{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

bank rådgiver. hahaha {{forumTopicSubject}}

hvorfor findes der nogen bank rådgiver som bare ikke måtte være rådgiver?

jeg stod og havde fundet en flot fabia fra 04 dejlig bil, jeg spørg min bank rådgiver om lån til den.
men får at vide at jeg skal sælge min gamle bil først, inden jeg kan noget som helst.
jeg sælger min gamle bil betaler min rådgiver pengende, og forventer at jeg kan låne de 114000kr fabiaen kostede.
MEN DET KUNNE JEG IKKE.! for han sys det var for stort et lån og tage.
fint tænkte jeg jeg finder en billiger bil, for jeg afhænger af en bil.
og finder en flot toyotoyota carina e st-car den er 64000kr billiger. jeg skriver til ham at jeg havde fundet den bil og den ville jeg gerne have.
og han godkender at han vil låne mig pengende, jeg skal bare komme ind og skrive under ugen efter.
så jeg siger ja til bilen at jeg gerne vil købe den, og han trækker den tilbage fra de forskellige hjemmesider. i den tro jeg vil købe den.
så går der to dage så skriver min bank rådgiver at han ikke vil låne mig pengende alligevel.
fordi jeg ikke har nok til mig selv bagefter fordi du skal i dagens danmark have 6000 kr til dig selv når alt er betalt, ja og jeg har 5700kr når alt er betalt.
det skal lige siges jeg betaler topskat. og har en års løn på mellem 400-450000kr og han vil ikke låne mig 50000kr.
det er dårlig rådgivning så det gør noget. nu står jeg uden bil og kan ikke komme nogen steder og kan ikke komme på arbejdet. men han er ligeglad.
tør slet ikke at tænke på hvor maget jeg skulle tjene hvis det var fabiaen jeg skulle købe.
PS. til ham jeg skulle købe carinaen af jeg er ked af jeg ikke må købe den for det er en lækker og meget velholdt toyota du har.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bank rådgiver. hahaha
  • #1   21. nov 2008 Jeg gætter på arbejderneslandsbank

• #3   21. nov 2008 jeff k det er fuldstændig rigtig.
    men det værste ved det hele han kunne sku have lukket munden op første gang da jeg spurte om lån til fabiaen. men da sagde han bare at jeg skulle sælge min gamle bil. og det gjorde jeg. ja og nu har jeg hverken min gamle bil eller en ny. men tilgængel har jeg er rådgiver som for det første er et røvhul og for det andet så siger han bare noget inden han tænker. kunne han ikke bare have givet afslag første gang så jeg kunne have beholdt min gamle bil.

• #4   21. nov 2008 lav din egne udregninger. Det er du garanteret bedre til end ham smiley
    Mig og kæresten er på su begge.. og vi kan låne 100.000kr (har nemlig undersøgt det da vi tænker på at købe en Aygo)

• #5   21. nov 2008 tommi: hvor er du fra?
    for har selv arbejdernes landsbank, og kunne nemt låne 120 kilo. og har ca 300.000 om året.

• #6   21. nov 2008 michael o jeg har lavet udregninger til ham både på fabiaen og på carinaen. men det hjalp ikke. han går ud fra hans egen udregninger.
    eks. fabiaen da ville jeg spare 1500kr halv året på vægtafgift og 1250kr i forsikring. men de tal var han lige glad med.
    og carinaen ville jeg spare 500kr halv året i vægtafgift og 1500kr i forsikring men stadigvæk det var han ligeglad med.
    men for bare 6 mdr siden var det ikke noget problem at låne til en bil. min gamle rådgiver sagde jeg kunne bare komme og låne. men så får jeg ny bank rådgiver og han vil ikke låne mig en disse.

• #7   21. nov 2008 jeg er fra vojens. okey ja jeg kan ikke engang låne 50000kr og han er ligeglad med at jeg står og mangler en bil til at komme på arbejdt i, og når jeg skal til herning på arbejdt.

• #8   21. nov 2008 tommi: okay, ellers kunne jeg give nummeret til min rådgiver. hun er sku fin. skulle først låne til bil, det var 60 kilo.
    og i sommers sagde jeg at jeg ville have en mc, så lånte 60 mere uden probs. betaler 4 kilo af om måneden.
    ja det virker sku underligt, at han trækker i langdrag, og så når du står og skal bruge pengene så er der lukket for kassen.

• #9   21. nov 2008 jeg kan hellere ikke fordrage den bank, især mine rådgiver de er forfærdelige. Men tag det op men filial lederen det kan ikke være rigtig du laver en halv mil om året og ikke kan låne sølle 60.000

og for din egen skyld, skift bank.

