{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

arrigskab - sløset værksted. {{forumTopicSubject}}

Endelig kom fredagen hvor jeg skulle hente min Bil efter den skulle have repereret de småting som nu skulle reppes. (Ny bagrude, udskift forlygte i Højre side. ny ekspansionsbeholder (kølervæskebeholder), larkeret frontklap. larkeret spejlhuset.

- Gensynsglæden er stor, Liiiiige indtil vi kommer tættere på bilen,
1. Det er tydeligt at bagruden sidder alt alt for højt oppe, dog havde det den fordel at det var tydeligt at se den kæmpe ridse som de har lavet hele vejen fra den ene side til den anden, samt der er primer ud over det hele og langt ud på selve bagklappen. SMUKT.
2. så kommer vi om til frontklappen, ved første øjekast ser det jo fornuftigt ud, OG DOG, der er flere støvkorn, som er så tydelige at jeg sku hellere ville have de to stenslag.
3. og så er der pludselig kommet skrammer på min Venstre forskærm (som i følge pladesmeden jo hele tiden havde været der, det var ihvertfald ikke noget de havde lavet, for det var jo "duppet" og den farve havde de slet ikke .. (nej det er klart, de har ikke en stift med org. OPC farve liggende.. Mon dog..)
4. lækkert at venstreforlygte var blevet skiftet, men så har de da været så geniale at skramme den Højre forlygte istedet. geeeenialt (behøver jeg sige at jeg var godt rasende i det lige på det tidspunkt)

. Jeg går selvfølgelig ind til ham som har solgt mig bilen og spørger om vi er enige om at den skade på forskærmen ikke var til stede da jeg "indleverede" bilen, dette var han fuldstændig enig i, og synes jeg skulle gå ned til pladeværkstedet og hende smeden..
- så står tossen og påstår at det ikke er muligt at de kunne have lavet den skade på forskærmen, den var der da de modtog den, (til trods for at min sælger og tidligere ejer af bilen havde stået og fortalt 2 min før at den skade var opstået under opholdet hos dem. og den tydelige ridse som kan ses under bagruden som de har skiftet benægtede han også alt til. Det var ihvertfald ikke en ridse, det kunne være så meget andet, (hmm.. ja det er sikkert en lille julenisse som har lavet en sti han kan finde hjem af) men indrømmede dog at ruden sad for højt oppe, og at de da nok havde været lidt "gavmilde" med Primeren (som var over det hele.)
-- Jeg kræver selvfølgelig at de skader som de har påført min bil bliver udbedret, men dette nægter han pure, da jeg jo bare løj om det.!!!

- han mener at vi skal "slå halv skade" om det der skal udbedres, da skaderne ikke er sket hos dem .. (efter hans udsagn) og han mener samtidig at det er mit problem, at deres selvrissiko på skader som er sket under bilens ophold på værksted er på 10.000.. og at skaderne tidligst vil kunne udbedres D. 12 Jan.

- Behøver jeg sige at jeg kørte der fra med en hvis arrigskab i sindet ?? Er det mig som er helt fra den eller ?

(det var noget af en smørre, men jeg måtte sku lige ud med det ! )
Mvh Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  arrigskab - sløset værksted.
  • #1   5. dec 2008 100% ASSHOLES!!

  • #2   5. dec 2008 du skal IKKE betale en klejne før ALT er lavet ordentlig,basta

  • #3   5. dec 2008 Har du betalt ?

  • #4   5. dec 2008 hvem var det mon

  • #5   5. dec 2008 Få den vurderet af en syn og skøn mand, så får du da dækket det meste.

  • #6   5. dec 2008 Er det lavet gennem et forsikringsselskab, or så skal du bare have fat i dem, hbvis ikke så står du nok dårligt desværre, hader den type idioter der ikke kan lave sit job ordentligt.

  • #7   5. dec 2008 Nu arbejder jeg selv som mekaniker på et værksted, og hvis der bare er den mindste smule fejl med det vi har fået malet eller rettet, bliver det sendt ud og lavet om igen.

    Men du skal have lavet dine ting om, det er helt sikkert. For kun du ved hvordan bilen var før, og når du har tidligere ejer og en sælger som også sige det, så burde det ikke være noget problem at rette op på det.


