Forsikringer tar os i røven! {{forumTopicSubject}}
Forsikringsselskaber er virkelig nogle beskidte forretninger.
- Den stiger hvert år pga. +4% index
- Skal de dække en skade, så vrider de sig som ål
Når man så ringer og brokker sig, så undskylder de med alverdens ting.
Når man så skifter til et andet selvskab, så ringer de en op og er helt uforstående over at man skifter, de kan jo pludselig tilbyde til samme pris eller billigere?!?!?!
Hvis de kan det, så forventer jeg at DE ringer MIG op og siger "Hej, du betaler da for meget i forsikring, skal vi ikke lige se på det?"
Jeg ved godt at de vil tjene penge, men helt ærlig, at være så ynkelig og hyklerrisk og ringe bagefter og tilbyde guld, hvor man på egen opfordring ikke fik andet end luft fra de varme lande!
Og det er nøjagtig det samme med banker!!
Det betaler sig ikke det FJERNESTE at være loyal idag, desværre..
Min gamle far blev tørret i røven af T*** i 25år, hvor de pumpede ham for penge for hans gamle udslidte biler, indtil en dag han på min opfordring skiftede til andet selskab, så kom de op af stolen..
Skift, eller konfrontér dit selskab/bank HVERT år, det betaler sig faktisk!
Jeg har f.eks. lige skiftet bank og jeg kommer af med 2000kr mindre i måneden over samme løbetid på mit billån alene!!!
- og der var INTET at komme efter hos min tidligere bank.
Desværre kan jeg ikke pressen min forsikring længere ned hos noget selskab
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 308
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 7 Emner: 67 Svar: 652
Tricket med at tage en lidt høj pris for nuværende kunder og prøve at holde på dem ved at slå andre tilbud sker i ALLE brancher. Hvordan skulle de ellers tjene penge?
Prøv at opsige dit parabol abb. og se om der ikke sker det samme.
Sådan virker verdenen bare idag, velkommen til
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 7 Emner: 67 Svar: 652
Hvis din far har været kunde i samme selskab så mange år, uden at tjekke priserne ved konkurrenter - jamen så er det jo ham der er noget galt med !!
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.696
Det kaldes inflation, din mælk, øl og kanelsnegle stiger også hvert år
Jeg synes også de er trælse at danse med, men lad os nu være fair:
Hvis du skulle sælge din bil og forlangte 100.000,- og der kommer en køber og betaler kontant, men du dagen efter ser en helt magen til, der koster 90.000,- - sender du så køberen 10.000,-???
Eller:
Hvis han nu ringer og siger at han kun vil give 90 så siger du nej, men når han så dagen efter finder en anden til 90 og du står og mangler pengene, så kan det jo godt være at du ændrer mening, ikke???
Forsikring er en forretning, ligesom føtex, bilxperten og danske bank. - forretninger skal tjene penge og varetage deres egne interesser, det er ikke deres arbejde at sørge for du sparer penge.
jun 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 1.063
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Min far er ikke et fjols, fordi han ikke går forsikringerne i bedene, han er fra dengang hvor man havde tillid til folk.
Og ja, jeg ved godt at forsikring er forretning, men helt ærlig, det er da hyklerrisk at ringe bagefter og love guld og grønne skove.. når man lige har fået afslag.. det er mere det jeg mener.
Iøvrigt skrev jeg at jeg ikke kunne få min bilforsikring billigere, det kunne så alligevel lade sig gøre, jeg gik fra 7800kr til 4850kr, med samme betingelser.
Så blev det en god dag
76 -, det skal siges at jeg afbetaler 10k/md på mit billån, over en ret kort løbetid (resterende 14mdr), den faldt så til 8k/md for samme løbetid
- der rykker!
sep 2004
Følger: 87 Følgere: 89 Biler: 2 Emner: 93 Svar: 2.119
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Du skal jo ikke bare sammenligne afdrag, du skal også sammenligne hvor stort beløbet i virkeligheden er. Og hvilken rente og andre omkostninger der er.
Men 8-10.000 kr/md på billån er også et stort afdrag, og det kræver lidt for at have penge til det.
Der er dog nogle forsikringsselskaber der ikke er sådan. Men de fleste der er "flinke" skal man være i en speciel fagforening eller lignende for at man kan få. Disse selskaber kører også med fastpris-politik, dvs. der er ingen der kan forhandle priserne. Man bliver indplaceret i en gruppe, og hvis man ikke er tilfreds kan man selv finde en der er billigere et andet sted. Det er dog endnu ikke lykkedes for mig, min gamle Polo tog de 6900 kr incl. Kasko hvor alle andre ville have mellem 11.500 og 17.000 kr med kasko.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 1.914
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 208
27.000 kr ! vil det koste mig.. og så nåede jeg ikke engang at spørge om selvrisikoen.
Nu slipper jeg med ca. 9500 ved tjm-forsikring. (2600 i selvrisiko)
Tror ikke engang det kan betale sig at kontakte andre selskaber.
Dog matchede de prisen på vores Ford Ka 1,3...
Forsikringer tar os i røven!