeg er okey tilfreds med...

Men når man bytter har man jo ikke nogen direkte fortjeneste på dem. og desuden så skal man jo vis man har en fortjeneste kunne modregne f.eks de 20.000 kr som jeg havde i underskud på den første bil i år...

• #11   4. nov 2008 bare sør for at ha kvitt. på de biler som har stået i dit eget navn og at du ik har tjent på dem.. har selv været kaldt på kommunen og skulle vise kvitt. 2 år tilbage

• #12   4. nov 2008 Til dem der skriver at bytte biler ikke gælder og at bare ikke tjener på det.

Det er jer der skal dokumentere det, og kan i ikke det så fastsætter DE selv hvad DE mener du har tjent...

• #13   4. nov 2008 okey. men jeg har kvitteringer på at jeg har byttet mig til dem.. Skal sgu heller ikke have anden bil i lang tid nu. er ved at være godt træt af at skifte bil og er godt tilfreds med den jeg har nu..

• #14   4. nov 2008 max 5 biler, ellers bliver man beskattet

• #15   4. nov 2008 Peter D - Det er så max fem indregistrerede biler i året?

• #16   4. nov 2008 Nej der er ingen regler, og jeg blev bedt om at dokumentere for 3 år tilbage ved skat, så lad være med at indregistrere dem i dit navn hvis det ikke er nødvendigt.

Husk DOKUMENTATION skrev jeg vist tidligere... smiley

• #17   4. nov 2008 Okay, står nemlig bare og skal til at indregistrere den 4 bil i mit navn i år.. bare lidt surt hvis jeg bliver kaldt til torskegilde for det ..

• #18   4. nov 2008 Du skal bare dokumentere at du ikke tjener over 50,000 pr. år, for så skal du momses, men hvornår du skal beskattes, tror jeg ligger lavere.
    Hvis du ikke tjener på det, og du kan dokumentere det.

Hvis ikke så gætter de bare selv....

• #19   4. nov 2008 Volvoen er min 5. bil iår, og jeg er da ikke blevet kontaktet endnu

• #20   4. nov 2008 50,000 om året må alle tjene uden at betale moms. Ang. beskatning, så må du tjene indtil dit frikort eller skattekort ikke kan trækkes længere

• #21   5. nov 2008 mener også jeg har hørt 5 biler.. så bliver man betragtet som "sælger" og derfr skal man betale skat .. om det er af salgsbeløb eller overskud ved jeg sgu ik..

men ja ellers så må alle sælge for 50k om årte uden at være moms registreret.

de 50k skal man så selv sørge for at få med i sin selvangivelse.. så man betaler den rette skat af det.

• #22   5. nov 2008 hejsa......man må sælge 3 biler om året.......men hvis man er så uheldig at sælge en der ikke er i orden og sælger kan finde mindst 3 gamle biler man har solgt på 12 månder og melleder det til tol og skat .så bliver man forhandler uden moms nr til at starte med også gælder købeloven......også kan man sku få problemer

• #23   5. nov 2008 Hvis i ved det er 3 eller 5 biler, kan i så ikke lige finde og linke til det, i må jo vide det...

Skat ja som privat gælder alm.. regler, men hvis de bedømmer at man tjener på at sælge biler så er man skattepligtig om det så er en krone mat tjener...

Moms ja 50 kg, men der er ligesom også andre skatteregler, som firma kan man trække nye dele fra osv. det tror jeg så ikke lige at du kan som privat, dermed også større fortjeneste ved salg, lyder det ikke simpelt venner ???

• #24   5. nov 2008 Jeg har hørt 3, 5 eller 7.... Ved ik hvad der er det rigtige.

• #25   5. nov 2008 hmm når det er bilsalg og man handler mere end 3 på et år så er man vel nærmest sikker på at skulle momsregistreres da grænsen for omsætning ligger på 50.000, ikke? eller tages det af overskuddet?

der er godtnok mange der ville være i problemer hvis det forholder sig sådan,....

• #26   5. nov 2008 ja så skal man jo bare ligge de regninger på frem........også tage den der fra.......men der har lige kørt 2 prøver sager ......og skal lige se om jeg kan få et link til de sager

Kommentér på:
antal biler

Annonce