• #10   21. nov 2008 det var min tidliger rådgiver også hun sagde hvis der er noget så kommer du bare. der skal ikke være noget der sagde hun.
    men min gamle bil kørte fint, men på det sidste betalte jeg rigtig mange penge på den, de sidste 8 mdr har jeg betalt 15000kr i rep, på den. og da jeg skulle til og kører til herning hver anden weekend så ville jeg have en mere stabil og komfortabel bil og køre i.
    men nu har jeg ikke noget.
    andet en et problem med at komme på arbejdt om natten og komme til herning.

• #11   21. nov 2008 ja jeg overvejer også at skifte bank. men det er bare træls at jeg skal det, for da jeg havde min gamle rådgiver var der aldrig noget. det er bare fordi jeg har fået det paphovede til rådgiver nu.
    jeg tror desværre ikke at det hjælper at snakke med lederen i banken.
    og jeg har endda forklaret min rådgiver at de penge jeg spare dem ligger jeg over i bunken som jeg afbetaler med så jeg afbetaler med mere. men han er ligeglad det fjols.

• #12   21. nov 2008 jeg kunne forstå jeg kom og ville låne 1million til en bil at han så sagde nej. men det er 50000kr vi snakker om. og jeg får en bil jeg ikke skal ud og lave for 15000kr på 8 mdr.
    for jeg var nemlig inde og kigge hvorfor nogen biler der var drift sikker osv. og jeg lyttede til venner og familie. og de sagde alle en toyota carina e. og da jeg går vagt i min fritid med hund så skulle jeg gerne have en st-car også så han kan være i min lille ven.

• #13   21. nov 2008 prøv at sig du vil have en anden rådgiver, eller skift bank.
    det nok det nemmeste og hurtigst, når du står og mangler en bil.

• #14   21. nov 2008 Jeg vil sige. Enten låner i mig de penge eller så skifter jeg bank. smiley

• #15   21. nov 2008 meget let, du SKAL have 4000kr til dig SELV. pr mdr når ALT er betalt, vis du har det skal du ca. have 2400 pr. 100.000 du vil låne til afbetaling.

• #16   21. nov 2008 chock en idiot da.... havde jeg sku ik fundet mig i.... hjernedøde rådgivere som lover guld og grønne skove har jeg fået nok af, bare skift bank hvis din rådgiver er mere end urimelig...

Det er sku ofte ikke rådgivning, men som at plage sin mor om en is, som 2 årig, for at få lov til at låne penge man nemt kan betale tilbage, det har jeg intet tilovers for...

Er rystet over at manden med fuld overlæg kan sige at du skal spise for 6000 kr om måneden.... de må jo være helt fra den, og klar til den lukkede alle sammen

• #17   21. nov 2008 Du ska bare true med at skifte bank smiley

• #18   21. nov 2008 skift til danske bank der er ingen problemer.,

og de har en god serivce hvor man ikke er i tvivl..

det er jo ikke det store problem at skifte det ordner den nye bank jo for dig næsten det hele!!

• #19   21. nov 2008 Jeg er glad for at jeg ikke har nogen bank.. CASH IS KING!!!!

• #20   21. nov 2008 ja bare skift bank... det er nemt og smertefrit.. de vil alle gerne have nye kunder

• #21   21. nov 2008 olsen du skal over i en anden bank. den landsbank der er ikke god for sine kunder. og hvis jeg var dig ville jeg evt. tage en snak med bank chefen. det gjorde jeg med min tidliger bankrådgiver i danske bank og fortalte ham om mit problem med den såkaldte bankrådgiver.og ugen efter var han fyrret. men kun en god ide hvis du fortsat gerne vil være i deres bank

• #22   21. nov 2008 bankrådgivere kigger jo ikke kun på hvad der kommer ind på kontoen, men også hvor meget der forsvinder igen.

Så hvis man hver måned har overtræk, og måske flere gange ikke har haft penge til at betale sit afdrag på sit lån, ja så ser det sgu ikke skide godt ud vel.

Og måske er man en af dem der takker ja til tilbuddet om at udsætte sit lån i seks måneder en gang imellem, det pynter jo heller ikke.

Siger ikke det er det der er tilfældet hos dig, men det er det jo for nogen.

• #24   21. nov 2008 ja eller skift rådgiver for de er sateme ikke a sammr mening

• #25   21. nov 2008 Hvis du tjener 450,000 om året, hvorfor så ikke købe en federe bil?

• #26   21. nov 2008 ja har man optaget et af de der hurtig lån bliver folk sgu tit viftet af bordet i en fart...

• #27   21. nov 2008 Macnuz - Team MUC

han kan jo ikke låne pengene...

• #28   21. nov 2008 Tror da vidst din rådgiver er noget af en regelrytter...men de er jo nok nervøse i disse "krise tider"...men på den måde gør de jo bare tingene værre for sig selv...for 4 år siden da jeg skulle ha' bil var det ikke noget problem at låne 105.000kr...og jeg var på 2. års lærlinge løn...

