{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Pristab Seat Vs Vw {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har siddet og luret på en ny bil. På et tidspunkt skal jeg have mig en gulpladebil til mit firma.. hvis alt går efter planen smiley .. Og jeg har forelsket mig i de skide altea'er.. eller leon.. Men jeg har været fuldstændig tosset med min Golf.

I den forbindelse har jeg haft lidt svært ved at finde ud af et evt pristab der er på de forskellige modeller.

Her tænker jeg på en G4, Altea eller Leon..

Vi ved alle at Volkswagon er en klassebil..billige dele osv osv osv.. MEN.. kan Seat'erne holde stand? .. Her tænker jeg både prismæssigt og kvalitetsmæssigt.

Jeg har desværre ikke så meget forstand på Seat'erne.. men hvad siger folk?..

Kan seat leve op til Vw eller mister man for meget på den pt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pristab Seat Vs Vw
  • #1   8. feb 2009 tror squ det er noget af det samme

• #2   8. feb 2009 Nu har jeg Både haft en Audi, VW og nu Seat.

Vil sige at min gammle passat var i samme kvalitet som vores seat er og vil sige at Seat'en køre skide godt ! Mekaniken i bilen er noget af det samme...

Men hensyn til Pristab. ja så holder VW måske lidt bedre men det er jo på den anden side sværet at vudere i denne tid !

• #3   8. feb 2009 I må komme med de argmenter i vil.. Seat taber bare mere i værdi især nyere biler.

• #4   8. feb 2009 Chris H : Syndes nu kvaliteten af vores Seat er helt i orden... vi har ikke noget at klage over...

• #5   8. feb 2009 Tak for svarene.

Mons / mogens > Ville du sige at seat'en er mere "komfort" og luksus end VW?

Chris > Tænker du rent holdemæssigt når rdu siger kvalitet eller komfort og designmæssigt?

• #6   8. feb 2009 hvad en forhandler vudere, så har min altea tabt 16 på 45000 km og 1 år og4 mdr

• #7   8. feb 2009 160000 mente jeg

• #8   8. feb 2009 Blah B

Prøv en audi / vw... du finder svaret. interiør kvaliteten er noget mindre end brødrende, men du får så meget mere udstyr / federe design. Komfort mæssig kommer såmænd an på bilmodel og undervogn. mekanisk er de meget ens, typisk samme ting som smutter... Det er så os det smiley

glæder mig til at prøve den nye Bolero når den kommer frem, skulle eftersiges være den bedste mht. kvaliteten i kabinen. Kopi af en A4 siger de kloge.

• #9   8. feb 2009 blah b : Vil sige jeg har mere komfort i vores Seat i det der er noget mere udstyr i den, end der var i Passaten men begge biler var gode på langture omend Passaten vare mere tøstig i det det var en benziner. Så vil sige at at man skal selv ud og vudere om man syndes den ende frem for den anden.

• #10   8. feb 2009 Ozan > Sorry men du tabte mig lige der smiley .. Hvor er det man får mere udstyr siger du?.. Du må sgu lige skære det lidt mere ud i pap.. hehe

• #11   8. feb 2009 Ozan Y : Nemlig ....

• #12   8. feb 2009 Mons > Helt sikkert.. så snart jeg finder tid er jeg på vej ud til seat forhandleren.. Det er godt nok ikke noget som er aktuelt lige pt.. Men så er det da ude af verden.

Jeg har undret mig meget over hvilken model af altea'erne der er de bedste.. om det skal være den helt store motor eller om de mindre er ok

• #14   8. feb 2009 Jeg tænker nok bare at, min forståelse af VW er at de kører bare.. lortet kører selvom den brænder.... hvis du forstår.

Som sagt.. Jeg har ikke så mange erfaringer med Seat så jeg gider ikke investere i noget som falder fra hinanden efter 200.000km

• #15   8. feb 2009 Vil sige at jeg ikke fortyder vi valgte FR model med den stor 170Hk motor i den køre bare godt! Den trække godt og var rigtig gode da vi var i Norge.

Vil sige at hvis du køre en masse km om årt så vælg en diesel 140/170hk eller hvis du ikke køre så meget vælg en benziner så findes de i flere modeler... og det er faktisk de samme motor du finder i resten af VAG bilerne....

