{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

Afgift af Supra? Forstår det ikke.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har så fornyligt selv købt en Supra MKIV Non Turbo uden afgift og har fået betalt afgiften af den. Men noget jeg har lagt mærke til, ved stort set ALLE annoncerne med Supraer uden afgift herinde, er at jeg synes sælgeren deler en lille løgn ud ang. afgiftsvurderinger helt ned til ca 60.000kr!

Altså, nu vil jeg ikke ud med hvad jeg har givet i afgift for min egen Supra, da det er sagen uvedkommet. Men min er en Supra N/A Aut. fra 95, den har gået 65000 km, er højrestyret og er vurderet til under middel stand.
Min første afgiftsvurdering, som jeg fik ud fra disse facts hos Skat, var på 110.000 kr., jeg valgte at klage over den afgift, og har nu været hele systemet igennem., og afgiften er stadig ikke kommet under de 90.000 kr for bilen. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor sælgeren skriver, at afgiften er ca 60-70.000 kr., hvis man kigger på Skats hjemmeside, er den billigste Supra der er blevet betalt afgift af, er der ikke engang betalt under 90.000 kr for..
Da jeg var til revurdering med min, tog jeg selvfølgeligt nogen tidligere vurderinger med inde fra Skats hjemmeside, der kan man desværre ikke se bilernes stand inde, men som vurderingsmanden sagde (han havde selv afgiftssat den billigste t-turbo der var vurderet), at det var en skadet der var kommet ind.. Så er det klart afgiften er billigere..

Og nu må I kalde mig åndssvag eller hvad I vil, for forstår egentligt heller ikke selv hvor jeg vil hen med indlægget her. Men jeg købte selv min Supra igennem en mellemmand her i landet, og inden havde han også fortalt mig afgiften var omkring de 70.000 kr., og jeg bliver selvfølgeligt træt af, at skal betale 20-25.000 kr ekstra, end hvad man havde forventet.. Det er jo også en slags penge.
Så jeg forstår ikke hvorfor, folk som sælger alle de Supraer uden afgift, ikke er lidt mere realistiske?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift af Supra? Forstår det ikke..
  • #1   2. dec 2008 fordi alle folk siger at den ligger der og det bliver jo ikke nemmere for sælgeren at sælge den hvis han siger 90 i afgift istedet for 70..

så kan sku godt forstå dig.. det er da irriterende godt man ingen afgifter har her i sverige smiley

• #2   2. dec 2008 Prøv hos en anden mand... Har snakket med en som var og er stadige, fuldt åben omkring hans supra. Han hentede den selv i UK, og betalte selv afgiften. Mener han siger at samlet set står den bil ham i 125k incl. afgift...

• #3   2. dec 2008 Er din venstre styret?

Nu skal du jo også regne med at de startede med at lave dem i 1993, og din har ikke kørt ret mange km.

• #4   2. dec 2008 Magnussen.. Jeg kan godt se, at der er mange penge at spare ved selv at tage turen til England og hente den og sådan., men uanset hvad, bør hans vurdering stå inde på Skats hjemmeside, da alle afgiftsvurderinger står derinde, og der står ikke nogen til under 90.000 kr., så skal han have givet omkring 20-25.000 kr for den, inden den er i landet, synet osv?

• #5   2. dec 2008 Fordi folk tror de er altvidende ang. sdan noget, også bliver den "lave" afgift også brugt alt for mange gange, for at fremskynde et salg. At en potentiel køber så ikke har undersøgt tingene grundigt før er jo bare hans problem.

• #6   2. dec 2008 Rene.. Min er højrestyret som jeg skriver.. Og har kigget helt tilbage fra 93 modeller., og har stadig ingen set til under de 90.000 kr, og km-standen afgør selvfølgeligt en del., men der er ikke ret mange af de importerede supraer, som har gået over 100.000 km..

• #7   2. dec 2008 Det er noget fis at folk siger afgiften er på ca 60 k, Det er og snyde folk mener jeg. Jeg har os en NA fra 93 middel stand. og der er betalt over 90 k i afgift.

