{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pug 206 s16
  • #1   11. dec 2008 Tjaaa hvad er der at sige godt om den, kan man vel sige? smiley

  • #2   11. dec 2008 mener du?

  • #3   11. dec 2008 Men i så fald - mine erfaringer: Den er fransk, og dermed også anderledes. De har det med at ruste for et godt ord hvis ikke de er blevet undervognsbehandlet fra start. Så har jeg hørt en del om at motoreren er en gang lort, men er lidt i tvivl om 2.0 16V'eren, så den vil jeg ikke hænges op på.
    Holdbar? Ved ikke om der findes en fransk bil der er det? smiley
    Du skal være opmærksom på rust, om alt elektronik virker som det skal og at gearkassen går problemfrit (ifølge mine erfaringer).
    Og om den er kvik må du jo selv vurdere? Du kan jo vende den om og sige at min Clio, som er størrelsesmæssigt den samme, har dobbelt så meget effekt som 206 S16'eren smiley


  • #4   11. dec 2008 Skodakongen > Nu har du jo også lavet noget ved motoren din pade?! Og rust, ej - det er der sq ikke meget af på en Peugeot..

    Ruben A > Tjek at gearkassen virker som den skal, at skiftet går problemfrit uden hverken at være for løs eller for stramt! Bagbroen skal også kontrolleres for slør, stor svaghed på puggerne.. Og ellers bare almindelig kontrol af diverse ting (sædevarme bør også kontrolleres)! Motorgangen skal du være OBS på, den kan gå lidt ujævnt, så er det ventiler og/eller ventilløfterne! Det er jo en 206 og de har været på markedet længe - derfor er de fleste svagheder rettet! Synes det er en super fin bil, så længe prisen er god! Den er vel okay kvik, men skal man lave sådan en hjernedød sammenligning som Skodakongen kan jeg sammenligne med min gamle Corolla med 175 hk, så er det en død spand - men så dum er jeg alligevel ikke! Bilen er tilpas kvik smiley


  • #6   11. dec 2008 mange tak for svarene, har ført kørt tysk, men vil sku prøve noget andet smiley

  • #8   11. dec 2008 S16 er en af de fedeste 206'ere. Tjek alt el, gearkasse og bagbro (knirker den, så NEJ TAK!). Se mere her:

    http://www.hi-speed.dk/206.html


  • #9   11. dec 2008 Daniel K > Trust me de ruster! Har set nogle MEGET slemme tilfælde. Rust er ikke altid synligt, skal vi ikke bare sige det sådan?
    Og så mht. til om den er kvik, så er det da slet ikke en hjernedød sammenligning? Men hvis du gider definere hvad en kvik bil er? For hvis min er et hjernedødt eksempel på en kvik bil, hvad er en Supra med 800hk eller Starlet med 450hk så? smiley


  • #10   11. dec 2008 Det er sjovt som falk altid har hørt noget fra nogen som har hørt det fra en der helt sikkert ved alt!

    Kig som nævnt tidligere på hi-speed.dk der står en masse info om hva du skal kigge efter.

    Har selv lige købt en 206 s16 fra 02, sammenlignet med andet jeg har kørt i er den faktisk temmelig sløv, 0-100 på 10,5sec siger vel lidt sig selv, til gengæld er den en smule mere økonomisk hvis man køre pænt!


  • #11   11. dec 2008 Skodakongen, alle biler ruster jo, og peugeoter er overhovedet ikke blandt de værste!!

  • #12   11. dec 2008 Crone > Nej nej det siger jeg heller ikke, men de får ikke engang et lille lag voks som VAG gør fx... Så hvis de ikke har fået noget undervognsbehandling fra start, KAN de se ret triste ud. Alle biler lavet af jern ruster ja, men derfor kan man stadig godt være opmærksom på det. Personligt ville jeg ihvertfald aldrig købe en 206... Synes der findes så mange andre bedre alternativer. Men det er jo en smagssag! smiley

  • #13   11. dec 2008 Skodakongen [Clio RS172 TIL SALG] !

    jeg har lige købt en 206er med 46000 på bagen

    og jeg kan slet ikke se noget at du skriver der er rigtig.

    jeg fik min brugtbiltestet hos FDM 2056 kr og så bruger de 3 timer på bilen tjekker motor el undervogn rust slid ælde og alt og han sagde tydeligt til mig at 206eren langt fra er en af de biler de har flest af til syn og langt fra er dem de har flest fejl på. og som der også er skrevet ruster alle biler men pug er langt fra det som ruster mest tag evt. ford eskort? og den gamle mondeo ? jamen rust rust rust rust pug er ej slemt

    dog er rådet her fra skal den laves så kør til værksted eller også skal du selv være utrolig god til franske biler da de ikke bare lige laves som en hver anden bil

    og kvik jo det må det siges den er ret hurtig af en lille bil at være det må siges jeg kan sagtens tage en del af de brianer som køre lokalt her nede


  • #14   11. dec 2008 Morten N > Du snakker om en 206'er der ikke engang er kørt til man! Hvis den fejlede noget, ville det ikke så lidt om 206! Og nej jeg siger heller ikke at den ruster som en af de værste, men er den ikke passet ordenligt, så er chancen stor. Men ja du kan jo tage Mercere og Forder fra efter år 2000 der har fået skiftet pladedele på garantien. Eller Mazda 6 for den sags skyld.

  • #15   11. dec 2008 Nu er det jo så smart at en 206er er helgalvaniseret og rust kommer jo næsten kun ved stenslag. Dog er der nogle hvor der kan komme lidt i bagklappen. Ellers er det sku en god solid bil og passer du den med service hos Peugeot gir de garanti på motoren til den har kørt 200.000 km

Kommentér på:
Pug 206 s16

Annonce