{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Hjælp ønskes. {{forumTopicSubject}}

Jeg købte i Marts 2008 min bil ( helt ny )

Nu har jeg så lige været på værksted med den fordi jeg synes den "larmede" lidt fra udstødningen, men det viste sig at manifolden er revnet. hvilket Citróen siger er ganske alm.. Mit spørgsmål er som følger:

1. Jeg skal vel ikke betale en krone da det må være en granti sag.

2. Hvis det skulle vise sig jeg får en regning, Kan jeg så søge hjælp/vejledning nogle steder...

Tak for hjælpen BG.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ønskes.
  • #1   11. dec 2008 svar

• #2   11. dec 2008 købelovgivningen du har 2 års garanti på den

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #3   11. dec 2008 Den der står vist for <b> Citroen </b> regning

• #4   11. dec 2008 Normalt ville du da få det lavet uden beregning, for de vil jo evt. få svært ved at bevise at du kan behandlet bilen rådden, og derfor skaden, så tror nok at du kan være rolig, og især når det er en helt ny bil som du skriver og at de siger at det er normalt, så der komme vel ingen regning med..;-)

• #5   11. dec 2008 Citroen skal betale,der er 2års fuld garati på smiley

• #6   11. dec 2008 Iflg. Købelovgivngen - jeg antager at der menes købeloven har du lige præcis ikke 2 års garanti. du har 2 års reklamation - som du kan bruge til absolut intet.
    Det eneste der er noget værd i købeloven er det første halve års formodning - det løb er desværre også kørt for dig da din bil er over et halvt år.
    For at komme med noget du kan bruge til noget - så yder Citroen 2 års garanti på deres biler - så jeg ville ikke mene du skulle betale noget for den rep.
    Fdm oprettede sidste år et klage nævn for biler www.bilklage.dk
    Hvis du ellers er almindeligt medlem af FDM ville deres jurdiske afdeling også kunne hjælpe dig.

• #7   11. dec 2008 Kaptajnen.! ! købeloven gælder altid og lige meget hvad..... det er en smart fidus nogen virksomheder har fundet på at skrive at ved dette køb fra falder købeloven...... og den går ikke den gælder lige meget hvad.

• #8   11. dec 2008 Brian M
    Du har vist misforstået købeloven.

Reklamation betyder du har ret til og reklamere over en fejl som opdages indenfor de første 24 måneder. Er fejlen opdaget efter de første 6 måneder går den ikke under garanti længere men her har du bevis byrden på at fejlen var til stede da du fik varen leveret.. Opdages fejlen indenfor de første 6 måneder dækkes du af garantien.

Har Citroen valgt at de yder 2 år 100% garanti er det bare godt for Dennis da de så vil lave bilen UB smiley

• #9   11. dec 2008 Dennis
    Hvis ellers det er et ordentligt Citroèn værksted du kommer på og de værner om deres kunder,så burde de "æde" den pr. kulance,altså at den tager de smiley

• #10   11. dec 2008 Hej Brian.
    ...Overhovedet ikke ;=O)
    Jeg skriver blot at købeloven definere garanti som noget producenten yder - købeloven er som Ambition skriver 6 månederes formodning og 1½års reklamation - som i min verden er ubruglig og en falsk tryghed - især når man misfortolker reklamation som garanti.
    Jeg har derudover aldrig nævnt at den ikke galdt. ;=O)
    God aften.

Kommentér på:
Hjælp ønskes.

Annonce