• #8   2. dec 2008 Rene - præcis.. Men altså, mente selv jeg havde undersøgt det rimeligt, og hørte sælgeren hvorfor der så ikke var vurderet nogen til under 90.000 kr, og han sagde så, at de vurderinger der var derinde, var førstegangsvurderinger og sådan.. Og eftersom han selv havde importeret en del biler, skulle man tro han havde rimeligt styr på det.. Men jeg hoppede jo lige i fælden, men altså, føler mig på ingen måde snyt. Man kan jo bare lade værre med at æde alt råt.. Og derfor er den her tråd måske også oprettet lidt, til dem som overvejer købet af en Supra MKIV, som tror på den billige afgift.. Så vil da meget gerne høre om folk, der har betalt helt ned til 60-70k i afgift på sådan en supra..

• #9   2. dec 2008 Km stand har ikke rigtig noget at sige. Du skal over 200k før de begynder at trække fra der, sorry to say.

Siger heller ikke at man kan finde nogle med så lav afgift.

• #10   2. dec 2008 Rasmus, jeg deler samme mening som dig.. Men altså, man kommer nok aldrig problemet til livs, men det må de om, det må bare være trælst at købe en Supra, for så at finde ud af, at man ikke har penge nok til afgiften når det kommer til stykket..

• #11   2. dec 2008 Må man spørge hvem du har købt af ? Smid gerne en pm, hvis du ikke vil sige det offentligt.

• #12   2. dec 2008 Rene.. Det holder jeg for mig selv, vil dog sige at jeg er fint tilfreds med bilen og sådan, der er ingenting der.. For bilen er fin nok, den er i den stand han fortalte, så ingen pis der..

Men det er mere de afgiftsvurderinger folk smider ud, jeg er træt af..

• #13   2. dec 2008 Og især når vi, som har en supra på plader, engang skal sælge vores., så vil vi jo nok få et problem, da uvidende købere ikke kan forstå, hvorfor de måske skal betale 30-40.000 kr mere for vores, end hvis de købte en uden afgift, hvor sælgeren skriver, at afgiften på deres er 60-70.000 kr.. Det vil da også blive ekstremt frustrerende..

• #14   2. dec 2008 Bare i orden. Kan se du er fra Nordjylland, har du fået den vurderet i Aalborg så ?

• #15   2. dec 2008 Rene., ja det har jeg nemlig..

• #16   2. dec 2008 Okay, var også der min blev kørt igennem systemet.

• #17   2. dec 2008 Okay, min blev vurderet af Leo et eller andet..
    Men satme en flot Supra du har dig..

• #18   2. dec 2008 nej hvor i bare har betalt afgift for NA supra jeg er sku glad for det jeg har betalt for min supra tt

• #19   2. dec 2008 Tony, må vi få at vide, hvad du ca har betalt for din Supra TT? Fot tvivler da på, at du har givet under 100.000 kr for den, for så meget kan vurderinger fanme ikke svinge, uanset hvor i landet den bliver vurderet.

• #20   2. dec 2008 Havde bare fået min vurderet hos min synsmand til middel, også op og rykke dankortet igennem, så har ikke fået min vurderet af selve skat.

• #21   2. dec 2008 mads pm sendt

• #22   2. dec 2008 og det med km hva den har kørt har ikke det meste og sige der var en anden der havde kørt 80.000 km end min til vurdering han havde betalt 3.000 mindre end mig

• #23   2. dec 2008 Altså hvad jeg fik at vide af dem dengang, var at km betød lidt, men det ikke blev afgørende, for der kunne nemt have været skruet..
    Men det var den generelle stand, årgang og sådan det kom an på.

• #24   2. dec 2008 Lige præcis, men konklusionen er vidst bare, at man selv skal tjekke afgift, og så tage det som sælgerne siger med et gran salt.

• #25   2. dec 2008 Rene, ja.. Det var så hvad vi fik ud af den her tråd! Men jeg har da så holdt mig vågen en lille times tid ekstra smiley

• #26   2. dec 2008 Det kommer også an på km. Men har aldrig set nogle supraer hvor de har skrevet at afgifte var under 100.k

• #27   2. dec 2008 nikolaj, km betyder lidt - men desværre ikke ret meget..
    Men jeg vil ikke hænge nogen ud, men gå ind i markedet og find alle de supraer uden afgift, og se hvor mange der står til over 100.000 kr.. Det er fanme ikke ret mange., og se så hvor mange der står under 80.000 kr i afgift.. Det er nok nærmest alle sammen..

