464 visninger
|
Oprettet:
Offtopic: Webdesign {{forumTopicSubject}}
Sidder netop nu og laver en opgave, hvor jeg er stødt på et sprøgsmål som jeg bare ikke kan svare på, har læst min It-bog igennem men uden held, desværre! så håbe i kan hjælpe!? Her kommer sprøgsmålet som det præcis er stillet: Hvilke design-faktorer vil forbedre et websted med hensyn til layout og æstetik? Diskusionen må gerne gå i detejler med omkring fonttyper, statiske og dynamiske elementer.
Håber virkelig at en her indefra kan hjælpe mig, for er lidt lost!
På forhånd tak!
//Thomas
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 164 Svar: 1.258
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 135 Svar: 441
Men vil du ikk prøve at uddybe det lidt mere, og hvad det forskellige betegnelser betyder fx æstetik, fonttyper, statiske og dynamiske elementer!? Det vil være en rigtig stor hjælpe for mig, hvis du kunne forklare og uddybe det mere!
//Thomas
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 164 Svar: 1.258
Der er jo rigtig meget som man skal ind på.. Jeg tror det bedste er at du søger på nettet.. Jeg kan ikke skrive en 4års uddannelse ned i et indlæg... det ville ihvertfald tage lang tid
nov 2004
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 329
Fonttyper: hvilken font (skrifttype) der anvendes. Er den let at læse, stort og småt (hvor god er den der), skal der anvendes flere forskellige slags fonttyper, eller er én grundlæggende nok til de forskellige størrelser (overskift med fed evt., normal læsetekst o.a.).
Statiske elementer: Fast design, som ikke ændrer sig. Holder en vis fast "bevægelse" (fx. rette linjer og ikke en blanding mellem cirkler og firkanter eksempelvis).
Dynamiske elementer: Mere bevægelse i disse elementer - kan være bløde kurver. Tag fx Ying & Yang, disse er dynamiske elementer fordi der er ligesom bevægelse over tegnet, og det er 2 modsatte elementer (sort og hvid). Se billedet her: http://www.shaolin.dk/yinyang.jpg
maj 2004
nov 2004
Følger: 37 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 329
maj 2004
Tusind tak for dit svar! Men forstår det ikk helt, sys det er lidt sværte at sætte sig ind i!
//Thomas
Offtopic: Webdesign