{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

200sx S14 vs. E36 m3? {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at sælge min bmw e46 323ci og anskaffe mig en 200sx S14 eller E36 m3.
men hvilken en skal jeg vælge? jeg kigger på to i øjeblikket.

begge er i fin stand, begge ligger imellem 50-60.000kr, begge kørt omkring 180.000km, begge venstrestyrede og begge uden afgift.

E36 m3 fra ´93 og 200sx s14 fra ´98.
M3 har 286hk og S14 ca. 220hk.

kan nogen fortælle mig godt og dårligt om disse biler?

og ikke komme med en komentar om at jeg ikke skal købe bmw uden begrundelse da jeg kender en del til dem;-)


Andre forumemner med "200sx S14 vs"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  200sx S14 vs. E36 m3?
  • #1   9. feb 2009 Altså Nissanen er jo extrem nem at hente xtra power ud af. Og de kører altså godt.

    Personligt synes jeg også mere om designet og stylingen på en Nissan, ifh Bmwen.

    Tror også s14a'eren er billigere i forsikring.

    BMW er også en lækker bil. Dog har jeg aldrig selv kørt i en M3 e36. Dog massere af turbo nissaner.

    Mit valg faldt på nissan hvis det var.


  • #2   9. feb 2009 Det er jo to vidt forskellige biler, så jeg synes det er svært at stille dem op mod hinanden. Jeg ville dog vælge 200SX'eren da turbo er vejen frem, og sådan en E36 M3 er en momentsvag fætter uden det store potentiale, hvorimod 200SX er en herlig turbomaskine. Har dog ikke prøvet nogen af bilerne, men det er hvad jeg ved og hvad man kan læse sig frem til.

  • #3   9. feb 2009 Ved sgu ikke hvad ville det bedste køb men mange kører silvia så tror m3 holder prisen bedre men os dyrere at rep/tune men en go ting er vel at vælge den man bedst kan li...
    men lugter det ikk af forsikrings fusk 18 år og de biler...?


  • #4   9. feb 2009 jeg ville tage bmwen da jeg syns min kammerats s14 lavet for mange problemer

  • #5   9. feb 2009 oki.
    synes bare at det er ligt svært at vælge da jeg ikke har nogen som helst erfaringer nissan, men bare synes den er for fed, og lækker.

    e36 m3 er da bestemt ikke særlig momentsvag!


  • #6   9. feb 2009 Steintór R - Det er den bestemt, i hvert fald i forhold til en S14 smiley

  • #7   9. feb 2009 forsikringsfusk??

    betaler 12800kr om året for min 323ci som jeg selv står for!
    bor jo på færøerne...


  • #8   9. feb 2009 jeg vil tage bmwen og så sætte tryk så har den også 500hk smiley

  • #9   9. feb 2009 ok. kørt en m3 nogle gange og synes godt om dens bundtræk, men dender ikke noget til nissan...!

    derfor vil jeg høre fra jeres erfaringer;-)


  • #11   9. feb 2009 Den har sikkert også udmærket bundtræk i kraft af sin motorstørrelse, men hvis du prøver dem begge, er jeg sikker på at du vil blive positivt overrasket over turbomotoren

  • #12   9. feb 2009 Anders R- hvorfor?

    nogle erfaringer?


  • #13   9. feb 2009 m3 helt klart. total fed bil

  • #14   9. feb 2009 Macnuz *SwedeSpeed* - lyder lovende:) har du kørt disse biler

  • #16   9. feb 2009 Macnuz *SwedeSpeed* - Sorry det har du jo skrevet at du ikke har:-)

  • #17   9. feb 2009 helt klart bmw `en ....

  • #18   9. feb 2009 HUSTLER H- hvorfor? kan se at du har haft sådan en bil.

    så har du også nogle gode råd omkring denne bil, hva?;-)


  • #19   9. feb 2009 Jeg kører selv BMW E34 4.0 v8 med manuel gear.

    jeg syntes at nissanen er meget meget pænere, væsentligt mere sexet og selv en moderat tunet en er MEGET hurtigere end min bmw. og jeg går altso 0-100 på noget der ligner 5.9. Jeg syntes også Nissanen har en kanon fed lyd og kan slet ikke stå for den turbo .. det er for fedt..

    Jeg vil dog aldrig købe en som den primære bil. Jo bil nr.2 men ikke som bil nr.1.

    Grundene er selvfølgeligt - som alt der kommer fra en enkel person meget subjektive.

    1: Man slapper ikke af i en 200sx- eller en R33 for den sags skyld ( har prøvet ). Kan godt være det lyder lidt bøsset men når man kører mere end 5 km dagligt og skal gerne være lidt udhvilet når man træder ud af bilen så er en bmw at fortrække. selv de gamle bmwér..
    2: Driftsikkerhed. Granted, jeg har ikke haft en S14 selv, men dem jeg kender der har heholdsvis S12,S13 og S14´ere liggger HELE TIDEN og roder med dem .. det er somom de biler bare går i stykker... og vi taler ikke her om folk som hverken kører dårligt eller har biler der er meget tunede... det er sq nær std.
    3: Hvordan du vil opfattes.. nu er der nok ikke den helt astronomiske forskel mellem hvordan folk opfatter når du kørre E36M3 eller om du kører s14, men stadig... M3 tror folk du er pusher og i S14 er du bare megabrian med for mange pege... Jeg ved sq ik hvad der er værst.

    Ud over det så er en BMW, og især M3 lavet efter en helt anden kvalitet end en s14. M3éren er topmodel i sin klasse, hvor S14 er en lav/mellemklasse sportsvogn. Skylinen eller 300zx´eren er lidt mere kvalivarer end en S14.
    Igen, det kommer an på hvor meget du vil skrue på de ..

