{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

TP
TP
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55

betale afgift af importbil {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvor hurtigt man kan få "lov til at betale afgiften efter et told / og godkendt alm. syn. - Kan man køre direkte ud fra synstedet og betale forhåndsbeløbet hos Told & skat og derefter hente pladerne ??
Står med en bil uden plader fra Tyskland som jeg gerne vil have plader på hurtigt - altså når min gl. bil pludselig bliver solgt og jeg da står uden bil..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  betale afgift af importbil
  • #1   2. dec 2008 ja det kan du

• TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

#3   2. dec 2008 Så hvis man ellers får godkendt synet og har et registereingsbevis klar ( + man nå at hente pladerne) - så kan det hele altså klares på en dag ..

Det er kanon
    Takker

• #4   3. dec 2008 Gjorde jeg med min! Tog alt i alt 8 timer tror jeg med syn og så til skat og få mine plader

• TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

#5   3. dec 2008 Super info. - takker !!

hva´ nu hvis jeg får klaret told + alm. syn nu /på forhånd , men først får solgt min anden bil om f.eks. 1/2 år, og først der ønsker at indregistere bilen - vil den endelige vurdering så svare til at bilen er blevet et 1/2 år ældre eller vil jeg skulle betale afgift af vurderingen som den blev fastlagt i dag??
    - eller er der andet der gør at man bare skal vente med toldsynet indtil man er sikker på at man vil have plader på bilen. ?

Ja bilen er hentet, men ikke prøvet alt det andet endnu..

• #6   3. dec 2008 toldsynet har som sådan ikke noget med prisen at gøre.
    Lidt har det dog, da synsmanden bestemmer om bilen er under, over eller middel stand. Men det er jo ikke noget der ændrer sig.
    Mener at have læst at afgiften skal beregnes inden for et år af toldsynet.

• #7   3. dec 2008 Jeg har flere gange fået synet/toldsynet, betalt afgift og fået plader samme dag. Du skal blot have de rigtige papirer med til et regionalt Skattecenter, så beregner de afgiften og du kan betale med det samme.

• TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

#8   3. dec 2008 Er der ellers nogle gode råd iforhold til vurderingen - således at man får laveste vurdering ???
    - nogle der har erfarringer el. gode tricks mv. her..

• #9   3. dec 2008 Der er ikke så meget at gøre; forskellen fra alm stand til rigtig god stand er 5% af afgiften. Det bedste du kan gøre er at finde bilen i så god stand som muligt, det bliver til den bedste forretning. Hvis afgiften er 100.000 får du for 5000 kr mere en bil i superstand contra en bil i almindelig stand.

• TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

#10   3. dec 2008 Det var lige den information jeg ledte efter - super.Tænkte nok at der ikke var meget at komme efter med ridser buler osv..
    Bestemmer toldsynet kun "under - middel el. over - stand ??
    - så det er Told & skat der herefter hurtigt kan fastsætte en forhåndsvurdering når man kører fra toldsynet + alm. synet og ud til dem ?

• #11   3. dec 2008 Told/Skat beregner afgiften ud fra hvad tilsvarende biler står til på det danske marked. 9 ud af 10 Toldsyn giver alligevel karakteren middel, så toldsynet er egentlig ikke til noget. De noterer godt nok hvad udstyr bilen har osv, men er bilen gammel nok bliver det alligevel afskrevet. Desuden går told/Skat ind og ser på det originale vognkort hvad udstyr bilen oprindeligt er leveret med, så de bruger ikke info fra toldsynet til noget.
    Nu ved jeg ikke hvad du pønser på at hente,men prøv at checke hvad du egentlig kan købe tilsvarende bil for i DK. Ofte er der ikke noget at hente - slet ikke når priserne er som i øjeblikket i DK. Skat beregner afgiften ud fra hvad tilsvarende biler står til hos forhandlerne, men mange af de priser er ikke indhentet af virkeligheden/fifnaskrisen og er følgelig alt for høje. Du kan sagtens lave en god deal hos en privatmand.

• TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

#12   3. dec 2008 Har allerede hentet en Mercedes c 200 w203 Avantgarde
    årg 2000 km. 125.000. Opbygget som en AMG fra frabrikken dog uden motor mv. ( i kanon stand) - regner med alt udstyret er afskrevet når den er over 8 år??

Disse modeller er noget dyre herhjemme og der er ikke mange af dem..Har forsøgt at finde en til en rimelig pris de sidste 3-4 mdr. uden held. Men giver dig helt ret. Min anden bil som jeg skal af med nu en Passat 1,8 T årg. 1997 ( er til salg herinde) købte jeg i DK sidste år da en tysker klart ville have kostet ca. 12-20.000 mere. - ja man skal tænke sig godt om..

Kommentér på:
betale afgift af importbil

Annonce