{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.058 visninger | Oprettet:

Start problemer - Mazda 323F {{forumTopicSubject}}

Har en MazdMazdMazda 323F 1,5 BA fra 97. Den kan næsten ikke starte når det er koldt og kører meget ujævnt i tomgang. Nogen gange 1500 omd. og andre gange 5-600 omd. Nogen der har prøvet det eller har en idé til hvad det kan være? Jeg har prøvet, at skiftet Luftmængdemåleren uden held.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer - Mazda 323F
  • #1   13. jan 2009 Chockeren kan godt lyde som om den ikke slår fra eller ikke slår til..

    Ved fra min mazda 626 at hvis chockeren er slået til så ligger den med cirka 1500 omdrejninger ..

    og du skriver at den af og til ligger med 5-600 omdr. kan godt lyde som om den ikke slår til ..

    Det må være mit gæt


  • #2   13. jan 2009 Hvis den står på 1500 Omdr. så kan jeg presse den ned på 5-600 omdr. ved at slippe koblingen lidt, mens jeg bremser og så bliver den der indtil jeg giver gas igen. Omdr. er også et problem når den er varm.

  • #3   13. jan 2009 Og i et tilfælde med indsprøjtning vil det så sige at det er en vandtemp.føler som giver den rigtige værdi.

    Men få læst nogle parametre ud på div følere når bilen er kold.

    (jeg går ud fra at den ikke lyser i motorlampen, eller har andre relevante fejl, siden du ikke beskriver dem)


  • #4   13. jan 2009 rettelse, vandtemp. føler som (IKKE!) giver den rigtige værdi, sorry

  • #5   13. jan 2009 ja når den er varm det er jo klart hvis chockeren så ikke slår fra .. så vil den altid ligger med 1500 omdr. du kan evt. prøve at tage filteret af og holde hånden for indsugningen for at se om den så falder i omdr...

    Altså den får ihvertfald højst sandsynligt noget falsk luft af en eller anden art, men tror næsten at det er chocker hvis den er automatisk


  • #6   13. jan 2009 Det er ikke sådan den ligger og svinger i omdrejninger når du prøver at koble til med håndbremsen hævet ?

  • #7   13. jan 2009 Motorlampen lyser ikke og den har ingen andre problemer. Jeg bemærkede dog, at når jeg piller stikket ud til indsprøjtningen til det ene cylinder i tomgang, så har det ingen effekt. Men det har det når jeg prøver et af de andre 3 stik.

    Stikket får først virkning når jeg giver gas og omdr. stiger.

    Kan det passe? Jeg vil da mene at alle cylinder skal have benzin uanset omdr. Og man skal kunne høre på omdr. hvis man piller et hvilken som helst stik fra og det kan jeg kun på 3 af dem.


  • #8   13. jan 2009 Chokeren er auto. Når håndbremsen er hævet og jeg kobler lidt ind, så kommer den ned på de ujævne 5-600 omdr og der bliver den indtil jeg gasser op igen, så falder den tilbage til de 1500. Men det er kun når den er varm. Når den er kold så hænger den næsten altid på de ujævne 5-600 omdr som om den kun kører på 3 cylinder. Benævnt i mit sidste indlæg.

  • #9   13. jan 2009 ja du skulle gerne kunne høre hvis den kune køre på 3 cylle, tjek evt. tændrøret på den cylle du er usikker på .. så er det da ulækket hvis alle 4 tændrør virker optimalt ..

Kommentér på:
Start problemer - Mazda 323F

Annonce