{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.078 visninger | Oprettet:

Bremse Skift, Bag Mazda 626 1999 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skulle have skiftet mine bremse klodser i bag på min 626 .. Har lige skifter i for.
Men jeg er ikke helt klar over hvormeget der skal skilles
Jeg tror håndbremse kablet skal af men er ikke sikker ..

Håber i kan hjælpe gerne med nogle link end nogle beskrivelse / tegninger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse Skift, Bag Mazda 626 1999
  • #1   5. dec 2008 Du skal løsne kaliberne for gå ud fra at der er skiver i bag, da det ellers vil være en ældre model.
    Mener ikke at du skal afmontere håndbremsekabel, men bag på kaliberen sidder der bag en gummidut, og der en skrue inde bagved hvor du skal løsne håndbremsen og bagefter justere håndbremseren op, man sørg nu for at kabel eller arm ikke sidder fast eller går trægt.

• #2   5. dec 2008 Kaliberen sidder på same måde som i for men jag kan ikke vippe den væk fra skiven for kablet ... men ellers må jeg jo lige spørge på et værksted

Jeg ved på nogle andre modeller der skal stemplet drejes ind samtidig mad at den bliver trykket

Det kunne jo være der lige var en mekaniker her inde

• #3   5. dec 2008 Det skal også helt sikkert skrues/presses ind, og der sidder vist et baslag med 2 boldt der holder kablen, syntes nu ikke det er særligt besværligt, men du kan ikke presse stemplet ind før du har løsnet håndbremsejusteringen bag på kaliberen...

• #4   5. dec 2008 okay det vil jeg da lige kikke på igen takker

Kommentér på:
Bremse Skift, Bag Mazda 626 1999

Annonce