{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo Afgift (ca pris)
  • #1   2. maj 2005 uha, du skal først ha lavet miljøtests af bilen, koster vidst 8-10K og så afgift... det bliver en dyr sag, som du aldrig får pengene igen for....

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #2   2. maj 2005 der skal ikke betales afgift, men du skal have dokumentation (f.eks. TüV) på at det er godkendt og så skal det på din registreringsattest at den er Konstruktivt ændret

  • #3   2. maj 2005 Tvivler på den kan godkendes med tryk...

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #4   2. maj 2005 det kan den godt, hvis den får større bremser osv. men det kan slet ikke betale sig. køb en 1,8 T

  • #5   2. maj 2005 hmmm, er det svært at få den godkent??? Og evt. hva skal der til for at få den godkent...

    Har ik prøvet det med eftermonteret turbo før :))


  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #6   2. maj 2005 altså G 4

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #7   2. maj 2005 hvor gammel er den? er den fra før '84 er det nemmere at få turbo på


  • #8   2. maj 2005 Heheh en nyere golf???

    Jeg er glad for golf 1, har søgt efter en i lang tid og nu ser det ud til at jeg enderlig har fundet mig en, så derfor jeg sprøger da jeg selv syntes at biler uden turbo er kedelig hehe smiley


  • #9   2. maj 2005 Den er fra under 83

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #10   2. maj 2005 ok hehe det syntes jeg også, har også bygget turbo på min....... få den synet og byg turbo på, så kan du i hvert fald køre 2 år

  • #11   2. maj 2005 Hehe havde og tænk på det, men gider ik rigtig at have nogle problemer med den, så kan ligeså godt gøre det ordenligt hvis det kunne svare sig til det


  • #12   2. maj 2005 Men hva mener du med at det nemere for biler under 84' ? Kunne du fortælle mig helt præsis hvordan det kommer til at forgå???

  • #13   2. maj 2005 Hvorfor ikke bare lægge en større motor i, og betale afgift af det?
    Sådan noget hjemmefusket turbo-lort sprænger bare i luften.


  • #14   2. maj 2005 hmm det er vil også rigtig, men vil bare gerne lige vide sådan ca pris på det, da jeg ik rigtig gider at springe ud i det, også finde ud af at det koster det helt store

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #15   2. maj 2005 før 84 var der ikke så store krav så det er derfor en del nemmere at få den godkendt


  • #16   2. maj 2005 wow ok tror at dropper den tanke hvis det runder de 50k, må heller bare smide min gamle motor i og få den omsynet til en TD+IC..

  • #17   2. maj 2005 Må lige ringe lidt rundt og høre mig ad, det skal jo også kunne være til at betale sig, ik fedt at få det hele lavet for mange penge og køre rund på 6 - 8 på literen, ik det det jeg har råd til, for mit SU og arbejde

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #18   2. maj 2005 kig i Vejledningen 7.06.010 stykke 3

  • #19   2. maj 2005 Jeg dropper bare den lille tanke om at få sat en turbo i, kan næsten høre på det hele at det kommer til at blive rigtig dyrt i længden smiley Takker for de gode svar

  • Morten M
    Morten M Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 98
    #20   2. maj 2005 der står faktisk sort på hvidt at for en bil fra før 01.04.84 at den bare ikke må være forsynet med en anordning, der reducerer udstødningsgassens indhold af kulilte, hvis mængden af andre skadelige stoffer i udstødningsgassen derved forøges.
    DVS ingen krav om dokumentation


  • #21   2. maj 2005 sidder lige og søger på den hjemme side, men kan ik lige rigtig finde noget

  • #22   3. maj 2005 Smide en G40/60 motor i det skulle være til at få igenne syn, hvis bremser og det hele bliver skiftet til G60 så burde det kunne lade sig gøre, men tryk på din nuværende tror jeg bliver alt for dyrt.
    mvh Søren


  • #23   3. maj 2005 Men det kan da egenlig ikke passer der ikke er et eller andet tysk firma der ikke lavet et kit med Tüv på til sådan en motor, den bil er jo lidt en legende indefor gti klassen specielt i tyskland.

  • #24   3. maj 2005 TüV er ikke entydig godkendt (det skal den være) hos f.styr. - derfor er det ikke nok med tuv...Typisk skal det laves hos teknologisk, som har dette udliciteret hos en tredie part...det gælder både emmisionstest og den lige så afgørende støjtest.....

    L


  • #25   3. maj 2005 Skal lige kikke lidt på det, har lige fået pic af bilen idag, og den ser sku ud til at være ok, skal snakke med ham i aften og hente den i morgen går jeg ud fra. Prøver lige at køre rundt i den i en uges tid, hvis det er noget for mig så smider jeg en anden motor, eller noget andet sjov i.

    Men lige nu har jeg kun i tankerne at smide min egen TD+IC motor i, og den kan godt følge med golf2 1.8 GTI.

    Men det kunne ellers være fedt med turbo i, bare det at jeg ik gider at smide alt for mange penge i den, da jeg skifter tit bil.


Kommentér på:
Turbo Afgift (ca pris)

Annonce