{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

blive kaldt til syn?? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg Peeeps..

Kan man blive kaldt til syn pga et sportsrat?

Og hvad kan der ellers komme i vejen hvis de lige spotter noget...

Eks: Min bil har omkring 60cm til lygtekanten hvilket jo er lovligt, men kan de også kalde en til syn på det hvis det ik lige passer dem.. ?

For er der da snart ingen ide i at Style sin bil, hvis man bliver kaldt til syn pga af småting..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blive kaldt til syn??
  • #1   4. dec 2008 De må ikke kalde dig til syn på noget der er lovligt. Gør de det alligevel, består den jo synet, og så kan du sende regningen videre i systemet..

• #2   4. dec 2008 altså ang. sportsrat, så skal du jo have airbag i bilen hvis den er født med det. Og fjerner du den airbag så er det jo ulovligt.

Om de MÅ kalde dig til syn pga. 1 ting ? ved det sgu ikke, og de plejer også at være ligeglade med hvad de må og ikke må. hvis de har lyst til at indkalde bilen til syn så gør de det bare. Sådan er de fleste betjente desværre over for unge fyre i stylede biler.

60cm til lygtekant? ja det er jo rigeligt!! der skal minimum være 50cm
    de kan sagtens se at der er mere end 50cm på din!

Min har 47 eller 48 til underkant af lygten, men er aldrig blevet indkaldt til syn pga. det ! og bliver da stoppet jævnligt. det er bare xenon og tonet ruder de ikke er glade for

• #3   4. dec 2008 sportsrat.. kun hvis det gamle var med airbag.. og sportsrattet ikke er smiley

• #4   4. dec 2008 En ting er højden til underkanten af lygterne. Du skal også minimum have 12 cm's frihøjde på dine bærearme ellers kan den heller ikke godkendes, min Ascona havde nemlig kun 10.5 cm. frihøjde og ville egentlig ikke kunne synes, men synsmanden var rigtig flink da jeg fik min synet.

• #5   4. dec 2008 Peder B Du var hurtigst smiley

• #6   4. dec 2008 Og jo der er altid mening med at style sin bil! smiley
    Skid da på de stramme lovgivninger og byg en fed bil. du kan ikke helt undgå at overskride bare et par små bagateller. det er da pisse ligemeget om ens lygte sidder 1 cm for lavt? bare for at give et eksempel

• #7   4. dec 2008 Michael -> hehe der kan man bare se! det vidste jeg ikke engang at der var krav om.

Hehe mærkelig ting at lovgive om, folk sænker jo ikke deres biler så meget at den ikke kan gå på lift (ihvertfald ikke uden gevind eller luft)

• #8   4. dec 2008 Ja man bliver sku overrasket nogle gange når man ser en topgejlet og vildt gennemført vogn hvor det er indlysende at ALT på bilen er llavet om, så er den synet og godkendt som den står...... Så tænker mand bare HOW ??

• #9   4. dec 2008 tja jeg er blevet stoppet nogen gange af politiet og der har de da kigget på mit rat, men de har aldrig sagt noget til det.

og nej der skal være mindst 3 fejl på bilen før de må kalde den til syn.

• #10   4. dec 2008 Ja det er også det jeg mener...

Du kan efterhånden ikke bygge en fed bil i DK uden at der er enkelte ting som er lidt uden for lovens rammer.

Bare se DFB deltagerne, hvor mange af de showbiler står lovlige? hehe...

• #11   4. dec 2008 Ferrari har feks. en minimumshøjde på 11 cm. som er lovkrav i Italien.
    Og skulle også lige hilse og sige at det er et helvede med så lav en bil, der skal sku go planlægning til når mand skal nogle steder, jeg ved ikke hvor mange gange jeg har måtte finde alternative ruter på grund af bump og lign.

• #12   4. dec 2008 3 fejl.. Næ nej du.. hvis du har tonede ruder foran fx.. må de også

• #13   4. dec 2008 haha! jah... man må jo lide for skønheden

Det er sjældent at jeg må vende om at finde en anden rute, men det sker da.

har ca. 8-9cm frihøjde til fronten, sikkert en hel mere til forbroen

• #14   4. dec 2008 ~ {ULLE} ~

Det passer ihvertfald ikke, jeg var ved at blive kaldt til syn pga. mine hjul ragede lidt udenfor.

• #15   4. dec 2008 Nicolaj -> må de? eller gør de det bare?

Det er 2 forskellige ting. Lige så snart de stopper en gejlet vogn, og ser at det er en ung fyr der sidder i bilen, så har de det med at ændre attitude syntes jeg. Så gør de bare som de vil. også selvom de måske ikke helt har ret

• #16   4. dec 2008 Peder B
    Ja ændre attitude det gør de helt sikkert! Enten bliver de nogle totalle arogante røvhuller, ellers også kan de være skide flinke.

• #17   4. dec 2008 Rasmus -> har aldrig oplevet den sidste version du nævner. Altid arrogante røvhuller der rigtig lige skal lære ham den unge knejt at det er ufedt at style sin bil og fy fy at køre med xenon lys osv... osv...

