{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Tabte et baghjul efter besøg hos! {{forumTopicSubject}}

Det er jo den tid hvor vinter hjulene skal til og på.
Jeg valgte at smide bilen ud til quickpot i Viborg da jeg manglede en centrerings ring til den ene fælg. Da det jo er stort set det eneste de laver gik jeg ud fra at de var helt proffer til den slags. Nå men quick betyder som i ved jo hurtigt! så allerrede efter 3 timer kunne jeg så hente min bil og alle fælgene var byttet rundt og der var kommet 2 nye dæk på. (stort bifald) Jeg betalte min regning på 2500 kr og satte mig i bilen. Jeg satte glad igang og tænkte "hak" ved den! Efter maks 25 meter siger det skrald og bilen holder midt på holstebrovej med kun 3 hjul på og samtlige boldte spredt ud over vejen! Jeg løber tilbage til det famøse dæk center hvor det tager mig en rum tid at overbevise raket forskerne om et de ikke har skruet mit hjul fast og at min bil kører ad helvede til på 3 hjul! Da raket forsker nr. 1 ham som jo en gang havde spændt mine hjul efter kom over gjorde jeg ham opmærksom på at min kofanger var revet fra ved mødet med asfalten. Raket forskeren som jo er en klog og kompetent mand kvitterer med følgende "Den var sku revet af i forevejen" hmm tænkte jeg så. Jeg må hellere lige se om der er en chef forsker. Endelig mødte jeg manden med hatten! jeg sagde at jeg skulle have hans police nr. så jeg kunne melde det til min forsikring og få bilen gået efter for evt. skader, hvilket chef forskeren straks afslog med følgende begrundelse! "Når du køber et tv i fredgård og apparatet går i stykker sender du det jo også ind til fredgård for at få det lavet igen ik" hmm ja sådan en logik er jo svær at hamle op med så jeg gav op for idag. Dagen efter ringede jeg igen til quickpot og bad om at få deres forsikrings oplysninger med det ringe argument at jeg havde mistet tiltroen til deres firma.
Igen afslog forskeren og sagde at de nok skulle lave min bil!
Da de jo er meget klogere end mig på dæk centeret valgte jeg at møde op på stedet for at se hvad de havde tænkt sig at gøre for at sikre sig at bilen ikke havde taget yderligere skade og hvordan de evt. ville lave den. Husk det er et dæk center! og ikke et karosseri værksted. med det samme jeg kom begyndte de lidt klodset at forsøge at hænge min kofanger på plads. til min store forundring for i øvrigt da der ikke kunne være nogen tvivl om at den både skulle sparteles ud og lakeres!! For at han bedre kunne komme til pillede han hjulet af uden at se på det, lige som han heller ikke tjekkede skærmkasse, skive, kalibre eller støddæmpere. Jeg gjorde ham opmærksom på at der hang nogle ledninger som var kappet over og at skiven var skæv. han skiftede irreteret ledningerne men foretog sig ellers ikke noget i den del af køretøjet. Da han mente at han havde set hvad han ville tog han den temmelig molistreret alu fælg op for at monterer den igen. Jeg stoppede ham og mindede ham om centrerings ringen! som jo var grunden til at jeg til at starte med valgte at køre ud til quickpot. Nu blev jeg så meddelt at en sådan ikke skulle på monteres ! hmm pudsigt da de jo ellers altid har siddet på disse fælge! Så det var dråben! Jeg talte højt længe og bestemt og spurgte igen efter et forsikrings selskab og police hvilket jeg ikke fik! Nu bliver det så kørt over min egen forsikring som har meddelt mig at de vil melde stedet til politiet for ikke at ville udleverer deres police til en sags behandling! Der ud over har jeg talt med en jonualist og han er meget intreseret i at høre fra andre som har oplevet ligende problemer med quickpot i viborg. spørgsmålet er om hurtigt er godt hvis det bliver på bekostning af sikkerheden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tabte et baghjul efter besøg hos!
  • #1   19. nov 2008 kan sige hvis du ik får penge er det sku surt for dig! men gal det er langt at læse

• #2   19. nov 2008 hold da kæft en tur du har været igennem.

• #3   19. nov 2008 hmmm sur oplevelse , og lyder som dum dummere har fikset din bil ! Håber sgu de kommer til at betale hele gildet !!!

• #4   19. nov 2008 godt du har fået din egen forsikring ind over det.. var det mig der ikke kunne få udleveret info i sådan en sag, ville jeg ikke en gang have spildt tilden med at lade dem se på skaden.. bare melde det asap til mit eget selskab.

• #5   19. nov 2008 Ja, en lidt længere historie - Men nu god underholdning at læse hvor inkompetente folk kan være.

Er dog beklageligt at det lige netop skulle gå ud over din bil !!

