{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.303 visninger | Oprettet:

Hvor mange bruger vaskehal for tiden? {{forumTopicSubject}}

Heej

Hvaa? Bruger i alle vaskehal i denne årstid ? Er i ikke bange for ridser ? Vasker i den for det værste inden ?

ENDNU ET SPØRGSMÅL:
--------------------------------------------
Bilen trænger sku til at blive vasket. Men jeg har aldrig nogensinde brugt en vaskehal med den bil. Jeg har altid vasket den i hånden, men da vores vandslange fryser til og der er mørkt når jeg kommer hjem, ser jeg ikke rigtig nogen anden mulighed.

Men kan min bil tage skade. Bilen er sænket 50mm, har tagsspoile osv osv. Den har vinyllister på siden.

Når bilen er ret lav, kan jeg så ikke risikere at den tingest som ordner hjulene rammer skærmen ?
Hvad med tagsspoilen ?
Kan den overhovedet gå i vaskehal ? Den har ret store probler med bare at komme på lift.

---------------------------------------
Eller skal jeg vente og tage vandslangen. ? smiley

Spørger måske dumt, men rather safe than sorry.,

VH Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange bruger vaskehal for tiden?
  • #1   15. jan 2009 Hold den ude fra vaksehallen og vask den her i weekenden..

• #2   15. jan 2009 Mange vaskehaller har en "vask selv" plads, hvor det koster en ti'er for at have vand i god lang tid.. Tag da din shampoo med og gør det der så.. Istedet for at risikere at ødelægge alt fra spoiler til lister.. (:

• #3   15. jan 2009 Bruger selv vaskehal om vinter, der kommer selvfølgelig ridser, men de kan poleres væk. Vasker altid det værste skidt, inden den køres i vaskehal.

• #4   15. jan 2009 Vasker i hånden...
    Min kan ikke komme i vaskehal pga den store spoiler.. Men jeg foretrækker klart også at vaske i hånden.. Hvis man bruger den rigtige børste og masser af vand ridser det mindst.

Bedste råd: find en vaskehal med silikone børster.. Du kan tydeligt mærke og se forskel... Det er meget bedre for lakken

• #5   15. jan 2009 Vasker ikke bil...

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #6   15. jan 2009 Jeg bruger vaskehal gider sgu ikke stå og vaske bilen med håndkraft

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #7   15. jan 2009 jeg vasker den slet ikke hele vinteren

• #8   15. jan 2009 altså det er en bil og jeg kan høre den bliver brugt, så kan ikk se hva der er i vejen med at køre den i vaskehal, bare du ikk bruger undervognsvask,

biler vil blive risset, måske af en sten eller noget andet, j

jeg gider ikk passe så vildt meget på min bil, men passer self på den, men når den bliver så risset at jeg ikk gider at se på det mere så bliver den malet,

• #9   15. jan 2009 Så længe det ikke er en udstillingsbil, som slet ikke kører om vinteren, er der intet i vejen for at kører i vaskehal... har jeg gjort med alle mine biler...

• #10   15. jan 2009 - Bjerre - ; Nogle specielle stationer som kører med det koncept ?

• #11   15. jan 2009 Jeg svarer på de tre første spørgsmål:

Ja, jeg vasker i vaskehal i denne årstid.
    Og nej, jeg er ikke bange for ridser, har vasket den i vaskehal i næsten 2 år uden at der sket noget. Vasker den selvfølgelig også i hånden, men mest i vaskehal.
    Vasker altid fælge osv. i hånden inden jeg kører den ind i vaskehallen. Synes ikke at fælgene bliver ordentlig rene ellers.

Men dine andre spørgsmål ved jeg intet om, ville nok vaske den i hånden i weekenden så, når der er lyst...