Det gider jeg slet ikke høre på, så lukker bare af og tager bøden som den kommer

• #18   4. dec 2008 Mange tak for alle de gode svar.. lige det jeg søgte.. fortsat god aften.. smiley

• #19   4. dec 2008 de siger nu så meget du sorte folk:) jeg lånte min G2´er ud til et par. hvor de blev stoppet oppe ved jim og fiks i fredericia i min vogn. hvor jeg havde lidt blåt lys på. hvor de så ringet til mig og gav mig til dagen efter (idag) kl 17.30. hvor jeg kunne komme ned og vise at jeg havde pillet det af eller kaldte de den til syn. og hvis jeg ikke kom. blev den også kaldt til syn. så måtte pille mit xenon og de mørker ud foran;) men den blev godkendt og så en lang snak hehe. ellers flink "sort" mand:) men det er jo deres arbede...
    men slap for bøde og syn:=)

• #20   4. dec 2008 Peder B
    Ja sådan er de fleste. Jeg tager det skam også bare som det kommer, min er da smidt lidt længere ned og loven siger, der kun en 40-50mm til forbro smiley Men på det område er jeg kold. Ligså med hjul.

• #21   4. dec 2008 Jacob -> nederen... smiley så vil jeg næsten hellere kaldes til syn end at møde op nede foran sheriffen

Ja det er bare deres arbejde, det ved man jo godt. Men de har godt nok hver deres måde at udføre det på må man sige!

• #22   4. dec 2008 jacob U
    Ja det er deres arbejde, bare tit som om de proitere sådanne bagateler højere end så meget andet. Der er maange andre ting jeg hellere syntes de skulle bruge deres kostbare tid på.

• #23   4. dec 2008 faktisk må de forlange bilen til syn.. selv om de bare er mistænkelige..

• #24   4. dec 2008 Rasmus -> kunne ikke have sagt det bedre selv! og de brokker sig over manglende resourcer!! haha!

Kan se vi er meget enige! smiley
    Har en hændelse gemt meget godt i hukommelsen, som siger lidt om hvordan de bruger deres resourcer

Det var et fredelige træf her i Århus (helt seriøst, ingen optræk til ræs og ingen ballade) på en stor p-plads i den nordlige del af byen. vi var vel omkring 50 stylede biler. på en fredag aften i 2-3 timer

Til sidst kører en patruljevogn forbi og ser os, de tilkalder 6 ekstra patruljevogne og en varevogn med politifolk. lukker indgang og udkørsel og tjekker alle bilerne. tror de fik skrevet 5 bøder på 1 times tid og der var 50 biler.

Kæft nogle klovner siger jeg bare, en fredag aften i landets anden største by. mon ikke der var noget andet at tage sig til i de sene aftentimer i sådan en by? haha! helt til grin den måde de troppede op dengang.

• #25   4. dec 2008 Skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om hvordan de opfører sig i andre byer.

ved bare at det ikke er helt optimalt her. De har ihvertfald folk nok, de bruger dem bare på de forkerte opgaver på forkerte tidspunkter. Så når de udtaler sig i medierne om at politiet generelt ikke har nok resourcer så kan det godt være lidt noget ævl at høre på når man er fra Århus og har oplevet sådan lidt af hvert! hehe smiley

• #26   4. dec 2008 Peder B
    Hehe ja sådan der er de tit!

• #27   5. dec 2008 Peder B,

Du kan da umuligt blive stoppet så tit, ser dig tit i Egå, og det er begrænset hvor meget politi der køre der smiley

• #28   5. dec 2008 Mr. B -> arh... tit? ved nu ikke. men jo er da i Egå ind imellem

Og nej der er ikke mange strissere. men midtbyen, til træf og tilst og Århus syd. der er godt nok mange syntes jeg.

Fed vogn forresten, så den i Horsens da David havde den.
    bor du i Egå?

• #29   5. dec 2008 Jeg bor i Århus N ja.

Ja, i midtbyen er der sku en del, og de er emsy. Derfor jeg holder mig langt væk fra byen i nattetimerne. Dog er Egå Gyms parkeringsplads fin, eller derimod også sølystskolens, hvis folk kunne opføre sig ordenligt var jeg sikker på at politiet holdte sig væk, altså, en fredag aften tvivler jeg på de vil trække 5 vogne ud til en mindre forstad hvis det foregik stille og roligt, se fx. Bigwheels powermeet, det foregår altid stille og roligt, primært pga. folk respektere hinanden.

• #30   5. dec 2008 Mr. B --> hehe tro det eller ej. du kan også spørge omkring (folk der kommer på striben ind imellem)

De var der næsten alle sammen den dag ved Risskov. det var på skovbakkens p-plads og alligevel blev vi nærmest stormet af strissere som om vi var forbrydere. smiley

og det var en fredag aften helt stille og roligt. folk var kommet fra Randers og Horsens osv.. de var helt forbløffet over at se så meget politi. men har prøvet det siden da også! det var så på havnen. der var vi også mange, og igen 4-5 politibiler mødte op.

Så nej, træf i Århus er svært uden at der følger en razzia med

• #31   5. dec 2008 Det var da utroligt - Og de skrev bøder ud ved skovbakken?

• #32   5. dec 2008 ja og synsindkaldelser

Dog gav de op til sidst, tror ikke da gad mere. der var mange biler og folk gik uden at tage deres bil med.

Så politiet truede med at tilkalde falck for at afhente bilerne. falck kom dog aldrig. men der blev da ihvertfald skrevet samtlige nummerplader ned og skrevet 5 bøder eller sådan noget, tror en enkelt fik indkaldelse til syn også

• #33   5. dec 2008 Jeg fik også en bøde på Havnen. det var også en fredag aften omkring midnat. sammen med 50-60 andre biler.

• #34   5. dec 2008 Bvadr, synsindkaldelser på hvilket grundlag? Film, xenon etc?

• #35   5. dec 2008 xenon

heeh men sådan er de bare i Århus...
    Ser vi Silvia'en til noget træf til sommer?

Skriv PB

Kommentér på:
blive kaldt til syn??

Annonce