{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.057 visninger | Oprettet:

hvor mange kilometer? {{forumTopicSubject}}

hej

hvorfor er det folk er så ræd for at købe en bil der har spaseret nogle kilometer

en bil der har gået 300.000 kan gå lige så godt som en der har kørt 50.000

lad os sige den der har kørt langt kun har kørt lange ture og er passet med fuld service bog og bare er i orden

den der har kørt 50.000 har fået kniven fra den er blevet startet til den er blevet stilt igen og der er nada stempler i service bogen

så giver det jo ingen mening at købe den der har kørt få km
da den jo derfor vil være ringere i motoren

dernæst kan moderne biler jo køre langt over en halv mille lige som de gamle mercedeser og volvoer

så hvad er problemet
prøv bilen og køre den godt er det jo bare at købe den???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange kilometer?
  • #1   12. jan 2009 men hvad er jeres mening omkring det med kilometer stand?

• #2   12. jan 2009 har lige købt en bil med 307K på klokken og den kører ganske udmærket;)

• #3   12. jan 2009 Mange har den ide om at når en bil har kørt så langt er mange motor dele lige til at skifte ud og de er bange for der er så meget som går i stykker og de skal betale for dyre reparationer.. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt folk sige..

• #4   12. jan 2009 Lejer osv alt på en bil bliver slidt ved så mange km. Og skal jo skiftes før eller siden når den har kørt så mange kom.

• #5   12. jan 2009 jeg har aldrig kigget på km når jeg har handelet bil
    jeg har prøvet dem og hvis jeg synes de kørte godt og upåklageligt har jeg købt
    og jeg har eksempler på at biler der har gået 300.000 går bedre end biler der har gået 50.000
    er også noget inde for biler til dagligt

• #6   12. jan 2009 René K

ja nøjagtig lige som en kold motor som i mit eksempel

• #7   12. jan 2009 SupraManden !

det kommer jo igen an på hvordan bilen bliver kørt

fx holder bagbroerne meget længere på 106 1.4 xs frem for gti'eren fordi den bliver kørt hårdt

• #8   12. jan 2009 Jamen jeg er langt hen af vejen enig med dig, og i forhold til motor er der jo heller ikke noget problem, for langt de fleste biler. Jeg ved ikke hvad det er, jeg har bare noget, rent psykisk med at jeg har svært ved at tåle at en bil har kørt over 200.000.

Man ja, i mange tilfælde er det jo ikke noget problem.

Du stiller det jo så også lidt frikantet op, som om der kun findes en perfekt holdt bil med 300.000 km på uret, eller en smadret bil med 50.000 km på tælleren.
    Med en bil med 50.000 km på klokken har man jo bare en bedre fornemmelse af hvordan bilen har været behandlet hele vejen gennem dens levetid.

Alt dette kommer jo også an på hvor meget man selv kører. Kører man 35.000 om året, er bilen jo hurtigt på 400.000..

Ja, der er mange ting i det..

• #9   12. jan 2009 og jeg vil da også påstå at du kan komme og kigge min igennem og give et gæt på hvad den har gået
    men du ramer ikke det rigtige km tal da den er flot og velholdt

• #10   12. jan 2009 Det er et sjovt indlæg. for tænk engang hvor mange gamle golf og bmw fra midt i 80'erne der altid kun har kørt 250000km hmmm super realistisk... og det køber folk gladeligt. men da jeg havde en 97'er xantia med 335000 på klokken, så stod folk og var ved at skide i bukserne.
    Jeg er sgu ikke bange for at købe en bil med over 300000 kørte km hvis den virker som den skal. heller ikke en benziner, Halv million er intet problem. Kender en der havde en peugeot med samme dieselmotor som i min zx'er, den havde gået 850000km uden nogensinde at være lukket op. Den havde kun fået 2 koblinger og 1 gearkasse

• #11   12. jan 2009 ja
    men siger vi at 2 kunder købde den samme bil samtidig
    den ene kunde køre 10.000 om året
    den anden kunde er taxavognmand

de kommer så tilbage 2 år efter og privat manden har kørt 20.000
    taxaen har måske kørt 200.000
    jeg vil væde med at taxaen er den der er bedst i motoren

• #12   12. jan 2009 en anden ting er, at hvis du køber en bil der evt har kørt 150-200000 så risikere du at tingene begynder at gå inden længe. hvorimod den der har gået 300000 muligvis har fået alle de dyre rep lavet.
    Alt er selvfølgelig med undtagelser..

• #13   12. jan 2009 Nicholai P

det var mere for at få en folkaring på hvorfor folk kan virke interaseret i min bil for den ser jo flot og velholdt ud og der står jo fuld service bog osv osv

så ser de den har gået 255.000 så vil de ikke røre den med en ildtang
    og den snure som en ny bygget motor på fabrikken

• #14   12. jan 2009 SupraManden !

jamen det er fakta

er du automekaniker til dagligt?
    eller bare noget lignende? smiley

• #15   12. jan 2009 HARTMANN $

min har jo også alle service overholdt hehe

• #16   12. jan 2009 jeg er pladesmed
    og jeg har jo derfor prøvet lidt forskellige biler
    og ja en bil der har gået langt kan snildt gå bedre end en der næsyten ikke har kørt

• #17   12. jan 2009 280.000 på klokken og still going strong.. smiley volvo... Mmm.. hehe... kommer an på bilen vil jeg sige..

• #18   12. jan 2009 Kan se det er en HDI dem har jeg set eksempler på 700000km Men det er jo os tit grunden til at folk holder sig fra bestemte bilmærker, fordi de i bund og grund ikke aner en skid om tingene.

