{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.403 visninger | Oprettet:

Salg af bil? Banknoteret check? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at sælge min bil... Men nu står vi og skal til betalingen, køber er ikke meget for at tage fra nordjylland til sjælland med så mange penge på lommen, så jeg har forslået ham en banknoteret check...

Men så sidder jeg og tænker på om det nu også er sikkert for mig? (Vi skal handle i weekenden, så kan ikke gå direkte i banken med pengene)

(Ved godt kontanter er bedst, men forstår godt situationen fra hans side)

Hvordan fungere sådan en banknoteret check helt præcist?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil? Banknoteret check?
  • #1   16. nov 2008 det er en de printer ud i banken, hvor ikk vent til mandag, så kan banken ringe til dig og sige det er iorden, det sagde min bank til mig

• #2   16. nov 2008 Jamen den er vel egentlig fin nok - du får ham bare til at skrive navn, adresse, cpr nr og underskrift på bagsiden af checken. så burde den være fin nok jo..

Meeen, lad os høre, det kunne være et par bankansatte herinde kunne hjælpe smiley

• #3   16. nov 2008 det kommer nok lidt an hvilken af dine biler du har solgt

forstår det godt hvis det er din jaguar
    jeg ville sgu hellere ikke rende rundt med en halv mill. i lommen i cool cash

• #4   16. nov 2008 Når den er banknoteret, betyder det at den er skrevet under i banken, og at der er stillet garanti for at den er gyldig.

• #5   16. nov 2008 Han kan KUN få udstedt en bank noteret check hvis han har pengene. Det vil sige at Banken hæfter for at han har pengene og du under alle omstændigheder nok skal få dine penge, så hvis der bliver en sag er den imellem ham selv og hans egen bank. Dert kan på ingen måder rører dig da den check er en garanti for at han har pengene ellers kunne han ikke få den udstedt.
    Jeg ville dog når du skal sætte pengene ind få din bank til at kontakte hans bank for at få verificeret at den er en bankudstedt check. Det kan din bank gøre på 2sek, det er bare at spørge.

• #7   16. nov 2008 MR Revsbech Kjeldsen
    Tror at du tænker på en "krydset" chek.

• #8   16. nov 2008 Når han får lavet en bank noteret check bliver pengene reserveret på hans konto dvs. at der er sikret dækning på checken. Så det kan du sagtens gøre med ro i sindet. smiley

(Bank ansat)

• #9   16. nov 2008 Du skal bare sørge for at den bank noteret check er udstedt i dit navn... smiley

• #10   16. nov 2008 okay super...

Ja den bliver skrevet i mit navn... så jeg kan godt være helt roligt med en personlig banknoteret check...

Hvad skal han bruge af oplysninger? Mit navn, adresse? Thats it?

• #11   16. nov 2008 nemlig

• #12   16. nov 2008 Okay, jeg tror jeg ringer til min bank Mandag og hører dem hva de vil anbefale...

Han har samme bank som mig, så der må være en løsning et sted..

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #13   16. nov 2008 man kan ikke hodle en check tilbage, medmindre man kan præsentere en gyldig grund til at det skulle ske - at man er blevet snydt etc. Pengene står frosset i banken. Hvis i har samme bank, g det er inden for åbningstiden, hvorfor så ikke bare gå ned sammen og få lavet en overførsel fra en konto itl en anden? nemmere kan det næsten ikke blive.

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #14   16. nov 2008 De gange jeg har handlet bil, har jeg haft min computer med, logget mig på sælgers internet, og så overført pengene på stedet via homebanking - så har sælger slev kunne indtaste, hvor pengene skulle hen, og han kunne se beløbet der blev overført - det har altid fungeret yderst optimalt for mig.

• #15   16. nov 2008 "problemet" er at han kommer en lørdag... så derfor kan man ikke lige løbe ned i banken og ordne det smiley

Kommentér på:
Salg af bil? Banknoteret check?

Annonce