{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

JS79
JS79
Tilmeldt:
21. nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561

Hvilket dæk? {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i vælge af disse 2 sommerdæk?

Continental SportContact 3
235/35 ZR19 91ZR XL Med fælgribbe
1770,30 DKK/stk

Goodyear EAGLE F1 Asymmetric
235/35 R19 91Y XL asymmetric
1534,90 DK/stk.

Eller har i et alternativ i samme klasse?

Gider ik flere Nankang, Hankook eller lign. lortedæk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket dæk?
  • #1   13. feb 2009 Evt Syron? et tysk mærke udviklet af Keskin og Nexen

  • #2   13. feb 2009 Hvilken af dine biler er det til?

    Er det til lange ture eller små korte?

    Er det til ræs eller komfort?


  • #3   13. feb 2009 helt klart conti.. da goodyear bliver sindsyg hurtig slidt.. og ved hva jeg snakker om efter 10 år i dæk branchen.. Prøv toyos T1-R det køre pisse godt.

  • #4   13. feb 2009 jeg ville vælge Goodyear EAGLE F1 Asymmetric. Jeg står selv og skal have nye sommer dæk til skylinen her til sommer og det bliver 4 stk. Goodyear.
    Har kørt på Goodyear eagle f1 indtil nu, og de har kørt rigtig godt!!. Har lidt på fornemmelsen at goodyear dæk egnet sig godt til biler med mange hk. For har hørt utrolig mange klage over deres goodyear dæk bliver skæve og larmer osv. Det har jeg ikke oplevet noget af på mine. Så det bliver helt klart Goodyear igen, ingen tvivl om det!!

    Vh Kim


  • #5   13. feb 2009 Læste et test i et blad i mandags hvor Goodyear Eagle i hvert fald lå helt i top. Så vidt jeg husker var Continental efter den, men det husker jeg ikke præcis. Goodyear var i hvert fald en af de to øverste i testen.

    @ Kenneth M - 23 år gammel og 10 år i dækbranchen. Du er startet tidligt.


  • #6   13. feb 2009 10 år i en branche er dog ikke enbetydende med man ved alt;)

  • #7   13. feb 2009 Kenneth M, iflg. tyretest.com slides netop Conti dækket hurtere end Goodyear dækket?

    da SQUIRREL_ - nu single, meget rellevant spørgsmål faktisk, det er til min Lexus, så det er støj, komfort og at det ikke ryster i rattet der sættes pris på, hvor slidstærkt det er er ikke så vigtigt, selvfølgelig er grip ved tør og våd vej også vigtig, men det er ikke til ræs eller performance.


  • #8   13. feb 2009 Så ville jeg helt klart vælge:

    Nokian H

    Hvis det er ren komfort og støjsvaghed du går efter... Jeg læste en gang en artikel i bladet Teknikens Värld for et par år siden.. et svensk blad.. der kom den på en samlet andenplads, men var helt klart det mest støjsvage og komfortable dæk... Dens V-mønster skulle efter sigende være noget af det tætteste man kan komme et sav-taks-frit dæk.... så.. den vil jeg da helt klart tage med i mine overvejelser..

    eller hvis der skal være lidt sport i:

    Toyo T1-R

    en anelse mere larmende end Nokian H, men med et mere sporty anlæg.


  • #9   13. feb 2009 Tak for forslaget, jeg har faktisk selv kigget lidt på begge dæk.

    Problemet med dem begge er at de ikke er assymetrisk, det betyder at ved lidt frisk kørsel får de nemt hæl og tå, og du kan ikke rotere dem på bilen for hver 5000km, så omløbsretningen bliver ændret og de får et mere jævnt slid.



  • #10   13. feb 2009 da squirrel: Nokian H er ikke et v formet dæk, og i den størrelse hedder den Z G2 og den er heller ikke v formet.
    Jesper s. nu siger du at et Hankook er dårligt ! Har du prøvet Hankook evo 7


  • #11   13. feb 2009 Ja, jeg kører pt. på Evo 7... de er gode, men ikke runde smiley


Kommentér på:
Hvilket dæk?

Annonce