  • #8   5. dec 2008 har ikke betalt en rød reje... jeg nægter at betale for at de har været nogle fjolser

  • #9   5. dec 2008 Argh.. nitten.. :S Håber du får det ordnet på DERES regning. Og det med selvrisiko på værkstedet må da værre en hvid løgn har jeg sku aldri hørt om før.. så sku man altså gå på et værksted og tage chacen som min lyder på 10.000kr når man får den tilbage.... :S

  • #10   5. dec 2008 Selvfølgelig skal du have de omtalte ting udbedret, hvis du kan bevise det nævnte da det er dig som anklager dem. Men der står du udemærket eftersom du har vidner der kan sige at de skader ikke var der ved indleveringen. Og lad vær med at godtage deres "halv skade" tilbud, fejlen er jo på ingen måde din overhovedet!
    Men hvad vigtigere er.. Nu kørte du ikke derfra i den omtalte bil vel? For i samme øjeblik du forlader deres ejendom så "acceptere" du det der er lavet medmindre andet er aftalt muntligt eller skriftligt. Og hvad værre er at de derefter kan påstår at omtalte skader er sket i din varetægt efter du har afhentet bilen. (Selvfølgelig ikke den dårlige lakering og den forkerte montering af bagruden - Men alt lige fra ridser og buler mm.)


  • #11   5. dec 2008 jav en annonce i avisen.. så kan du tro de kommer på andre tanker

  • #12   5. dec 2008 SHIT jeg var os blevet sindsyg..
    må man spørge hvor den er blevet malet henne?


  • #13   5. dec 2008 Som Christian G siger, men det er jo desværre nemt at sige sådan noget bagefter. Jeg tror jeg ville have krævet en gratis lånebil, og ladet bilen stå indtil alt var lavet til punkt og prikke på deres regning

  • #14   5. dec 2008 Ellers prøv at ring til forbruger rådet og hør hvad de foreslår.


  • #15   5. dec 2008 Hvilket værksted?

  • #16   5. dec 2008 Prøv et Toyota Værksted i stedet !

  • #17   5. dec 2008 jeg har ikke tænkt mig at give op i denne sag, det er helt sikkert, jeg har ikke købt en bil til en kvart mill for at de kan ødelægge den med deres inkompetente arbejdsmoral.. utroligt at nogle vil være bekendt at udføre et så ringe arbejde

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #18   5. dec 2008 Ja værkstederne prøver at hoppe hvor det er lettest.. Havde selv spacen på værksted i godt 2 måneder.. i 2 omgange, pga de lige glemte lave noget, eller troede vi ikke ville opdage det.!

  • #19   5. dec 2008 Hvorfor halv skade på den forskærm hvis han slet ikke har gjort noget som han siger?:P klamhugger!

  • #20   5. dec 2008 Nogge : til det kommenterede han : Jamen hvis man går ud fra at vi begge lyver lidt, så må vi jo begge betale .. .. flot sagt idiot ..
    - den er larkeret hos Pierre i slagelse, dog er det et autoriseret opel værksted..


  • #21   5. dec 2008 hold da op, det må jeg da nok sige, sikk da en klamphugger..

    det der skal de sku da betale for, nu går jeg som lærlig, og der ved jeg da at hvis der bliver lavet en fuck up på noget, så betaler værkstedet sku for noget nyt.


  • #22   5. dec 2008 den med skærmen der er bulet kan blive svær
    men alt det andet skal de sku dække for jo man kan godt komme til at ridse når man skifter rude hvis man er klodset eller uheldig

    ruden skal de selvfølgelig pille ud opg montere rigtigt igen

    forklappen skal males om så der ikke er snadkorn i

    og husk du skal have gratis lånebil hvor du kun betaler forbrug når det er om igen


  • #23   5. dec 2008 Det er så nu jeg skal tilføje min historie...

    Jakob, jeg kan kun føle med dig. For 2 måneder siden var jeg så uheldig at da jeg skulle hjem kørte vores fejedreng ind i mig. (Ja jeg er mekaniker og han er 15 :o(). Min chef stod ved siden af og så det hele, tror i så ikke hans første kommentar er "Det kan jeg sagtens lave det skal bare have lidt maling". Det næste han siger er så "Det var jo lidt jer begges skyld". Hvordan det, jeg holder stille da jeg ser fejedrengen komme racende i en salgsbil med tilsalg skiltet i forruden som blokkerer hele hans udsyn afhvor jeg holder. Det ender med at skaden bliver lavet på værkstedets regning, da det reelt kun var en forlygte og en kofanger.