• #6   19. nov 2008 Rent juridisk er du selv ansvarlig for de skader der opstår på din bil følge af de ting der er lavet, du skal selv tjekke at alt er laves inden du betaler regningen.

Men rent logisk, burde dækcenteret dække de skader de indirekte har forvoldt på din bil.

• #7   19. nov 2008 Hold kæft en ordentlig omgang lort du har været igennem. Men hvad du har forsikringen på din side så mon ikke at der kun kommer godt ud af det...

• #9   19. nov 2008 ikke korrekt ALPHA!

• #10   19. nov 2008 Alpha --> Hvordan skal han det? Tror ikke på den forholder sig sådan en jurdisk. Hvis min mor kører på værksted med sin bil, så render hun sq da ikk rundt og tjekker om alt er lavet som det skal, det aner hun da ikk en flyvende om. Det samme er da tilfældet her, du vil da ikke mene han selv skulle rende rundt med en hjulnøgle og se om alle møtrikkerne var spændt ordentligt?

Kenn D --> Sur røv, håber der kommer noget godt ud af det. Nu ved jeg da jeg skal holde mig langt væk fra knæk pot i viborg!

• #11   19. nov 2008 Alpha

Sikke noget pjat, hvis du har fået renoveret din motor, skal man så skille den af, for at se om de har husket og spænde den sammen, neeej den går ikke.

• #13   19. nov 2008 Thomas --> det er jo en anden snak. Selvfølgelig er det dit ansvar at bilen er lovlig at køre i, men det kan aldrig være dit ansvar at tjekke at værkstedet har lavet deres arbejde ordentligt.

• #14   19. nov 2008 det er muligt at det er dit ansvar bilen er i orden, men når du lige har betalt et autoriseret dækcenter for at sætte dine fælge på, så må man F****** os gå ud fra de sidder rigtigt!!!

• #15   19. nov 2008 kæft en væg af tekst der. men fadme trist..

• #16   19. nov 2008 Det er derfor at alle værksteder og bilhandlere har (eller burde) en såkaldt bundpropsforsikring som dækker dumheder !!!

• #18   19. nov 2008 Det kan stadig ikk passe. Hvis du køber en vare i butikken, er det jo ikke dit ansvar at varen er iorden. Det samme gælder da, når du køber en reperation ( også en vare) hos et værksted? Kan du følge mig? DEt er jo reperationen her der ikke er iorden, og det kan jo ikke blive dit ansvar, om den er det? Men mangler du et lys på bilen, eller et bakspejl, jamen så er det jo netop dit ansvar at få det bragt iorden, fordi bilen skal være i lovlig stand. Det er det der gør forskellen vil jeg da mene..

• #19   19. nov 2008 hvad nu hvis han ikke har en nøgle til de bolte i hans bil'? vil det så sige at hvis han ikke kan dreje dem med fingerne så er den god nok??

Kan bare ikkehuske om der er en lov om at du skal have en hjul nøgle med dig i bilen. selv om det nok er en god ide..

Helt klart har den forretning et erstanings pligt over for din bil da du betaler for en ydelse..

Det rigtigt man selv ksla kontrolere om bilen er køre klar inden man køre i den, men når den i forbindelse med et hjul skift betaler sig fra det iog de kvitere med alt er iorden så har de også et ansvar for at den kan køre længere ind 25 meter.

• #20   19. nov 2008 Godt man selv bygger sit hus. Griner..

Nedtur hvis taget ikke er skruet ordenlig sammen. Ja hvad skal man gøre??

Man har joo lige betalt et firma for at lave det og lagt taget på. Det klart man så skal bruge det første halve år på at se om alt er lavet efter bogen for man kan jo ikke være sikker på de har lavet det ordenligt når nu de er profesionele og man har betalt for det.

Ironisk....

Lige meget hvad i siger så har han retten på sin side og det er dem som hat klokket i det og skal betale..

• #21   19. nov 2008 Ganske hæsligt. Hvor er det heldigt at du eller andre ikke kom til skade ved hændelsen.

Sikke nogle fuskere!

• #22   19. nov 2008 har selv været ved quickpot i horsens engang for at få skiftet et dæk... da billen hoppede... der mente de så at det var fordi at mindst 3 af mine hjullejer var gået... og de blev dyre at skifte... jeg tænkte fuck jer fik skiftet dækket ved en anden... den hoppede dog stadig... det holdte den dog op med da jeg købte nye fælge... så mon dog det havde været 3 hjullejer...

• #23   19. nov 2008 Thomas det passer ikke. Jo man skal søge for at den er som loven foreskriver, men man skal satme ikke rende rundt og kontrollere et værksted, det er dem der har skylden og længere er den ikke.
    Kenn jeg håber de dækker hvad det koster samt for ulejligheden og lånebil osv.
    Djarnis

• #24   19. nov 2008 Tror jeg blev misforstået lidt smiley

De har ansvar for det de har lavet, hjulskift, påspænding af hjul osv.

