{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelser ved Køb af Charade..
  • #1   25. nov 2008 Rust...

Knokle-led blir slidt op fordi man laver meget hjulspin

Folk vedligeholder dem sjældent, så ting som undervogn, bremser mm trænger tit til en komplet overhaling..

Men man har det sjovt når den får gas smiley

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.294
    #2   25. nov 2008 som tonni nævner så er manglende vedligeholdelse nok din største fjende , og det gælder alle sliddele

• #3   25. nov 2008 Sådan nogen skulle har været i presseren for lang tid siden..

• #4   25. nov 2008 nu er jeg ikke typen der laver vildt meget hjulspin.. Men bremser er jo almindelig vedligeholdelse.. også på min corolla.. Men er den dyr i stumper eller ? lad os nu sige i forhold til en Corolla ...

• #5   25. nov 2008 kan sige at det gælder jo alle bilmærker... altså mht manglende vedligeholdelse..

jeg har en .. eller retter konen har en charade. en 1.3 efi. og det er det billigste køretøj vi har haft. koster minimalt i forsikring og vægtafgift og har en fornuftig benzin økonomi.. hun kører ca 550 km på en tank som er 35 L.

• #6   25. nov 2008 Min kollega købte en velholdt Charade til 6000.. Han har, såvidt jeg ved, ikke lavet noget på den siden han købte den for 1½ år siden..

Som de andre siger.. Find de velholdte smiley

• #7   25. nov 2008 det er og bliver en pis øse.. mildt sagt., kender mange som har haft dem.. de falder fra hinanden inden du får set dig om smiley

• #8   25. nov 2008 kan tilføje at vi ingen udgifter har haft på den endnu. og kører og starter altid

• #9   25. nov 2008 Det har meget med hvordan bilen blir kørt..

Den kan være ganske billig for nogle, da de kører roligt - så er den billig i dimser, da det er en smadder stabil bil..

Men så snart der kommer en 20 årig satan bag rattet ( også undertegnede ), så kan man godt regne med en reservedel eller to engang imellem.

Dermed ikke sagt at det også kan lade sig gøre ikke at skifte noget..

Min første charade havde jeg et år - på den måtte jeg skifte styrekugler, bærearme, udstødning, og almindelig vedligehold ( bremser osv ).

Min anden charade, den jeg har nu, har jeg ikke skiftet andet end bremser...

Dvs det svinger meget fra bil til bil.. Derfor - hvis du køber en charade, så lad vær med at køb en med 250.000km på sig, der er kørt af en bedstemor - for den er blevet kørt roligt, og har aldrig nogensinde fået skiftet bærearme, styrekugler, støddæmpere og udstødning... For det har aldrig været presset, rystet, tævet og revet i.. Og når du så kommer i den, og giver den noget æde - så begynder dimserne at ryste løse..

Min nuværende charade har kørt 340.000-350.000km - den har fået skiftet motor 6 gange - undervogn, bærearme, bremser, styrekugler - ja ca ALT er ikke nyt - men det har altid fået bank, lige fra dag et - og det virker altså mærkværdigt anderledes - det er ikke gammelt af dage - det er kun gammelt af km...

Så køb en charade af et ungt menneske - gerne en med god forstand, så motoren aldrig har løbet tør for olie og den slags smiley

Kommentér på:
Overvejelser ved Køb af Charade..

Annonce