• #29   21. nov 2008 Bankrådgiver siger altid du skal sælge først NEJ så må man sige at den bliver solgt sammen med købte da den indgår i handlen (ligemeget om den gør eller ej) for nå du har solgt den og forventer du så får lånet haha ja så får du en lang næse...

• #30   21. nov 2008 Nu er der jo også en væsentlig forskel inden for den finansiele verden i dag kontra et par måneder siden, vis du ikke har lagt mærke til det er renten steget markant og banker ligger og kæmper for ikke at blive insolvente...

En bankrådgiver er fuldstændig ligeglad med hvilken indkomst du har vis du ikke har vist du kan spare penge op (bruge mindre end du tjener), og med den indkomst på 450k pr. år lyder det da virkelig mærkeligt du ikke har kunne spare lidt op.

• #31   21. nov 2008 WAI præcis det jeg ville frem til smiley

• #32   21. nov 2008 Det er 100% på grund af finanskrisen.. De er pisse bange for deres penge PT.

• #33   21. nov 2008 Det er ikke bare at skifte bank, min kammi har lige ville gøre det, så fik han at vide at 2 voksne og 3 børn, de skal have min. 14700 kr. til sig selv når alt er betalt, og det er absolut ikke realistisk, skal sige de har et hus til 2.6mill og en bil til 175k de tjener lidt over 700 k tilsammen før skat.

De har squ ikke 14,7k om måneden når alt er betalt, det er fuldstændig blæst. Bankerne har sat det meget op efter alt det der er sket inden for de sidste 6 mdr.

Her er hans svar indtil videre

Spar bank : 14,7k
    Amagerbank : 16k

• #35   21. nov 2008 Vores bank havde ikke noget krav til hvor stort rådighedsbeløb vi skulle have.

Men vi satte selv en grænse på 8000 kr.når alt er betalt Vi bor i hus, er 2 voksne & 2 unger+ 2 biler.

• ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #36   21. nov 2008 det lyder underligt.. de er da i disse tider på ingen måde ræd for at låne penge ud til højre og venstre. De stikker 100.000 kroners lån ud til 18'årige, men du kan ikke låne en håndfuld til en ny bil :S Stik dem et ultimatum

• #37   21. nov 2008
    Vi har diba bank...
    Vi skylder 1.650.000kr i hus, hvoraf er der 35000kr i privatlån til rep på huset ved køb. Vi havde 5biler. alle gældfrie, inkomst på 760.000kr før skat. Nu vil de ikke være vores bank længere, der er ikke lavet yderligere gæld & vi kan ikke låne en krone overhovedt, vi ville købe en nyere bil så vi solgte alle vores biler (har 1 tilbage), vi står med 90.000kr i udbetaling og vil låne det samme beløb. Dette vil de ikke være med til & de synes iøvrigt at vores lån er for store i forvejen?.. øhh vi købte huset for 2 år siden & det var gennem dem hvor de var vildt ivrige, men nu pga huskøbet er vi blevet brandet/sortlistet af banken.. de t'ør simpelhen ikke.... pisse meget tak!!.. Vi er forud dømt dårlige betalere i vores banks øjne pga huspriserne.. smiley

• #39   21. nov 2008 Sakl siges ved køb/lån af pengene dengang til hus havde vi fabriskny altea tfsi fr & en audi a4 turbo men det var intet problem.. nu kan vi ikke låne 90oookr øhhh okey? intet logik for mig..

• #40   21. nov 2008 tommi O Har du 5700 til rådighed nu, inden det lån du vil tage...? For så kan jeg godt følge din bank mand.

• #41   21. nov 2008 Sig til ham han skal stikke sin hove op i røven og se om den passer der oppe.

• #43   26. nov 2008 jeg skylder 25000kr i banken for det billån jeg lavede for 9 mdr siden. og jeg ville gerne låne 50000kr til en anden bil. så jeg ville komme til at skylde 85000kr i banken, jeg har ikke andre lån nogen steder. og min gammel bank rådgiver sagde at en bil over 10 år skulle være betalt af inden for 3 år, det er forståligt nok det er jeg helt med på for jo ældre en bil jo mindre er den vær. men tager du 85000kr og deler det med 36 så får du 2361kr i månden, ja og jeg ville betale 2500kr. det er kun 900kr mere en jeg betaler nu.
    og når jeg har 5700 når alt er betalt så burde 900kr ikke vælgte mig. og jeg kommer ikke til at betale meget mere i forsikring og jeg falder i vægtafgift, jeg skal ikke ud og betale dyre mekaniker regninger. og jeg får en nyere bil. ja og næste år falder jeg i forsikring så bliver det billiger.
    jeg havde også sparet en masse op, men hva nytter det når man skal ud og offere 15000kr i løbet af 9 mdr så forsvinder det hurtigt i det.

Kommentér på:
bank rådgiver. hahaha

Annonce