{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

off topic: Reglen med efternavne {{forumTopicSubject}}

jeg synes det er dybt latterligt at hvis man for eksempel har været gift med som man så er blevet skilt som så får børn med en anden, kan deres børn tage ens efternavn, det er da for lamt.. så er det jo ligepludslig halvdelen af den danske befolkning der har et adelt efternavn, med mindre det er en lille familie med under 1000 medlemmer af slægten i alt. altså med nogle adel familier har man bøger og fonde, hvis man er en del af familien, som man er del i, er der i alt fald med min familie, men det bliver da noget bøvl hvis der ligepludslig er nogle ægte "efternavn" og nogle uægte "efternavn" altså nogle der ikke nedstammer fra den samme slægt.
her er et link som uddyber det forslag der højest sandsynligt bliver vedtaget, hvis det endnu ikke er vedtaget:
http://www.themis.dk/synopsis/docs/Bet_nr_1446_2004_om_personnavne.html
skriv endeligt jeres mening, ps mit fulde navn holder jeg for mig selv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  off topic: Reglen med efternavne
  • R F
    R F Tilmeldt:
    sep 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 87
    #1   24. maj 2005 så det godt i go´ morgen danmark, synes at latterligt, den nye lov de vil indføre

• #2   24. maj 2005 Øhh, jeg har måske lidt svært ved at se dit problem. Du har pga af din familie (måske), råd til nogle fede biler, og så vil du ikke dele dit efternavn med andre?

• #3   24. maj 2005 Min slægt er adelig....men jeg har sgu ikk noget imod nogen der har det samme efternavn som mig...man kan jo altid kigge i slægtsbogen og se hvem der er direkte efterkommere.... Og der er heller ikke mere end en 120 stykker der hedder Rosenkrantz de Lasson til efternavn....så for mit vedkommende er det ikk noget problem

• #4   24. maj 2005 Kasper (21) S de biler jeg har og mit hus har jeg selv betalt for, med mine egne penge, fonden på min familie er kun 1000,- om året, men det jeg har har jeg selv tjent til, det bliver ikke noget problem med min familie, men synes da det er åndsvagt

• #5   24. maj 2005 Fair nok..
    Men jeg må bedrøve dig med at jeg stadig har svært ved at se problemet, beklager..

• #6   24. maj 2005 rasmus - det er rigtig nok, men det er da lidt lamt hvis man møder en der har samme efternavn som en, som man så finder ud af at han intet har med sin familie at gøre

• #7   24. maj 2005 Jeg kan nu heller ikke se problemet....dog har jeg aldrig set nogen have det samme efternavn som mig....eller min kæreste for den sags skyld. MEn hendes farfar eller morfor eller noet "fandt" vist os selv på det....:)

• #8   24. maj 2005 Kasper, jeg synes bare det er forkert at nogle mennesker som ikke har noget med en for eks adel familie, kan få lov til at hedde det samme som dem, det kan da kun skabe forvirring i familierne, selvom der er slægtbøger hvor man kan se de "rigtige" familie medlemmer, der er jo masser af menneske som gerne vil have et fint efternavn, selvom det for det meste kun er besvær. synes bare det er sjovt når man kommer til at snakke med samme efternavn som enselv, når man altså har et ualmindeligt efternavn.

• #9   24. maj 2005 www.kinagrill.dk

• #10   24. maj 2005 men kan godt se, at de fleste vil være ligeglad, da der ikke er bøger og lign over for eks Jensen, Hansen og lign. for dem er det jo ligegyldigt hvem der bærer deres efternavn

• #12   24. maj 2005 jeg bliver også kun gift hvis jeg er 100% sikker smiley

• #13   24. maj 2005 Alexander jeg skal lige forstå det korrekt:
    Du synes det er dumt fordi du så ikke kan være sikker på at en med dit navn er i din familie? Det er vi jo nok mange der er lidt temmelig ligeglade med, men du skal selvfølgeligt have lov til at gå op i navne som er/ikke er i familietræet - men hvis du går så meget op i det, så kender du vel alligevel navnene på dine slægtninge?

• #14   24. maj 2005 jeg synes det er spændende at man kan føre ens familie flere hundrede år tilbage, og følge med den del man er af, og det går sådan set lidt i stykker ved at lave den lov.
    Desuden er det da åndsvagt at de bruger deres tid på sådan noget pjat, hvor der er så mange andre ting politikerne kunne bruge deres tid på

• #15   24. maj 2005 Aha, så dem der hedder Hansen, Jensen, Sørensen, Nielsen osv er undermennesker, og derfor skal i have det bedre end dem, eller hvordan? smiley
    Nu hedder jeg jo så Stougaard, det ses heller ikke i enhver tlf.bog, men jeg synes det er okay at Sofie Stougaard (fra "Langt fra Las Vegas") har samme efternavn, selvom jeg ikke er i familie med hende..

• #16   24. maj 2005 NU du siger det med tiden. Så laver poliitkerne jo masser af love, om småting, som vi bare ikke hører. Synes da det er mindst lige så sjovt at du bruger tid på irritere dig over noget du ikke kan ændre..

• #17   24. maj 2005 Er det i bund og grund ikke et fuldstændig tåbeligt emne at bringe på et bilgalleri?? Skriv da et læserbrev til Ekstra Bladet i stedet..

