{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

ang. skade {{forumTopicSubject}}

Nu hvor det lykkedes mig at køre min bil i stykker(går meget ud fra den er totalskadet), kommer der naturligvis en taksator på.
Den pris han kommer med, kan den ankes eller diskuteres?

Er der desuden nogen, som har erfaringer med hvor meget faldet på bilpriserne idag har at sige når der vurderes?
Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. skade
  • #1   6. jan 2009 ja,det kan diskuteres,og de går jo ud fra det bilerne kan købes til i dag

• #2   6. jan 2009 De vurderer jo bilens pris i forhold til marked i dag... Du skal jo kunne købe en tilsvarede, og skal ikke være ringere stillet end før skaden.

• #3   6. jan 2009 Den kan sagtens diskuteres... hvis den er for lav, er det en god ide at finde tilsvarende biler på www.bilbasen.dk og argumentere hvorfor du bør få den pris de er listet til... gør det SKRIFTLIGT.

Jeg arbejder selv indenfor forsikring, så hvis du skal have noget hjælp så send mig en PM :o))

• #4   6. jan 2009 tak for svarerne:)

da SQUIRREL: Du hører fra mig, hvis jeg er utilfreds med buddet så;)

• #5   6. jan 2009 Taksatoren vil som regel ringe til dig, og starter nok med at spørge hvad du forventer.

Derefter vil han så komme med et bud, og der skal du nok være godt forberedt på hvad du selv forventer at få, ved at kigge diverse tilsvarende biler, både pris, årgang, km, motor og stand osv. Dette skal du have klart, helst inden han ringer, så du har noget at argumentere med.

Husk at oveni prisen på bilerne på bilbasen skal tillægges levering. Dette er meget forskelligt, men vil tit ligge på omkring 3500 kr. Dette skal du jo også have hvis du skal købe ny.

Sørg også for at aftale om du må pille eventuelt anlæg, eller andet ekstraudstyr ud af bilen. Ellers har du ingen ret til dette, så hvis der sidder en dyr radio til 5-10.000 kr i bilen, er det nok en god ide at sige at du gerne vil beholde den (hvis du vil), ellers skal den med i vurderingen. Men man kan tit foreslå dem at man må tage radio'en fra bilen, hvis der bare er en radio, man skal bare være sikker på der ikke er nævnt en specifik radio i taksator rapporten.

Held og lykke. Men husk de er vant til folk der vil presse prisen op. Min opfattelse er dog at de ikke er helt urimelige i deres priser. Men deres bud er til forhandling.

• #6   6. jan 2009 Brian D: Perfekt! Tak for de gode råd:)

• daniel h
    daniel h Tilmeldt:
    sep 2003

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 52
    #7   6. jan 2009 Har også gode erfaringer med at aflevere kvitteringer fra mekaniker og reservedele til bilen. Så kan taksatoren jo også vudere standen udfra dem er den i god stand er der jo altid nogle nylige nogle.
    Det hjælper jo lidt på prisen hvis der lige er kommet nye dele i for 10k også selvom det er brugsdele

• #8   6. jan 2009 Daniel H: ja, men har desværre kun haft den ca. 4 måneder og der har ikke været nogle reparationer på den.:)

Kommentér på:
ang. skade

Annonce