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #12   15. jan 2009 prøv at kig på en 10år gammel frontrude....alle de bittesmå stenslag kommer af diverse sand osv det har intet med vaskehal at gøre så bilen vil blive ridset under alle omstændigheder.. det bedste man kan gøre er at smide sin bil forbi enten cartec, tidycar eller lign og få givet bilen en ordentlig gang lakbehandling en gang om året(kan selvfølgelig ik svare sig hvis det er en gammel bil med rustpletter osv

• #13   15. jan 2009 Ja, jeg vasker også i vaskehal om vinteren. Men som sagt vasker jeg kun i dem med silikone/"gummi" børster.. De ridser ikke nær så meget. Vasker den også altid af inden.. OG den børste rammer ikke dine skærme, dont worry.. smiley

• #14   15. jan 2009 Hmm..
    Handler hvis mere om størrelsen på byen.. Ved at der er nogle i Thisted (Skulle hente fruen og skulle ha' tiden til at gå) - Er selv fra Randers, og har ikke vasket den her endnu..
    Men prøv at forhøre dig i en lokal gruppe herinde, eller hos din tankstation..

• #15   15. jan 2009 the bad man - hvorfor vil du ikke råde andre til undervognsvask? det da netop nu hvor der er meget salt på vejene at det skal vaskes væk

• #16   15. jan 2009 jeg ville aldrig køre i vaskehal med en spoiler som din, hvis den bliver flået af, så er det bare sur røv, det er ikke noget vaskehallen dækker ..
    og for det andet ville jeg nok være lidt obs. på, nu når den er sænket så meget, om den overhovedet kan komme ind i hallen smiley

Rasmus

• #17   15. jan 2009 Hvis det er lavet ordentligt skal det sku nok blive der.. ellers er det jo bar og stå klar ved nødstop..

Når jeg kører min alfa 156 med stor spoiler i vaskehal er der ingen problemer..

• #18   15. jan 2009 jeg ville aldrig smide min bil i vaskehal, vasker den ca en gang i ugen, i hånden, med autoglyms shampoo.

• #19   15. jan 2009 Der er da også nogle vaske haller som har specielle gummi børster, de ridser såvidt vides ikke...!!!

Har dog ikke fundet dem i århus, men ved de et par steder i silkeborg..

• #20   15. jan 2009 Kører kun min (selvom det er en fri firmabil) i vaskehallen på mit arbejde. Når bare vaskehallen har de nye silikonebørster, tager bilen mindre (!) skade, end hvis du vasker den i hånden. Håndvask kan give små ridser, grundet brug af beskidt vand

• #21   15. jan 2009 helårsbil i vaskehal...
    sommerbilen i hånden

• #22   15. jan 2009 vasker i hånden dog var det ret belastende forleden da jeg gjorde det for efter jeg havde tørt den ene side og sku over til den anden var lortet frosset smiley

• #23   15. jan 2009 En vaskehal er mere skånsom ved lakken, end hvis du gør det i hånden. Og ja jeg ved det, har arbejdet med den slags.

• #24   15. jan 2009 henrik, det kommer sku meget an' på hvilke produkter du bruger.

• #25   15. jan 2009 hvad så med alt det salt der er i vandet fra bla. undervognsvasken det er sgu heller ikke sundt for bilen!!!

• #26   15. jan 2009 henrik det var skuda den værste omgang lort og lukke ud??? en vaskehal med børster ka aldrig nogensinde være mere skånsom end du vasker den i hånden med en blød svamp og rent vand, med mindre du skifter svampen ud med ståluld får du ikke lavet den samme slags ridser som en vaskehal gør

• #27   15. jan 2009 Mr & Miss W, du trykker langt hårdere med hånden, når du vasker end du tror.

• #28   15. jan 2009 tjaaa og en vaskehal trykker så hårdt at den klapper spejle ind på bilen.. jeg har en fuldstændig blanksort bilen og den bliver altid håndvasket og den står spejlblank og bliver kun håndvasket, og jeg ved 200% sikkert at kommer den i vaskehål så den ik ligeså blank og vil få roterende ridser efter vaskehallen, og det gælder jo om at sørge for du har sprøjtet den med højtryksrenser først for at fjerne snavs at det husker og skifte vand 2-3 gange imens du vasker den så du ikke køre det gamle snavs rundt hele tiden og derved ridser

• #29   15. jan 2009 Jeg fik revet min hækspoiler af på min Mazda 6 MPS, det kostede mig lige 8000 kr... Og forsikringen dækkede ikke... Det var hos Metax í Randers (nu Shell express).

Så vask den i hånden, det er sgu mere sikker.

Kommentér på:
Hvor mange bruger vaskehal for tiden?

Annonce