• #18   24. maj 2005 Kasper - nu må du da lige spænde hjælmen... hvad er der for noget lort at fyrre af??? jeg siger at dem der hedder Jensen, og andre almindelige efternavne er vel ligeglade med den lov, da der alligevel ikke er bogført deres familietræ, men det er der for mange andre navne, som har et bogført familietræ, som bliver noget af noget bøvl når der pludselig er 1000 der hedder det samme efternavn, som sådan set ikke tilhører den familie, men en anden

• #19   24. maj 2005 Kasper - et hurtigt opslag på krak:
    Stougaard: 796
    Sanden: 73
    Rosenkrantz de Lasson: 11
    Altså må vi konkludere at endten: du er et undermenneske, værre end mig (der så igen står under Rasmus R) eller alternativt kunne man jo tolke at desto mere specielt navnet er, jo større sandsynlighed er der for at folk har skjult nummer.
    Hvorfor nu det? Ja det skal jeg nok ikke svare på, men det åbner for nogle interessante tolkninger.
    Man skulle næsten tro det var fredag eftermiddag smiley

• #20   24. maj 2005 Jens-Ole - jeg valgte herinde for at høre andres meninger om sagen, og skrev også derfor "off-topic", men er du ikke int. i at deltage i denne lille debat kan du blot gå ind og skrive på et andet debat

• #21   24. maj 2005 Som Nikolaj lige skrev, er der 796 der hedder Stougaard, og min families stamtræ er også bogført..
    Så længe det er bogført, er det jo netop til at finde ud af, hvem man er og ikke er i familie med..

• #22   24. maj 2005 men Kasper, tror du ikke det bliver bare lidt svært når man har lavet den lov, altså med at bogføre familien?? så man kan se hvem der er del af den familie man er del af??? eller mener du stadig jeg er en nar som hører til tiden før den franske revolutions tid???

• #23   24. maj 2005 tag jer da sammen og kom over jeg trip.

Det her minder om fritidsklubben, når en flok lavede en hemlig klub som kun nogle bestemte kunne være med i, men så kom pædagogerne og så at alle skulle have lov til at lege med.

kom over det, i er mennesker ligesom alle andre, vi tager alle bukserne på et ben ad gangen (med mindre man er meget akrobatisk)

Men det er sgu mig ligemeget, jeg er glad for mit navn som det er.

• #24   24. maj 2005 hehe Michael - frisk sagt smiley bukker mig i skam, hehe

• #25   24. maj 2005 Syns der er fair at værne om familien ... Men hvis man går SÅ meget op i det - Ka der vel heller ik herske noen tvivl om hvem man er i familie med?! - Og som kasper skriver er der vel heller ik noed at rafle om, hvis det oven i købet er bogført?!

Hilsen - Jacob Garder Bryde Hansen - Vers'go - Det må i gerne få - helt gratis ---- ;o)

• #26   24. maj 2005 Du må ikke tage det ilde op, jeg forstår dig bare ikke. Med mindre i i din familie er utroligt meget om jer, kan i vel nok holde styr på hvilke børn i får og med hvem, og sålænge i kan det, så er der vel ikke noget problem..

• #27   24. maj 2005 folkens.. synes lige i skulle holde jeres navne for jer selv, man ved aldrig hvem der kigger med, med mindre i alle har hemmelig nummer, ellers er det ultra nemt at få jeres adresse, og hvis der er folk med langre fingre der har set jeres biler har de måske lyst til at komme forbi

• #28   24. maj 2005 jeg tror nu ikke der bliver meget problem med vores familie, da det ikke er en af de største familier, men der er nogle familier som nok kommer til at "bøvle" med det, og hvad får man ud af at ens efternavn er en anden end den egentligt er, hvis man nu alligevel ikke nedstammer fra den?? med mindre man selvfølgelig hedder bin laden til efternavn, og gerne vil sælge et eller andetn produkt smiley

• #29   24. maj 2005 men for eks i min familie er der jo ligepludslig allerede 4 som ikke hører under mit efternavn, som pludselig vil ud og have det efternavn, da de allerede har forsøgt, men har fået afslag af min familien om at ændre deres efternavn til den jeg hedder, og hvis jeg alene kender til 4, så er der nok en del andre der vil gøre det, og så ligepludslig er det hver anden der har samme efternavn som mig der ikke nedstammer fra samme familie, men det er vel bare synd for mig at jeg ikke kan se, med mindre jeg kigger i adelbøgerne, hvem der er fra min familie, og hvem der kan videreføre familien.
    men fair nok, det er vel bare mig der går op i den slags smiley

• #30   24. maj 2005 ja ok.. og self. også dem der ændrer deres efternavn efterfølgende smiley
    skal nok fri jer for meres ævl fra min side, og vil smutte ind på www.kinagrill.dk og surfe smiley

• #31   24. maj 2005 Kan godt forstå Alexander lidt, har selv et specielt efternavn og alle der har det kender hinanden, og vi har haft en sag kørende netop pga. en skilsmisse..
    Men det har jo meget at gøre med om man ligger noget i sit efternavn, og der er jo nogen som f.eks. Jensen, Hansen mm. som ikk ka "holde styr på" familien på samme måde, dermed ikk være sagt de er andenrangs mennesker eller noget, men når man er en mindre familie ligger man noget mere i navnet jo..
    Men hver mand sin mening..

• #32   24. maj 2005 Rune B - takker så var der endelig en der forstod hvad jeg mente, der er nemlig også lign. sager i min familie, faktisk nogle stykker, ifølge krak er der 36 med samme efternavn som mig, foruden dem som ikke bor i DK og dem der har hemmelig nummer, og jeg er vist de to af dem, hehe.. gad ellers gerne have 2 indkomster

• #33   24. maj 2005 Hehe ... De ka da bar' slå mit navn op og prøve at nappe den bil på den add de finder.... Så får de en 106'er ... :oP

Kommentér på:
off topic: Reglen med efternavne

Annonce