399 visninger
|
Oprettet:
Overvejelser ved Køb af Charade.. {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne have en Charade.. Men nogen sir det er en ren udgiftsmaskine?? Er det ikke bare smag og behag? Og hvilken model skal man gå efter i udstyr og sådan? Og er der noget man skal være særlig opmærksom på ved en Charade?
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Knokle-led blir slidt op fordi man laver meget hjulspin
Folk vedligeholder dem sjældent, så ting som undervogn, bremser mm trænger tit til en komplet overhaling..
Men man har det sjovt når den får gas
apr 2007
Emner: 24 Svar: 1.294
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 41 Svar: 616
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 5
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
jeg har en .. eller retter konen har en charade. en 1.3 efi. og det er det billigste køretøj vi har haft. koster minimalt i forsikring og vægtafgift og har en fornuftig benzin økonomi.. hun kører ca 550 km på en tank som er 35 L.
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 18 Svar: 1.031
Som de andre siger.. Find de velholdte
apr 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 136
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Den kan være ganske billig for nogle, da de kører roligt - så er den billig i dimser, da det er en smadder stabil bil..
Men så snart der kommer en 20 årig satan bag rattet ( også undertegnede ), så kan man godt regne med en reservedel eller to engang imellem.
Dermed ikke sagt at det også kan lade sig gøre ikke at skifte noget..
Min første charade havde jeg et år - på den måtte jeg skifte styrekugler, bærearme, udstødning, og almindelig vedligehold ( bremser osv ).
Min anden charade, den jeg har nu, har jeg ikke skiftet andet end bremser...
Dvs det svinger meget fra bil til bil.. Derfor - hvis du køber en charade, så lad vær med at køb en med 250.000km på sig, der er kørt af en bedstemor - for den er blevet kørt roligt, og har aldrig nogensinde fået skiftet bærearme, styrekugler, støddæmpere og udstødning... For det har aldrig været presset, rystet, tævet og revet i.. Og når du så kommer i den, og giver den noget æde - så begynder dimserne at ryste løse..
Min nuværende charade har kørt 340.000-350.000km - den har fået skiftet motor 6 gange - undervogn, bærearme, bremser, styrekugler - ja ca ALT er ikke nyt - men det har altid fået bank, lige fra dag et - og det virker altså mærkværdigt anderledes - det er ikke gammelt af dage - det er kun gammelt af km...
Så køb en charade af et ungt menneske - gerne en med god forstand, så motoren aldrig har løbet tør for olie og den slags
Overvejelser ved Køb af Charade..