{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.997 visninger | Oprettet:

Problem med fastgøring af GPS {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en TOM TOM One Europe "portabel" GPS til bilen.

Uanset hvor ren min forrude er (på indersiden naturligvis) og hvor hårdt jeg trykker sugekoppen fast på ruden, så er resultatet efter 1-2 timers kørsel altid, at GPS´en falder ned på instrumentbordet med et brag - med fare for at lave ridser og mærker osv.

Da jeg naturligvis er ved at være godt træt af dette, ville jeg lige høre om i ved, om der findes andre - evt. universelle (no name) - holdere til TOM TOM One Europe ??

Jeg kan se på TOM TOm´s hjemmeside, at der findes andre monteringssæt til netop min udgave, men så vidt jeg kan se ligner de MEGET den jeg har nu, og så er jeg jo lige vidt.

På forhånd tak for jeres tips!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med fastgøring af GPS
  • #1   31. jan 2009 En af mine veninder havde samme problem...

Indtil jeg fjernede, den gennemsigtige beskyttelsesfilm, på sugekoppen..

• #2   31. jan 2009 * vikaren * - hehe.... nej der sidder ikke længere nogen gennemsigtig beskyttelsesfilm på sugekoppen.

TRUSSEN & Lasse P:
    Nej.. jeg har godt nok ikke åndet på sugekoppen eller gjort den våd inden montering - det kan være jeg skulle prøve det.
    Der er desværre ingen lille "Børge" jeg kan trykke ned - det var der nemlig på mine forældres GPS (ikke TOMTOM), og den holder meget bedre.

Tror lige jeg vil prøve jeres tip.

• #3   31. jan 2009 rasmus J:
    Ja man skulle tro, at man med dagens tekniske standard ville være i stand til at fremstille en sugekop, der kan holde

• #4   31. jan 2009 Det gjorde min lortegps også, men så prøvede jeg at ånde på den inden jeg fastgjorde den og så blev den sq siddende smiley

Så prøv det til at starte med, er sikker på det hjælper smiley

• #5   31. jan 2009 Min søn har samme gps og samme problem, han ånder på sugekoppen og trykker den godt ind mod ruden, så sidder den der ihvertifald..

• #6   31. jan 2009 Tak til alle....
    Det lyder til, at tippet med at ånde på sugekoppen er løsningen.

Det prøver jeg lige næste gang...

• #7   31. jan 2009 prøv at rengøre sugekoppen grundigt med vindurens det plejer også at hjælpe, og så samtidig fugt sugekoppen inden montering

• #9   31. jan 2009 Det der er problemet er at du sætter en kold sugekop på en kold rude, og det luft der er i vacum i sugekoppen er som regel også koldt, så kører du der ud af med god varme på blæseren og på forruden, og så udvider luften sig og lortet falder ned.
    Jeg varmer altid forruden og sugekoppen op, efter jeg har rengjort ruden, og de bliver sgu siddende :o)

Kommentér på:
Problem med fastgøring af GPS

Annonce