• #28   2. dec 2008 Hehe, ja, så gik tiden også med det. Men velkommen i klubben med Supraer, bare en træls årstid du har fået fat i den på.

• #29   2. dec 2008 Rene.. Ja, det må siges.. Men så må man gå og lave den rigtig fin her over vinteren, det var godt nok også planen da jeg købte den, men blev sgu nød til at få betalt afgift, da jeg ikke gad se den holde stille hele tiden smiley

• #30   2. dec 2008 Hehe, at du kan være bekendt at have den ude nu. Min har holdt stille i knap 3 måneder pga af vejret.

• #31   2. dec 2008 Rene.. Så længe der ikke er sne, minusgrader eller salt på vejene, så går jeg ikke så meget op i det, men så snart der bare kommer en af delene, så kommer den ind og holde smiley

• #32   2. dec 2008 Tror desværre det er næsten alle der sælger biler uden afgift der pynter lidt på afgiften..
    Jeg har set Skyline GTST med påståede afgifter til omkring 50K herinde.
    Den sidste jeg hørte om der betalte afgift på en GTST var på 84K

• #33   2. dec 2008 Kim - tilsyneladende.. Det må jo bare være trælst for folk, som køber en bil i den tro, at de har råd til at få den på plader, og så skal de pludseligt af med ca 30-40k mere, det er jo ikke alle som kan skaffe de penge, og så må man sætte den til salg igen.

• #34   2. dec 2008 lige en helt anden sag... hvorfor er det at folk er så hemmelighedsfulde omkring hvad de har betalt i afgift??? er det ikke fuldstændigt ligemeget om der er nogen der får det af vide???

• #35   2. dec 2008 jo det forstår jeg heller ikk.. Det er jo penge der ikk er til at forhandle om, når afgiftet er sat er den jo sat.
    Der er blevet betalt 93k for min NA mener jeg.

• #36   3. dec 2008 Jørgensen - Det kan der være noget om, men altså.. Nogen er jo bange for at give for meget for en bil, i forhold til hvad tidligere køber har givet.. så hvis afgiften skulle komme ud, kunne nogen finde på, ikke at ville købe vognen, fordi de synes det er for dyrt, i forhold til hvad der er betalt i afgift og sådan..
    Det har jeg hvertfald oplevet én gang, og derfor holder jeg altid prisen på mine biler for mig selv.

• #37   3. dec 2008 sælger prøver vel at fremme salget ved at fortælle køber at afgiften ikke er så høj.

At køber så bider på uden at undersøge selv er vel ikke anderledes end hvis køber ikke undersøger priser på en helt alm. bil man også kan købe for dyrt.

• #38   3. dec 2008 Niels, ja.. Men altså, det er jo bare det der er det underlige ved det, at det er jo alle salgsannoncer på Supraerne der bliver "løjet" om afgiften.. Hvor får de tallet fra? Men kan da godt se, at det er da heller ikke fedt, at sætte sin N/A Supra til salg, og så være realistisk og så kan evt købere se, at de kan få en TT til samme pris, tror de.. Men sådan ligger landet jo ikke.
    Det er bare mere det med, hvor får de tallene fra? For det står jo sort på hvidt, inde på skats hjemmeside, at man ikke kan få en Supra til under 90.000 kr i afgift, om det så er en N/A, TT, højrestyret, venstrestyret, automatgear eller ej..

• #39   3. dec 2008 Tror nu heller ikke kun det er supra det sker med.

Det er helt alm. på import biler, at man prøver at gøre afgiften billigere end den rent faktisk er for derved nemmere at kunne sælge bilen... eller sælge den lidt dyrere. Sælger oplyser at "afgiften er ca sådan og sådan" og undersøger man det selv ved skat, så holder det ikke en meter, og går man til sælger og presser ham lidt, så er afgiften tit noget han har "hørt", "kender en der ved", eller "tror".

Tro er noget man kan gøre i kirken om søndagen ;-), og synes det er usmageligt, men det må i sidste ende være op til køber at undersøge markedet ordenligt.

