{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

At vente på forsikring vedr. ulykke. {{forumTopicSubject}}

Ja.. Nu er det to uger siden der var én der knaldede op i mig.. Det eneste jeg kan gøre, er at vente på at modparten tager sig sammen og svarer forsikringen på anmeldelsen.. Det er fandme belastende at skulle køre rundt i en smadret bil, og ikke vide om den skal laves, meldes totalskadet eller hvad helvede der skal ske.. Der kan i værste tilfælde gå helt op til 3 måneder.. Fik dog at vide at jeg skulle regne med højst 1½ måned..

ARGH! Andre der har prøvet det? Det er fandme irriterende at gå rundt i uvished..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vente på forsikring vedr. ulykke.
  • #1   12. nov 2008 Da jeg var så uheldig kørte jeg min bil på værksted med det samme efter at have meldt det til forsikringen... Og der fik jeg en lånebil imens indtil modparten tog sig sammen....

Det endte dog med at bilen var totalskadet og jeg fik det dobbelte tilbage som jeg havde givet for den......

Men jo det er træls at gå og vente...... Det tog ca. 2½ månede for mig....

• #2   12. nov 2008 du kan kun få den fixet med det samme hvis du har kasko på..

• #3   12. nov 2008 Hvis det uden tvivl er hans skyld, så skal bilen vel bare takseres og evt. laves... Det betaler forsikringen vel i første omgang, og så inkasserer de ved manden i anden omgang...
    Nu er 2 uger også et godt stykke fra 6 uger, men ellers ring da til din forsikring og spørg hvad du skal gøre...

Og har prøvet lidt af det samme, var skyld i en skade på naboens bil smiley Da gik der oss en 3-5uger før jeg fik regningen fra min forsikring, imellemtiden havde jeg ikke fået besked om noget som helst..

• #5   12. nov 2008 Har ikke kasko smiley

Har kun fået at vide at jeg kan få den takseret med forbehold, og at jeg bliver nødt til at vente til modparten accepterer/godkender anmeldelsen.. Super plat.. Har billeder, tid, dato, adresse, hans accept, vidne PLUS at bilen fandme stadig står der.. Der er jo ikke en skid at være i tvivl om.. Det pisser mig virkelig af..

• #6   12. nov 2008 du sender din skadesanmeldelse ind, ... og hvis han ikke reagere besøg ham eller kontakt politi og meld ham

• #7   12. nov 2008 B4NDIT

Nu er det bare sådan, at det ikke er hans bil.. Men en han har lånt.. Men han tager 100% skylden, der var ikke noget dér.. Men før modpartens forsikring kan gøre noget skal det åbenbart godkendes af ejeren :S så jeg er afhænging af, at ejeren får nosset sig sammen og svarer.. Tror jeg ringer til ham der kørte op i mig, og spørger om han ikke kan få hende til at få fingeren ud.. Det er jo super træls at drøne rundt i en bil der larmer og jeg ved ikke hvad + det ikke engang er sikkert at den er i forsvarlig stand..

• #8   12. nov 2008 Ham der kørte ind i mig dengang kørte i en firmabil, så han skulle først snakke med chefen....

Men eftersom jeg ikke hørte noget fra ham overhovedet ringede jeg til politiet ang. hans nummerplade og fik afvide hvilket firma der havde bilen.. Derefter ringede jeg til firmaet og de havde lige snakket med forsikringen.... Der var også kun gået 1 månede.....

• #9   12. nov 2008 GGDam

Hmm.. Okay.. Kunne være man selv skulle skride ind, og gøre noget ved det.. Kan sku da ikke ligge og køre i en smadret bil, i flere måneder.. Gider jeg da heller ikke vente på..

• #10   12. nov 2008 Jeg gad ikke vente længere efter 1 månede... Jeg ville godt vide om jeg fik min bil igen eller om jeg skulle have ny.... Men jeg havde jo så heldigvis lånebilen imens......

Og betaling for lånebilen tog forsikringen sig af.....

• #11   12. nov 2008 Hvis du har kasko på din bil, så kører du den bare ud til dit værksted, og får dem til at taksere den. Så får adu at vide om den er død eller hvad den er. Det har sku ikke noget at gøre med modparten, andet end hvis de benægter og du ikke har vidner, så hænger du selv på selvrisikoen...

• #12   12. nov 2008 der var 1 der bakkede ind i min forskærm en gang... han kørte osse i en lånt bil.. ringede til min forsikr..de sagde ring til pug og aftalt tid til taksator...derefter skulle jeg aflevere bilen den pågældende dag og fik en låner ... ingen probs med at vente på modpart....ps har alm brand

Kommentér på:
At vente på forsikring vedr. ulykke.

Annonce