    Jeg aftaler med det værksted jeg arbejder hos at skaden skal laves der da jeg så kan få lavet lidt om på tingene så jeg kan få en anden frontkofanger. Efter en måned får jeg så mine dele og monterer forlygterne efter arbejdstid da jeg ikke kunne se en skid i højre side. Jeg prøvemonterer så kofangeren som er i glasfiber og den passer helt fint. Den ryger til maler hvor jeg påtaler at emblemhullet skal spartles ud. Dertil får jeg af vide der ingen problemer er og det skal de nok sørge for. En uge senere får jeg kofangere som IKKE er spartlet og som har huller i lakken flere steder. Jeg tager med det samme op og klager til maleren og siger det vil jeg ikke nøjes med. Så får jeg den lange smørre. Man kan ikke spartle så det holder på glasfiber, den var større så den havde kostet mere at male og jeg ved ikke hvad, han siger at de har taget 2500 for at male den, men burde have taget 3500. Og at hvis jeg vil have lavet det om må jeg betale for en ny lakkering. Jeg tager så til takke med hans dumme forklaring fordi han purre benægtede alt. Så tænkte jeg at jeg ville smide kofangeren på fordi jeg så havde en grund til at pille den af til foråret og få den lavet om hvis den evt gik i stykker over vinteren.

    Da jeg så monterer den passer den pludselig ikke skide godt! Åbenbart har maleren haft den i tørre/malekabine hvilket man ikke må med glasfiber så den har vredet en lille smule. Det hele bliver samlet uden for arbejdstiden da jeg gerne vil være lidt omstændig og det ender da også med jeg får den til at sidde indenfor rimelighedens grænser. Men efter en uge kommer min værkfører ud og siger "så har vi problemet, maleren siger at din kofanger var større og der var 12 steder der skulle lappes på den så han vil have 4000 kr". HVAAA!!!! Det vil jeg fandme ikke betale siger jeg så fordi den er ikke som jeg ønskede og den har huller i lakken fordi den ikke er spartlet ordentligt. Oven i det er det en Dietrich frontkofanger som normalvis bare passer og som er gjort klar til maler så godt som det nu er muligt.

    Nej jeg er ikke sur, jeg er pisse skuffet og skal ALDRIG have min bil lavet på vores værksted igen og den skal ALDRIG males af vores maler mere!


  • #24   5. dec 2008 Jeg får gratis lånebil ..
    - skærmen er ikke bulet det er bare lakskader de har lavet .. skide ringe .. men nu må vi se hvad de siger, fik snakked med sælgeren og skal aflevere bilen tirsdag, og så har den satme bare at være iorden når jeg får den tilbage


  • #25   5. dec 2008 P.S fordi vores værkfører er en kylling i kæmpegrad må værkstedet betale diffen på maling af kofangeren. Det kan sgu da ikke være så svært at sige "Der er ikke lavet det der er aftalt, vi har 6 mennesker kigget på kofangeren før den kom op til maleren og den fejlede INTET så de 12 buler du snakker om kan ikke passe! Så nej vi vil ikke betale det du forlanger med mindre du laver det hele om som ønsket fra kunden!"

  • #26   5. dec 2008 Custom : Kan se du har carepoint slagelse stående på nr. pladerammen .
    - er du fra slagelse ?


  • #27   5. dec 2008 Nej, kalundborg, den har tidligere fået lavet en skade hos carepoint i slagelse da forrig ejer havde den. Sjovt nok samme side og samme sted. Deres tilpasning af forskærmen var ikke super ;o) Men det er rettet nu... så har vi bare alt det andet crap som maleren har lavet ved min kofanger nu.

  • #28   5. dec 2008 Glemte helt at tilføje at vores værkfører var så smart at sige til taksatoren at min bil havde mindst 200 hk! Hvilket den ikke har da den står standard i motoren. Så jeg fik en ekstraregning fra forsikringen med en præmie der var doblet op og det samme med selvrisikoen. Sådan en idiot! Det tog mig 14 dage med næsten daglig kontakt til forsikringen af få min forsikring ned på den oprindelige præmie.

Kommentér på:
arrigskab - sløset værksted.

Annonce