1.258 visninger
|
Oprettet:
Det svære valg {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeps jeg har efterhånden lavet et indlæg eller tre om mit bilvalg gennem de sidste måneder, men valget er nu nede på to mulige biler.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre din mening og begrundelse for valg af en af disse:
Honda civic Type R EP3 2004 faceliftet model, kørt 42.000km, knapt så meget udstyr.
Seat Leon 2,0 tfsi sport up 2006, kørt 39500km, masser af udstyr.
Valgt ud fra deres holdbarhed, sportlige køregenskaber.
Mvh
Rune
maj 2007
Følger: 106 Følgere: 109 Biler: 13 Emner: 102 Svar: 480
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 532
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 206 Svar: 581
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.744
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.864
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 2.606
er overbevist om hondaen, skal helt op i omdrejninger, før den leverer, og tror seat'en, er nemmere og hive flere hk ud af, hvis man vil det. .
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.394
Seaten er hurtig lig ud, komfortabel og skod i sving.
Mens hondaen dancer gennem alle sving.
Så vil du have komfort og fart = seat.
RÆS, Tæsk, skrig og larm = Honda
Så valget er sku ikke så svært igen
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.887
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 208
Har du overvejet at købe en ny på gule plader?
Type R+, så har du alt udstyret med...
Mener den står i ca 250k, og med 20% udbetaling, så kan de vist lave den til 3k om måneden
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Svar: 749
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.394
selv undervognen har de ødlagt med at smide en torsion stang bagpå som på en pug, og ikke uafhængig affjedring som på type r fra 2004.
Civic Type R 2004 er helt klart den bedste Type R!
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Men mellem EP3 og Seat'en ville jeg nok vælge Seat'en da du med en chip kan hive 240 hk ud af den.. Var selv ved at købe sådan en sport-up der var chippet, men den var sq blevet solgt inden jeg fik snakket med banken..
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.864
He he ender med jeg trækker lod mellem de to:_)
Var ude og prøvekøre en Leon cupra van, nøøj det var nice, og sport upen kan med en chip nå 240hk som Cupra har standard.
Type Reren ja den der sgu fed og sikke en lyd.
jun 2003
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
Mht. stabilitet er der et engelsk forsikringsselskab der forsikre biler mod reparationer, i alle systemer og indtil bilen er 12 år eller runder 208.000 km der årligt kommer med en opgørelse. De skriver i den sidste fra december 2008 om biler der er fra 1,5 til 9 år om Honda og Seat.
Honda
1st of 30
Last year's position 1st of 26
Cars needing repair work 10%
Average repair cost £269
Star model HR-V ('99-'06)
Honda continues its run as king of reliability, by taking the top slot for the fourth year on the trot.
All of its cars bar one, the ('97-'01) Prelude, managed the highest reliability rating, and even the Prelude got a rating of four out of five.
Honda's engines proved durable, accounting for less than 3% of claims.
The result shames that of other car makers – the best models from Land Rover, Renault and Seat all failed to beat Honda's worst.
Seat
26th of 30
Last year's position 23rd of 26
Cars needing repair work 39%
Average repair cost £253
Star model Ibiza ('99-'02)
Another bad result for Seat. Its best model, with a reliability rating of just three out of five, is the ('99-'01) Ibiza, with 28 claims per 100 cars.
Of the Ibizas that failed, more than 40% needed repairs to the electrics. The Alhambra MPV was the least-reliable Seat, with 50 claims per 100 cars.
Med venlig hilsen Kim
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Mekanik osv er fejlfrit og havde aldrig problemer med det.
Men der er meget støj i den, man kører med 4000rpm i 6 gear med 130kmt, den kører 10km/l, ved blandet kørsel. Når man skal overhale skal man somregel geare meget ned for at få kræfter til hjulene da VTEC først slår til efter 6000rpm.
Jeg savnede en mere kørebar bil. En EP3 er lavet til race og derfor meget skrabet.
Seaten er langt mere kørebar, har mere udstyr og det ville også være mit valg i din situation.
Det svære valg