{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Forsikringspriser? {{forumTopicSubject}}

Hey,

Sidder forundret her og tænker, så bliver simpelthen nødtil lige at høre herinde.

Jeg har i øjeblikket min fine golf 4 gti forsikret med alt ekstra udstyr m.m.

Ville så købe en BMW 320i fra 1988 som vinterbil, og undersøger så forsikringspriser.

Jeg finder så ud af prisen for ansvar på BMWen er stort set den samme som jeg giver for kasko, vejhjælp, ekstra udstyr og alt på min golf 4?

Nogle der har en god forklaring på hvorfor en bmw fra 88 bliver vurderet sådan?

Og jeg har selvfølgelig spurgt forsikringsselskabet som bare mente det var fordi bilen var hurtig..... Så sidder man lidt og tænker en Golf4 gti er væsentlig hurtigere standard, så den bider jeg ikke på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringspriser?
  • #1   7. nov 2008 Nogle forsikringsselvskaber vudere det på KG på bilen samt heste... jo mere den vejer jo mere koster svinet..

• #2   7. nov 2008 BMWen vejer 1180 kg, Golfen vejer 1250 kg.

Så den holder heller ikke helt. smiley

• #3   7. nov 2008 Lige så snart den hedder BMW så er det bare dyrt..
    Og de snothoveder der giver de tilbud aner ikke hva de snakker om..

• #4   7. nov 2008 Casper H, S-SJ.DK : Det er jo imellem visse vægte. feks imellem 800 - 1000 kg koster det det.. og imellem 1000 og 1100 koster det et eller andet o.s.v..
    men kan self ikke svare på om det er det de gør

• #5   7. nov 2008 Anders B, nej det kan vi hurtigt blive enige om...

• #6   7. nov 2008 Jeg ringede engang ind og fik pris på en 320 e30 årg 89
    Den var så væsentlig dyere end tilsvarende biler og jeg spurgt så hvorfor?
    Hendes grund var så at den var attraktiv at stjæle..
    hmm tænker jeg, da det kun er ansvarsforsikring jeg spurgte på..
    Klaphat kan man kun sige..
    hun kunne ikke give mig anden grund..

• #7   7. nov 2008 Ringede lige til Alka for at høre...

Hendes grund var så at BMW var en dyr luksus bil...

Og så sidder man og tænker lidt.. Prøv at hør her bilen koster 12-15k og i vil have stort set det samme i ansvar?

• #8   7. nov 2008 Synes bare ikke det giver mening at en BMW 320i e30 fra '88 med 129hk skal koste knap 10k i ansvar.

Hvor en VW Golf 4 GTI fra '00 med 150HK (forsikret med ekstra udstyr m.m.) koster knap 14k med ansvar, kasko, vejhjælp, tyveri osv.

I samme selskab for samme person.

• #9   7. nov 2008 Det kommer jo helt an på hvor mange år man har kørt i eget navn...
    Ved gf koster en f.eks bmw 523i da ikke mere end en anden familiebil der vejer det samme..

• #10   7. nov 2008 da jeg forhørte mig kostede denne bmw ca 5500 i kasko

• #11   7. nov 2008 Selvfølgelig kommer det an på alder og skadefri kørsel osv.

Men priserne burde vel på et eller andet punkt følge hinanden hvis HK, vægt, og popularitet følges ad? Herudover burde alder på bilen vel også have meget at sige?

Du kan jo ikke forlange lige så meget i forsikring for en gammel bil fra 1990 som en bil med 100hk fra 2008 til en værdi af 300.000.

Eller det kan de så åbenbart, men giver ikke meget mening.

• #12   7. nov 2008 Det har jo også noget at gøre med skadesstatistikken på de pågældende biler. En Golf er en ganske normal bil der typisk køres normalt. En gammel 6-benet baghjusltrækker som typisk køres af nogle narrøve der skal ud og køre sidelæns har en meget højere uheldsfrekvens. Det medfører naturligvis en højere præmie da den pågældende bil gennemsnitligt er impliceret i langt flere og dyrere skader end en Golf el.lign.
    Hilsen et af de snothoveder der ikke ved hvad han snakker om

• #13   12. nov 2008 ETU Forsikring..

Jeg gir 3000kr om året for men 325e fra 86 i ansvar

jeg har 6 års kørsel

Kommentér på:
Forsikringspriser?

Annonce