{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Opel Gsi 8V 16V ?? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg

Jeg har fået fat i noget ny bil der skal laves lidt af hvertved:D

Det er en Opel Kadett E 2,0 Gsi 16V

Me jeg har lidt mistanke til at den motor der ligger i ikke er den den er født med....
Der står intet på registrerings papirne om 16 V

Der står kun opel kadett CC Gsi E

Hvis bilen er født 8V og der nu ligger en 16V i den kan den så synes?

Eller er der andre måder hvor jeg kan undersøge hvad der egentligt skal ligge i den normalt?
Den er digital speedo og kontrold panel i instrument bordet recaro læder kabine osv så for mig ligner den en Gsi men 16V ved jeg ikke....

Der er sat en katalysator på bilen men der der er så inde i katèn sat et rør direkte igennem (Så det kun ligner der sidder kat på den)

Håber de rnogen opel folk der kan gi en hånd, sys det er lidt underligt det hele:)

Dannie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Gsi 8V 16V ??
  • #1   21. dec 2008 vis den har skivebremser i bag, er det sikkert en org 16v, vis den har tromler er det ikke !!

• #2   21. dec 2008 Det har den godt nok.. .

• #4   21. dec 2008 Ulrik:

Det var nemlig det jeg tænkte, for min er en 87....
    Motoren der ligger i den er en magen til dem der sidder i din med det (røde L hen over tændrørne)

du har da kat på din har du ikke ulrik?

• #5   21. dec 2008 Jeg mener ret så sikkert at en Kadett GSi lige meget model har skiver i bag.. smiley Min gamle Astra F GSi, var en 8v den havde skiver i bag.. smiley

Altså den kunne vist fåes i 2 forskellige 8v, en c20ne(115HK) og en 20seh(130HK eller 135HK), hvis det er den lille kan den ikke lovligt synes med en c20xe uden ny afgift og sån, men er det den store så er der ingen problemer.. smiley

Mener der sidder et skilt ude i motorrummet, der står en helvedes masse tal og lidt bogstaver på, bla. står stelnummeret på det skilt, ud fra det skilt kan man finde frem til hvad bilen er leveret med fra fabrikken af.. smiley

Hygge

• #6   21. dec 2008 Ulrik--> Kom der ikke nogen meget få stykker i 16v før 88, jeg tænker her på den som hedder 20xe, altså modellen med 155HK og uden kat??

• #7   21. dec 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/C20XE ----> Det er den motor der ligger i min

• #8   21. dec 2008 det er kun org 16v der har skiver i bag,, men det er rigtig nok at en 8v 130hk har kunne synes med 16v motor

• #9   21. dec 2008 Bite Me: jeg må lige finde det skilt der hehe for bliver da lidt i tvivl om jeg skal hen og lave alt muligt om eller evt betale afgift hvis den skal synes.....

• #12   21. dec 2008 Hvis du kigger på det billede af mit motorrum, der kan du tydeligt se et skilt hvor der er noget sort på, i venstre side. Det er ikke det skilt.
    Det er det skilt du lige kan skimte meget svagt ude i højre side. smiley

Når du har skrevet alt ned fra det, kan du sende dem til mig, så skal jeg prøve og kontakte en som muligvis kan fortælle noget ud fra de tal der, eller skal du en tur til Opel, mener at de også kan fortælle dig en masse ud fra det.

• #13   21. dec 2008 Okey Så det vil sige at når min bil er fra 87,(Fra før der blev brugt kat) og der er smidt en motor fra 88 eller efter altså en C20xe så må den ikke længere forurene så meget og der skal derfor en kat på?

Der sider en snyde kat på den nu og ellers 2½ hele vejen igennem...

• #14   21. dec 2008 Bite Me: okey det ser jeg lige på, og s høre du fra mig smiley

mange tak for hælpen til jer alle smiley

• #17   21. dec 2008 Forresten,

Er de rnogen af jer der kender et sted på nettet hvor man kan finde en instrultions bog over bilen

skal bruge ting som sikrings oversigt, da min har haft sprunget et par stykke da jeg hentede den og der er en der bliver meget varm (Nr 18) men jeg ved ikke hvad de er til....

• #18   21. dec 2008 Forresten,

Er de rnogen af jer der kender et sted på nettet hvor man kan finde en instrultions bog over bilen

skal bruge ting som sikrings oversigt, da min har haft sprunget et par stykke da jeg hentede den og der er en der bliver meget varm (Nr 18) men jeg ved ikke hvad de er til....

• #19   21. dec 2008 Hvis bilen er fra før 10 måned 1989, skal der ikke sidde katalysator på..ligemeget om der er smidt en motor i den fra 1991 eller andet.
    Men kontakt Opel Danmark og giv dem stelnummeret, så kan de hurtigt se om det er en 8v eller en 16v smiley

• #20   21. dec 2008 Yepper, Opel kan også sagtens hjælpe med det, uden problemer.. smiley

Nu har jeg siddet lidt og kigget efter en instruktions-håndbog bog på nettet til en Kadett E, men synes ikke jeg kan finde nogen som er gratis desværre, men fandt en helvedes masse på eBay.

Ulrik L--> Jeg takker, er skam også rigtig glad for den.. smiley

Kommentér på:
Opel Gsi 8V 16V ??

Annonce