• #16   8. feb 2009 Så i princippet er det hip som hap når man snakker pris.. og kvaliteten er til VW's fordel..

Hvilke faldgrupper har jeres Seat'er haft? .. er de svage bestemte steder eller?

• #17   8. feb 2009 Nu syndes jeg faktisk ikke en G4 er i bedere kvalitet end Seaten og det var passaten nu heller ikke.... Du kan altid finde noget der rasler eller ligger løs....

• #19   8. feb 2009 Alright super.. Det må jeg lige checke ud smiley Tak for tippet meldgaard.

Jeg har også været super tilfreds med min. Tror også det eneste jeg har skiftet var en pære... Udover de alm ting der skal skiftes efter et vist km tal. Har skiftet tandrem, multirem og vandpumpe.

Havde en Mitsubishi fra 91 før den og det var bare CRAP.. Alt var bare i vejen.

• #20   8. feb 2009 Hvorfor egentlig lige Golf 4 ? :s Sku du ikk ha en NY ??

Men ja som andre har sagt ovenover , så er motor , gearkass osv osv .. Det mekaniske !! Det er ens i dem alle , men du får satme aldrig den samme køreglæde i en sur gammel spanioler som i en velduftende frisk og fræk tysker !! Jeg er satme glad for min Polo ihvertfald, men okay dengang stod valget så os mere eller mindre mellem en ny Swift 1.5'er eller en lidt brugt Polo 1.4 .. Alligevel smiley valgte jeg folkevuun! For du kan sku se og mærke rundt omkring at de bare har gjort deres arb de folk smiley

Og VW holder klart prisen bedst! Se bare hva en T4 koster idag? smiley

• #21   8. feb 2009 Luffe > G4 var bare et udgangspunkt. Lige hvad jeg kendte til. Men uhauha.. Der er nok at vælge imellem.

Havde sådan set også kigget på en Chervolet silverado.. hæhæhæ.. Men forsikringen vil bare bolle mig eftersom jeg bor i byen.. tror jeg skulle give 13.000 for ksato som elitebillist... fuldstændig hul i hovedet.

• #22   8. feb 2009 Chevrolet ? Er det det RIGTIGE Chevy eller den mere kiksede riskoger del a mærket ? smiley hehe .. For du ska ALDRIG købe sån noget hvis du har planer om køreglæde !! Sæt dig ind i fx en Polo som min , sprit ny .. Leg lidt med knapperne , og gør det samme i en tjah , en Chevrolet Kalos ? STOR forskel ! ;b

• #23   8. feb 2009 Det er sgu en ægte pickup.. hæhæ jeg har en svaghed for de lokummer.. Men det er jo umuligt i byen.

Interiøret er lort.. men er du gal den er voldsom.

• #24   8. feb 2009 Den er også lidt sød din polo der smiley .. ser sgu godt ud

• #25   8. feb 2009 Nååh okay haha smiley ja man kan sku aldrig vide .. Personligt er jeg bare pisse glad for jeg købte en brugt Polo i stedet for en ny Swift eller Kalos !! hehe .. Var lidt vild med Kalos fronten og forlygterne , og prisen self smiley Men jeg gik efter kvaliteten og jeg fik den smiley

Aha , mange tak smiley Er os slemt glad ved hende selv :o)

• Kasper V
    Kasper V Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #26   15. mar 2010 Har en altea med max comfort. Kiggede på en touran da jeg godt kan lide vw. Men her fik jeg dobbelt så meget udstyr og færre km til samme penge. Min er en altea stylance sport up. 2,0 tdi 140 hk, med dsg (aut) gear. det kører bare. Jeg har fåaet lavet de børnesygdomme den nu havde på aut værksted under garanti, uden problemer. Den har org navi og oliefyr. 2 zone klima, bluetooth i rat og kunne blive ved.. Nu skal jeg ud og se på en silverado som IKKE er en kina bil for faen smiley En v8ér jo.

Hvis du er lun har jeg nok min altea til salg smiley 26 22 49 30

• #27   15. mar 2010 heheh ellers tak... jeg skal have MC efter jeg er flyttet tilbage til KBH.. orker ikke parkering osv inde i byen.. Plus.. MC ER bare federe om sommeren smiley

• Kasper V
    Kasper V Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #28   29. mar 2010 Har også en mc du kan købe smiley

Kommentér på:
Pristab Seat Vs Vw

Annonce