23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Brug af polermaskine {{forumTopicSubject}}
Hey, var lige i den lokale XL Byg for at købe et par småting - Lagde mærke til at de have en Bosch excentersliber, model pex 12 ea til en fornuftig penge, ja så slog jeg til! hehe :0)
Jeg har imidlertidigt aldrig rigtig brugt en sådan til at polere bil med! Har naturligvis brugt en excentersliber før, men det var i forbindelse med istandsættelse af hus m.v., så jeg er ikke helt blank.... :0)
Ville høre om der var nogen med forstand på dette, sådan lidt mere specielle, gode fif til brugen af den, f.eks. i hvilken rækkefølge jeg skal bruge henholdsvis POLERSVAMP og POLERHÆTTE(Svensk - Aner ikke hvad det hedder på dansk, sådan en blød bomulds polerhætte)...
MEn som sagt, alle gode råd, også til hvilke produkter de er gode, eller om alle voksprodukter som udgangspunkt kan bruges!!
Min bil har nogle små skurerridser jeg gerne ville have fjernet nemlig, tænkte på om alm. lakrens også fint bruges på polermaskinen? Skal lige siges, at den har variable hastighed, da jeg kunne forestille mig at det var ligeså vigtigt på lak(hvis ikke vigtige, som det er på fine træoverflader, at den starter langsomt osv.!)
På forhånd mange tak! :0)
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Jeg har eget klargøringsfirma og vi retter af og til biler somfolk selv har smadret fordi de lige faldt over et tilbud som dig.
Når det nu er sagt, så er svamp til at rense og slibe med, i hvert fald dem der for IKKEprofessionelle er tilgængelige.
Hætter er til FINISHEN. dvs til at lave dybe og fjerne de MIKRO ridser som svampen laver.
Bemærk do at en ORBITALBUFFER som det så fint hedder ikke fjerne ret mange ridser i forhold til en rotarybuffer(vinkelsliber agtig maskine), naturligvis afhængigt af hvilken slags slib man bruger.
besøg evt. www.shop.klarbil.nu vi har alt du skal bruge. SKal du bruge pads og lign bruger vi meguiars. du er velkommen til at maile mig på anders@klarbil.nu så kan vi snakke om hvad du skal bruge.
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
der er en lille video om hvordan, og det de bruger, det dur bare
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Vi bruger KUN Meguiar's i mit firma...!!! Har prøvet 3m og andre gode produkter, men Meguiar's er det bedste
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Anders S: Det er meget muligt jeg tager dig på ordet, lyder ihvertfalde rigtig godt :0)
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 807
Brug af polermaskine