Men at kofangeren også går i stykker kan man ikke give firmaet skylden for.

Det var på den måde jeg mente det.

Og til andre der vil kritisere mit indlæg, læs jura først og kritisere mig bagefter.....

• #25   19. nov 2008 Lidt for at pointere det.

Hvis en bil har været på værksted og fået lavet bremser, og man kører derfra og man i det førstkommende kryds ikke kan bremse fordi mekkeren har lavet en fejl, og man totalskader bilen, kan man kun stille den virksomhed mekkeren arbejder for ansvarlig for at bremse ikke virkede og de kan lave det om.

Men totalskadningen af bilen hænger man selv på.

• #26   19. nov 2008 Jo de skal da dække det som deres fejl har forvoldt? Hvad hvis han nu havde mistet herredømmet over den og havde ramt en bil? Så er det da ikke Kenn´s skyld, når de er så dårlige i det nævnte firma til at lave biler, at de i stedet skulle lande blomster og slå rabatter. Han er ansvarelig for at bilen er i lovlig stand, men ikke kontrollere et værksted for at udfører en given opgave, vil du også sige det til en ældre dame på 80år som har været på et hospital hele livet og intet kender til biler?
    Det ville være strafbart for Kenn hvis han selv havde gjort det uden den nødvendige viden.
    Djarnis

• #27   19. nov 2008 ALPHA: Sikke en gang vås. Hvis der er skiftet bremser eller hjul hos en mekanikker og én af de førnævnte svigter efter 25m pga. grov forsømmelse er det så sandelig deres forsikring der hænger på den. Hvis Kenn havde forvoldt skade på andre pga. hændelsen er det i første omgang hans ansvars-forsikring der dækker skaden på part nr 2 (dette er dog kun et udlæg, da de senere kræver pengene fra mekanikkerens forsikrings-selskab)

Tror da ikke du har læst jura i ret mange timer smiley

• #28   19. nov 2008 ALPHA:

har så ikke læst jura, men fatter ikke falck og andre firma de taber deres sag i retten og andre steder når de kommer til at rise en kofanger. måske skulle de bare læse lidt jura så ville de spare en masse penge..

Tror i dette tilfælde så har det ikke noget at gøre med om man har læst jura, men mere om at firmaet har ikke gjort deres arbejde godt nok.

Men hey det er da fedt i retten at kunne sige at det er vors skyld at bilen tabe sine hjul men at den ikke kunne flyve er ikke vores skyld jo. så alt hvad der er gået i stykker på bilen som kommer af vores hjul som vi ikke har spændt god nok må være førens egen regning. LOL

• #29   19. nov 2008 Hold kæft engang lort mann..

• #30   19. nov 2008 ha ha

• #31   19. nov 2008 - ALPHA -
    Aldrig i mit liv har jeg hørt sådan en gang vrøvl..

Rent juridisk brude kommentar som dine, kunne give dummebøde smiley

• #32   19. nov 2008 Hmm.. Kan da høre de ikke kommer til at levere nye vinterdæk til mig fremover.. Har ellers en aftale med dem imorgen..

• #33   19. nov 2008 Diosqus. Husk at spænde efter inden du kører fra liften;o)

• #34   19. nov 2008 Det er måske fordi regler er i mod jeres sunde fornuft.

Lov er lov og er ikke til at diskutere, men prøv det så finder i ud af det.

Man kan selvfølig altid sagsøge dem, og være heldig at vinde på særlige omstændigheder.

feks falck, hver gang de skal ud og låse en bil op som man har smækket sig ude af, så skal man lige underskrive en erklæring om at hvis bilen bliver ødelagt/får ridser er falck ikke ansvarlig.
    Meget smart.

• #35   19. nov 2008 Alpha:

Ik mere nu.. har ikke mere hår på hovedet snart af de dumme kommentar. Griner..

Fed forretning. vi bygger et hus og huset falder sammen. ja vi haved ikke bygget det efter reglerne, men ingen erstatning for vi er kun et firma og et firma har ikke pligt til at lave huset igen ogdet hus som det ramte da det vælted selv om vi godt viste det ville vælte..

Et eller andet sted så må der være en lov/regl som du ikke har læst...

• #36   19. nov 2008 ALPHA. Du er helt ved siden af min ven. Der er ingen tvivl om skylds spørgsmål i denne sag. Kun ufattelig dårlig kunde pleje og et forsøg på at snige sig uden om evt. ekstra omkostninger.

Kommentér på:
Tabte et baghjul efter besøg hos!

Annonce