Der har jo alle dage været fusk med brugte biler, enten med pris, km eller forsøg på at lyve bilen bedre end den er. At snyde afgiften lavere end den rent faktisk vil være er jo bare det seneste påhit der er kommet frem fordi der kommer mange flere import biler til landet end for 5-10 år siden

• #40   3. dec 2008 Niels, kan kun give dig ret i det hele.. Men skidt nu med det, vi må da håbe, at folk der i fremtiden vil købe importbiler, lige tjekker ordentligt efter smiley

• #41   3. dec 2008 Kim, det der med en "kvart" Supra, kan jeg sgu ikke sætte mig ind i.. Jeg har selv købt en N/A, og der står da Supra på min reg. attest, men som 20 årig lærling er forsikring svært nok på en Non Turbo, så ville da nødigt skulle forsikre en TT i mit eget navn da. Så derfor er valget faldet på en N/A, og så er prisen jo også hurtigt omkring 100.000 kr lavere, når alt kommer til alt.. Vi er jo ikke alle sammen nogen, der har behov for at køre race, det er hvertfald ikke derfor jeg har købt en Supra, eller undskyld.. Kvart Supra som du kalder den..

Men sådan er det danske system jo åbenbart bare.. De skal jo helst have så mange penge ud af os, som overhovedet muligt..

• #42   3. dec 2008 Kim HP... underligt indlæg...

så er en volvo st. car. måske også en traktor fordi jeg synes det eller hvad?

Lad dog manden være glad for sin Supra og så kan du jo tænke hvad du vil.

Har man intet fornuftigt at sige, så kan man lige så godt holde sin mund.

• #43   3. dec 2008 Og jeg brækker mig over folk der ikke vil sige hvad de har betalt i afgift? Hvorfor vil man ikke ikk det når man kan hjælpe andre med sin afgift på den måde?
    Grunden til man er herinde er da for at få hjælp og hjælpe hinanden, og vise sin biler frem selvfølgelig..

Her den anden dag fandt jeg en der havde fået sin s14a vurderet til 29.000kr. Hvis jeg ku få ham til at hjælpe mig, og andre for den sags skyld. Så sku vi ikke betale 70.000kr i afgift, men i stedet 29k hvis det altså passer det han siger

• #44   3. dec 2008 Kim...

Skulle da nok mene jeg har bidraget med et par konstruktive indlæg - og ikke kun fokuseret på dit "kvart Supra" indlæg - hvis du ellers gad og kigge lidt længere oppe på siden... men det er jo nok svært når man er snæversynet og det er jo tilsyneladende udbredt.

Faktum synes dog at være, at du med dit "kvart" indlæg bringer en ellers saglig og fornuftig debat ned i niveau... uden grund.

Men fair nok, pas du din traktor, så passer jeg min S2'er...

• Hans J M
    Hans J M Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 3
    #45   15. dec 2008 Lad os hjælpe med import af biler. Vi har 12 års erfaring.
    Kontakt www.importbiler.dk
    Her får du garanti for dine penge og penge retur hvis du ikke er tilfreds med bilen.
    Du kan også i de fleste tilfælde gennem os tegne 1 års garanti på bilen for ca. kr. 1.500 i årlig præmie.
    Læs om andre kunders erfaringer på www.importbiler.dk

• #46   6. feb 2009 de fleste supra mk 4 bliver ikke kørt gennem på en afgift under 100000 kr det kan man ligeså godt slå fast før som sidst . afgiften er meget høj på supra´en køber man en mk 4 kan man ligeså godt forsikre sig med at man ikke slipper under 100000 kr i afg. lige meget om det er en N/A eller twin turbo Targa eller what ever . så sæt jer ind i at afgiften er så høj som muligt så bliver i ikke skuffet over den ikke er så lav som i havde regnet med . hør jer igennem dem som importere da vi er her for at hjælpe jer til den bil i ønsker jer . og der får i et konmkret svar up to date på hvad lige præcis den bil ligger på . og i nogle tilfælde hvor man har sat sig i hovedet at den er sindsyg dyr i afgift men ender med at den ikke er så dyr er man mere positiv men regn med en afgift på supra´en på over 100 k en rx7 på 90 k og op en gts.t skyline på 80 k og op en GTR på 120 k osv.

Kommentér på:
Afgift af Supra? Forstår det ikke..

Annonce