{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.777 visninger | Oprettet:

Citroen c1 {{forumTopicSubject}}

Hej ville lige høre om nogen af jer køre citroen c1 og hvad jeres erfaringer er med dem???
Hvad må i bøde i forsikring og vægtafgift??
Jeg har nu en 306 hdi men synes at give 15.000,- i forsikring og vægtafgift for den er mange penge + rersevedele i ny og næ.
Hvad tror i er billigst i længden en ny c1 eller en brugt 306 hdi med 240.000 på klokken?

Mvh Steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Citroen c1
  • #1   25. feb 2009 altså c1erns vægtafgift er jo kun sølle ca520kr og forsikring kan den heller ikke være særlig dyr...

• #3   25. feb 2009 100% C1 er billigst
    Både som diesel og benzin.

• #4   25. feb 2009 Ellers kan du købe en grande punto...har både min mor og bedstefar...der er lidt mere gods i...end i f.eks. 107, c1 eller aygo

• #5   25. feb 2009 Når jeg mener hvad der er billigst er det med alle omkostninger altså
    forsikring, vægtafgift, værditab, service, brændstof osv...

• #6   25. feb 2009 Det siger jo lidt sig selv at c 1eren er billigst i forsikring. 306 hdi, findes kun i en 2.0 version. Så den er jo selvfølgelig dyrer, end en c1. 1.0 eller 1.1.
    du kan jo også ved at se på den, se at vægt afgiften vil være betydeligt billigere, også i kraft af at, 306eren, har rundet de 10 år.
    En ny bil vil altid være billigst i service osv, da man jo ikke regner med at skulle have omkostninger på reservedele, men igen. Det kommer helt an på hvordan du kører din bil. For en 306 hdi, kan snildt kører langt, uden at det skal koste dig dyrt i reservedele. Bare du kører ordentligt.
    jeg er ikke klar over hvad c1eren går på literen, men mine forældres gamle 306er, gik stadigvæk 17 km/l efter knap 8 år.. Men afhænger af hvor tung din højre fod den.

værdi tabet på en c1, er selvfølgelig større end på 306eren, da den er brugt, men da c1 eren ikke koster en formue i ny erhvervelse, så vil du heller ikke afskrive så meget på den. Så på en dyrer bil. Men da det stadig er en Citroén. Skal du tage højde for at brugt prisen på sådan en, ikke er særlig høj.

Du skal vælge c1 eren, hvis du ikke har planer om børn, osv lige nu. men bare skal have en billig og drift sikker bil.

Men du skal vælge 306eren,
    Hvis du har børn, eller gerne vil have det,. Den er betydelig større og mere rummelig. Har mere plads. Samtidig ligger der en vis størrelse motor i, så du kan snildt følge med trafikken, og have en rimelig brændstof økonomi.
    Personligt havde jeg selv valgt 306 eren, men det er jo to vidt forskellige bold gader. Kunne aldrig selv finde mig til rette i en lille c1er, men måske du kan smiley

• #7   25. feb 2009 Jeg har en datter på 10 måneder som selvfølgelig også skal med i bilen, der hvor jeg tror problemet lidt er med c1 er pladsen. men det er alligevel begrænset hvor tit vi har barnevogn med ca 1 gang i måneden hvilket snilt kunne spares med en klapvogn som kunne klappes helt sammen.
    Men er i tvivl om det værditab som er på en c1 giver det samme i den sidste ende med min 306 som så har pladsen til sin fordel...

• #8   25. feb 2009 Lige præcis. Kan godt se at du kan spare penge på forsikringen, Men hvor har du tegnet forsikring henne?, hvor mange års erfaring har du osv?

• #9   25. feb 2009 Der er bare INGEN kvalitets fornemmelse i sådan en C1. Så for køreglædens skyld ville jeg beholde den ande.

• #10   25. feb 2009 Altså... nu er jeg jo nok vandvittigt farvet, miljøskadet osv osv.

Har sitet www.citybugowners.dk, hvor du er velkommen til at kigge forbi. Det er et site for ejere af C1, 107 og Toyota Aygo.

Jeg giver 269 halvårligt i vægaftgift, og 5000 om året i forsikring, ansvar, kasko og noget der hedder superbil. Det er gennem if og Citroen.

Jeg er vildt tilfreds med bil, se evt min profil. Den kører godt og sjovt, men det er måske ikke en bil man kører til sydfrankrig i smiley

skriv gerne hvis du har flere spørgsmål.

Der er en tråd i forummet på mit site, fra en "kommende ejer" som har fået svar på en masse spørgsmål.

Mvh
    Jimmy

• #11   25. feb 2009 lige en positiv ting. Sådan en 3 cyl benzin motor lyder fed med den der dobbelt udstødning i rustfri smiley

Kommentér på:
Citroen c1

Annonce