Men forstår din frustration. for den selvsamme person der takker nej til din pga km, siger tit og ofte ok til en golf fra 88 der lige har rundet 200000

• #19   12. jan 2009 Jeg har bestemt ingen frygt for at købe en bil med mange km på tælleren. Min Mercedes 200D har gået 1.267.000 km, og den kører uden problemer smiley

• #20   12. jan 2009 ja jeg er sku fustreret jeg sælger en bil der er 7 år gammel med fuld service bog som har rundet 255 præcis
    den køre upåklageligt
    men folk tør jo ikke engang komme og se på den?

• #21   12. jan 2009 this topic is epic =)

• #22   12. jan 2009 # Cykel Myggen #

Måske du skulle sælge den et andet sted end bilgalleri?

Din vogn fejler sikkert indenting og køre pisse godt.
    Men for at tage mig selv når jeg kigger på bil så vil jeg da hellere have en bil som har kørt 100.000km med fuld servicebog end en der har kørt 200.000km med fuld servicebog

hvis du kan følge mig

• #23   12. jan 2009 SupraManden !

ja og det er ikke japser motore der ligge i dem (107 er dog en undtagelse)
    og de kan ikke tåle at få tæsk fra de bliver startet kold

det kan japserne tilgænggæld er peugeot jo så bedre rustsikret

• #24   12. jan 2009 Hartmann: Du har samme fordom over franske biler som så mange andre, hvornår har Peugeot eller Citroen sidst kaldt biler hjem?

• #25   12. jan 2009 JSI .

skulle du ikke ryde op ;-D

• #26   12. jan 2009 brugte et kvarter, så faldt jeg om hehe ej det går fremad

• #27   12. jan 2009 SupraManden !

ja de kan være mere slidt
    men som skrevet længere oppe så er den jo i meget fin stand
    og kan ikke ses at den har kørt de 255
    hverken ude eller inde
    og bulemanden ordner de 3 bilka buler den har i løbet af denne uge
    så er der ikke noget at sætte en finger på

• #28   12. jan 2009 JSI .

hehe du må jo sætte dampen op
    så er der også en chance for at du falder i søvn i aften
    og vågner i morgen

• #29   12. jan 2009 SupraManden !

jamen de bruger jo ogaå 406 førhen
    og nu 407 og 607 til taxa'er

• #30   12. jan 2009 høhøh der var du lige sjov hva ? =)

lidt musik til folket http://www.youtube.com/watch?v=IQw9d0AVdlk

• #31   12. jan 2009 haha ja ikk

• #32   12. jan 2009 Jeg er fuldstændig kold overfor km. tallet hvis eller bil og motor er iorden.. Hva fan, på arbejde har vi en Mercedes Sprinter der har kørt 750.000 km. Og den kører sku fint.. Lidt knas med gearkassen, men også den originale der stadig sidder på..

Min boss har en 2005´er VW Touran 2,0 TDI der har kørt 480.000 km. Der kører sku fint..

Min lillebror har en Volvo 850 der har kørt 300.000 km. Den er jo kun lige kørt til.. Dælen den går godt smiley

En arbejdskollega har lige solgt hans Volvo 850 2,5 der havde kørt 660.000 km. på samme motor + gearkasse.. Nu brugte den så også lidt olie, men kørte ellers fint smiley

• #33   12. jan 2009 ja nemliog man kan ikke holde for at en bil er ringere eller bedre bare fordi den har kørt meget

• #34   12. jan 2009 grunden til folk hellere vil have en bil med få km på tælleren er at når bilen har kørt de 200 kkm er der mange ting i motoren der skal skiftes

• #35   12. jan 2009 og ja men hører historier om biler der kører 500 kkm uden der bliver lavet noget men det er måske 2% af biler der har kørt så langt..

• #36   13. jan 2009 Cykkel Myggen

Giver dig ret, og den de skriver med sæder der er slidte osv. holder ikke vand...
    Ham der skrev om at han hellere ville have en der havde gået 100.000 istedet for 300.000
    ja det må han gerne, men at få oppolstret et sæde koster ikke det samme som en difference på prisen på 200.000 km.
    Man skal se alt i relation til fakta.
    Eksemplet med en bil med få km. og en med mange km.
    Den med få km har næsten 100% fået tæsk fra o km. til 50.000 km. hvorimod at den med lang km. sikkert også har fået tæsk men har bevist sin styrke eller allerede er blevet rep.
    Jeg vil heller købe en bil med mange km. og bruge lidt mønt på andre ting på den..
    Men enhver sin smag.
    Jeg har kørt Taxa i Mercere, og undskyld mig de holder bare...(de kan levere reservedele hurtigt) det samme med VW
    Pug, skoda, toyota, nissan og ikke mindst SaaB & BMW skal man holde sig fra, hvis man vl have hurtig rep. tid hvis den bliver brugt til hyrevogn.
    Har engang snakket med en værkfører ved saab som ikke kunne forstå at man ikke kørte noget mere i dette mærke som hyrevogn..
    Jeg fortalte ham at man ikke kunne vente mere en 24 timer så skulle bilen køre igen, og han sagde at kvalitet har man tid til at vente på....
    BMW blev diskvalificeret for mange år siden pga. deres gearkasser og igen langsommelige og dyre rep. tid.
    Men man har da hver især lov til at forsvare hvert sit mærke men man skal også bruge den rigtige styrke i sine bedømmelsesbriller...

Kommentér på:
hvor mange kilometer?

Annonce