1.794 visninger
|
Oprettet:
betale afgift af importbil {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved hvor hurtigt man kan få "lov til at betale afgiften efter et told / og godkendt alm. syn. - Kan man køre direkte ud fra synstedet og betale forhåndsbeløbet hos Told & skat og derefter hente pladerne ??
Står med en bil uden plader fra Tyskland som jeg gerne vil have plader på hurtigt - altså når min gl. bil pludselig bliver solgt og jeg da står uden bil..
maj 2006
Følger: 80 Følgere: 80 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 225
nov 2007
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
Det er kanon
Takker
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 42 Svar: 617
nov 2007
hva´ nu hvis jeg får klaret told + alm. syn nu /på forhånd , men først får solgt min anden bil om f.eks. 1/2 år, og først der ønsker at indregistere bilen - vil den endelige vurdering så svare til at bilen er blevet et 1/2 år ældre eller vil jeg skulle betale afgift af vurderingen som den blev fastlagt i dag??
- eller er der andet der gør at man bare skal vente med toldsynet indtil man er sikker på at man vil have plader på bilen. ?
Ja bilen er hentet, men ikke prøvet alt det andet endnu..
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.801
Lidt har det dog, da synsmanden bestemmer om bilen er under, over eller middel stand. Men det er jo ikke noget der ændrer sig.
Mener at have læst at afgiften skal beregnes inden for et år af toldsynet.
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.635
nov 2007
- nogle der har erfarringer el. gode tricks mv. her..
nov 2004
nov 2007
Bestemmer toldsynet kun "under - middel el. over - stand ??
- så det er Told & skat der herefter hurtigt kan fastsætte en forhåndsvurdering når man kører fra toldsynet + alm. synet og ud til dem ?
nov 2004
Nu ved jeg ikke hvad du pønser på at hente,men prøv at checke hvad du egentlig kan købe tilsvarende bil for i DK. Ofte er der ikke noget at hente - slet ikke når priserne er som i øjeblikket i DK. Skat beregner afgiften ud fra hvad tilsvarende biler står til hos forhandlerne, men mange af de priser er ikke indhentet af virkeligheden/fifnaskrisen og er følgelig alt for høje. Du kan sagtens lave en god deal hos en privatmand.
nov 2007
årg 2000 km. 125.000. Opbygget som en AMG fra frabrikken dog uden motor mv. ( i kanon stand) - regner med alt udstyret er afskrevet når den er over 8 år??
Disse modeller er noget dyre herhjemme og der er ikke mange af dem..Har forsøgt at finde en til en rimelig pris de sidste 3-4 mdr. uden held. Men giver dig helt ret. Min anden bil som jeg skal af med nu en Passat 1,8 T årg. 1997 ( er til salg herinde) købte jeg i DK sidste år da en tysker klart ville have kostet ca. 12-20.000 mere. - ja man skal tænke sig godt om..
betale afgift af importbil