    Men mest af grund 1 og 2 vil jeg ikke købe en S14 - ikke som den primære bil.

    Overvej om du ikke skal til UK og hente en skylne R33.. du kan få sådan en derover i rimelig stand for 20-30k, bruge 4-5k på at hente den og betale de 60 k i afgift..
    så har du 300 hk på en 2.5 turbo som ikke er kneppet til ca 100k på plader..



  • #20   9. feb 2009 Motormæssigt kommer det nok også an på om du er instillet på at ligge yderligere 50-100k i tuning. Ligger du 50-100k så har du sikkert 500 hk på begge biler.
    Er du ikke interesseret i at tune dem er m3´eren langt mere at foretrække... bedre moment og meget meget bedre kraftkurve, ud over at den har flere heste..

    Vil du budgettune dem kommer du selvfølgeligt meget længere for færre penge med 200sx´eren, men det virker ikke somom du gerne vil gøre det halvt når du snakker om at lægge ud med en rimelig seriøs bil..

    PS: Stavefejl er gratis, jeg er træt...


  • #21   9. feb 2009 jeg har selv en nissan s14 synes den er dejlig at køre i men skal bare have en god undervogns behandling.... har prøvet en bmw m3 i e46...
    altså det jeg vil sige er begge er lige gode men bmw har mere komfort i den... men nissan er billigere i økonomi synes jeg....
    men prøv lige begge biler så kan du nok få meget ud af det...
    men hvi du vil race er det nok nissan......


  • #22   9. feb 2009 Peter P- det hele som du skriver om bmw er ihvertfald rigtigt.
    er s14 virkelig ikke så driftsikker?

    vil ikke have en skyline den er bare ligt fortypisk efter min mening!


  • #23   9. feb 2009 har bare et lille problem med at prøve dem fordi at her på færøerne er kun en m3 som jeg har kørt:-) men ingen 200sx overhovedet:-(

  • #24   9. feb 2009 @Steintór R:

    Ud fra hvad jeg har hørt og oplevet selv ja, s14 især har det med at gå i stykker. Det er alt fra pakninger, til slanger, topppe ... det virker somom de har haft lige lovlig travlt med at pille så mange heste ud af den motor med nogen stumper som ikke er gearet til det..

    Det kan S14 folkne bedre svare på - især dem der selv har en.

    Prøv at gå ind på www.s-sj.dk og stil spørgmållet.. der er en del der har både BMW derinde og også et par som har S14. De er vist også herinde i øvrigt, men mere hvis du ikke får svar..


  • #25   9. feb 2009 m3 til hver en tid, ... så har du også lækker bil uden de store omkostninger driftsmæssigt

  • #26   9. feb 2009 hey..

    jeg kører selv S13 og har både en til ræs og en til gaden... motor osv. er mindst ligeså driftsikker som m3 motoren og væsentligt billigere at lave noget på når der endelig går noget i stykker...
    husk at sammenligne på lige vilkår smiley - std motor...

    om du skal vælge s14 eller m3 kommer meget an på hvad du lægger vægt på en bil skal leve op til af behov hos dig??


  • #27   9. feb 2009 Peter P- takker for den store viden:-)
    men jeg elsker at køre ligt hobby drift men på det område er begge sikkert konge biler.
    ihvertfald i forhold til min sløve 323ci!


  • #28   9. feb 2009 jeg er hele enlig med Daniel...
    altså den der har s14 so gå tit i styk er nok fordi de spar penge på deres opg. og det bruger også kun til race, på den måde tror jeg heller ikke en M3 kan holde længere....
    men hvis man vil køre drift i, så vil jeg stræk anbefald en s14 for silvia er jo født for drifting..... både s12 s13 s14 s15...:P


  • #29   9. feb 2009 Daniel ™- så din holder fint? kan se at den har over 400hk!

    jamen skal have en sports coupe (som jeg jo allerede har, men får langsom) med cirka 300hk at begynde med, til gadebrug og måske ligt drift konkurencer, men ikke noget pro.
    på længere sigt måske 400-450hk!


  • #30   9. feb 2009 en bmw 3serie har også rigtig god balance!

    den skal jo ikke være en pro drift bil..!


  • #31   10. feb 2009 pas på med at bruge en std.bil til drift. Jeg har svært ved at lade være med min, men det det koster i styretøj, dæmpere, bøsninger, lejer, gearkasse, kobling og alt muligt andet..

    Bilen holder sådanset fint, problemt er bare at jeg kører den meget meget meget hårdt. Og det koster dele.. Ikke mindst dæk, jeg slider et sæt op på ca 1½ måned - og jeg kører hverken på bane eller laver donuts/brændere..

    man kan diskutere driftsikkerhed på S13/S14 - som også tydeligvis bliver gjort flittigt - men det er hvetfald rigtigt at brugerman discoutstumper så er det billigere at lave ting på S14 motoren.
    Hvis du skal op i greddy og HKS dimser til din nissan - som jo må være det nærmeste man kommer på BMW-M komponenter - så tror jeg sq prisen er den samme, hvis endda bmw´en ikke er billigere.

    De 3 personer jeg kender som har henholdsvis S12, S13 og S14´eren bruger dem ikke til gade.. og de er ofte i stykke. Hvertfald S14´eren er. S12´eren ligger der en Fj20 motor i, og den har faktisk holdt meget godt, der er det turboen som er dårlig..


  • #32   10. feb 2009 Rettelse:


    De 3 personer jeg kender som har henholdsvis S12, S13 og S14´eren bruger dem KUN til gade.. og de er ofte i stykke. Hvertfald S14´eren er. S12´eren ligger der en Fj20 motor i, og den har faktisk holdt meget godt, der er det turboen som er dårlig..


Kommentér på:
200sx S14 vs. E36 m3?

Annonce