{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

En skolevogn - så må jeg væk! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg sidder lige og læser om Alberte i MOTOR 2/2009 på side 66, som er ved at tage kørekort i Storkøbenhavn.

Jeg faldt over dette:

"Faktisk er det ofte et problem, at folk ikke vil finde sig i at blive overhalet
af en skolevogn. De skynder sig at gasse op, så det bliver umuligt at foretage
overhalingen. I stedet har vi ofte en ekstra kørelærer med i en anden bil, så vi
kan ligge og overhale ham."

Tænk at vi er nået derhen, hvor der skal en ekstra kørelærer med i en anden bil, for at man som elev i en skolevogn kan foretage en overhaling!

Jeg finder det dybt bekymrende, at danske bilister i hovedstadsområdet ikke har respekt for skolevogne. Endnu et bevis på den egoisme, der desværre er ved at gennemsyre hele samfundet:-(

Hilsen

Mike

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En skolevogn - så må jeg væk!
  • #1   6. feb 2009 En skolevogn overhaler da ikke, det er da nogen man <i>selv</i> overhaler..

• #2   6. feb 2009 Ok, du er så en af dem, der nødvendiggør en ekstra kørelærer med en ekstra bil!

• #3   6. feb 2009 Hold da op Mike F. tror du ikke du skulle smutte en tur ud på RUC. Der er massere af mennesker der gerne vil sidde i rundkreds og holde hinanden i hænderne og snakke om hvor forfærdelige mennesker er nu til dags.....

• #4   6. feb 2009 hvorfor skulle en skolevogn overhale?

Og ja selvfølgelig overhaler folk skolevogne, de kører langsomt og usikkert. og man skal vel videre i trafikken.

Forstår ik helt hvad du mener? det er selvfølgelig ikke i orden hvis folk chikanere skolevognene

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #6   6. feb 2009 man skal tage ekstar hensyn til skolevogne..... men man skal jo ikke stoppe for dem...ellers havde de nok udrykningsblink og sirene

• #7   6. feb 2009 Mike F - Du fatter tydeligvis ikke hvad jeg skriver.. medmindre man kører under det tilladte bliver man jo ikke overhalet af en skolevogn?!

• #8   6. feb 2009 Steffen -> ja man skal da bare køre som man plejer, altså ikke chikanere dem. men bare kører videre som man ellers ville gøre.

Det er også min mening.
    Man skal jo ikke køre og bremse for dem, gøre ekstra meget plads osv...
    selvfølgelig bare holde den afstand der skal holdes...

• #9   6. feb 2009 Hør nu - det er jo netop det, at folk gasser op og øger hastigheden, der er problemet. Og et af de store problemer er netop, at folk IKKE FINDER SIG i at blive overhalet af en skolevogn.

Selvfølgelig skal man også lære at overhale, når man tager kørekort.

• #10   6. feb 2009 En latterlig køreskole, hvis de ikke kan finde nogle passende veje til finde nogen at overhale. Tag nu Strandvejen - hver anden kører 60, så kan man bare ligge og overhale med 70 uden problemer. Eller ud på motorvejen og overhale lastbilerne... Totalt tudekiks indlæg

• #11   6. feb 2009 Nå okay...
    Havde lige forstået det lidt anderledes.
    Men har heller ikke læst artiklen du omtaler.

nej selvfølgelig. det er ikke i orden at folk ikke vil finde sig i at blive overhalet af en skolevogn.
    Enig...

• #12   6. feb 2009 Det er noget pis. Der er sgu da ikke flere, som sætter farten op når de bliver overhalet af skolevogn, end hvis de bliver overhalet af en almindelig bil... Det er totalt overdrevet

• #13   6. feb 2009 Problemet er ikke at finde veje, hvor der er nogen at overhale.

Lad so tage eksemplet med Strandvejen: Mange kører 60, skriver Alex Z, og der er åbenbart 70 km/t.-begrænsning, hvis jeg læser indlægget korrekt.

Her er problemet så, at bilister i inderbanen ofte øger hastigheden, når de ser, at en skolevogn er ved at overhale dem. Er det i orden???

Det synes jeg godt nok ikke, og i øvrigt er det også en forseelse, der udløser et klip!

• #14   6. feb 2009 Alex Z: Hvor ved du det fra?

Jeg henviser til en artikel i FDMs MOTOR side 66 (2/2009), hvor en erfaren kørelærer udtaler sig om det, som hun oplever til hverdag. Det er i Storkøbenhavn (bl.a. ved Toftegårds Plads). Hun har været kørelærer i 17 år.

• #15   6. feb 2009 Jeg har været kørelærer i 15 år. På Frederiksberg. Kører også omkring Toftegårds Plads. Men når eleverne skal lære at overhale, så kører man sgu da ikke derover... Det er noget bullchit med at man ikke kan lære at overhale mere. Det går fint...

• #16   6. feb 2009 Jeg overhaler aldrig en skolevogn. Det er mere sikkert at have den foran sig end bagved smiley

• #17   6. feb 2009 Jeg tuder ikke.

Jeg er bare forundret over, at man er begyndt at have en ekstra skolevogn på vejen, så en elev kan prøve at overhale. Det lyder vanvittigt i mine ører, at man er nødt til det.

• #18   6. feb 2009 Sorry, Mike... Jeg mente at det var en tude artikel i Motor, ikke dit indlæg... Og jeg har aldrig hørt om noget lignende - altså at have en ekstra kørelærer ude og skabe trafiksituationer for andres elever... Det lyder som noget af hendes (kørelærerens) fantasi... Det vil kunne aldrig løbe rundt rent økonomisk, især i Kbh pga. i forvejen alt for lave priser... Hun har sgu også ry for at være lidt weird, hende fra ASA

Kommentér på:
En skolevogn - så må jeg væk!

Annonce