{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chipning af benzin bil
  • #1   2. mar 2009 det er en lille gevinst når der ikke er nogen form for tryk på den.
    det ville giveen minimal ændring, hvis det overhovedet vil give noget.


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #2   2. mar 2009 Ja, i og med at du opnår (eller kan opnå) en mere linær udvikling af momentet (færre omdrejninger), sparer du også på benzinen.

    /Marcus


  • #3   2. mar 2009 hvad sparre man lidt benzin ved at få sin bil chippet :D:D:D

    har en 206 1,6 det ikke køre meget. hvis det er rigtgi vil jeg da gerne have den chippet hvis det er lovligt


  • #4   2. mar 2009 Prisen for en chip gør nok, at du skal køre i bilen et par år, før det har tjent sig ind ved besparelsen smiley Men oven i får du jo også noget mere effekt, som du kan have det sjovt med ...

  • #5   2. mar 2009 bill L

    Ved ikke med sådan en 1.6 sugemotor, men min 1.8T er chippet lovligt ved Palm's Auto. www.dimsport.dk

    Du kan da prøve at kontakte dem derovre og høre, om de kan gøre det ved din. Men bemærk, det koster 5-8.000 at få det gjort. Så får du måske også 10 % mere effekt.


  • #6   2. mar 2009 På en sugemotor er genvinsten næsten lig 0. Man får et mere jævnt træk, men meget sjældent mere effekt.

    Turbomotorer er noget helt andet :oP


  • #7   2. mar 2009 Arh, det er nu relativt ofte set, at der opnås 5-10 % ekstra effekt på en sugemotor. Men det er da ikke dét, der giver mest i verden.

    Min 1.8T fik 45 hk ekstra ved en chip...


  • #8   2. mar 2009 Jeg vil vove at kalde det pengespild når det er en sugemotor .....

  • #9   2. mar 2009 Og jeg vil vove, at give Mr. Skoda ret :oD

  • #10   2. mar 2009 Jeg tror du vil komme længere hvis du prøver at "økonomisere" dit kørselsmønster ...... med mindre du allerede er i gang med det..

  • #11   2. mar 2009 At påstå det ikke giver noget at chippe en benziner viser bare ens uvidenhed mht chiptuning!!

  • #12   2. mar 2009 peter J : fortæl fortæl....... jeg vil hellere end gerne lære noget nyt ?? ..... smiley

  • #13   3. mar 2009 KongeSkoda: du ka ta et kig her www.obdtuning.dk

  • #14   3. mar 2009 peter J : rigtig fin hjemmeside du har der ...... når jeg udtaler at det er pengespild så er det jo fordi en del af dine kollegaer har udtalt sig om det og det forholder jeg mig jo bare til ...... og det er jo en økonomist gevinst der spørges efter... ikke effekt...men jeg vil gerne ha en go snak med dig omkring chiptuning af forskellige biler og hvad der foregår i både elektronik og motor.... smiley

    Citnez & : Jeg er fandme godt klar over at man kan øge hk, moment og forbedre speederrespons ved at chippe en benzinbil men hvis du lige gad og læse hvad Rudi H egentlig starter med at spørge efter så er det en økonomisk gevindst han efterlyser !!
    Så når du nu kalder mig dum og uvidende så vil jeg da gerne ha dig til at lave en økonomisk beregning på hvad der kan spares ved at chippe , og hvor hurtigt udgiften til chiptuningen er tjent hjem i den besparelse der jo åbentbart er ...
    At kalde folk dumme uden at modbevise deres påstand er da det letteste og mest fesne man kan komme af sted med....


  • #15   3. mar 2009 softwaren i en motorstyring skal kunne køre i 40c i afrika og i sibirien i -40c,-den skal kunne køre på superbenzin og lortebenzin. Den skal kunne passe til 100000 motorer med en gennemsnitseffekt,-den skal overholde emissionskrav på en gennemsnitsmotor over en stor del af verden. Den skal passe til unge på 18 og de "noget ældre"chaufører. Ved at ændre softwaren til den enkelte motor (IKKE EN FÆRDIGLAVET CHIP) og til hvilken benzin der køres på, får man effektforøgelse (ved at justere tændingstidspunkt og indsprøjtningsmængde/tidspunkt),-ELLER en bedre brændstoføkonomi (som varierer en del- på en golf R32 er set en forbedring på ca 1km længere/liter)

    Det var vist den hurtige forklaring:-)


  • #16   3. mar 2009 peter J : ok.. det lyder spændende...jeg skal lige høre: når man obd-tuner... ligger man så et nyt program "ovenpå" det originale eller går man ind og ændre de originale data og indstillinger ?? Og er der egentlig lavet beregninger af hvor meget mere økonomisk en given bil vil blive af en chiptuning?
    For min egen bils vedkommende er den gået fra ca 15,3 km/l til ca 17,6 km/l ... og med ca 30000 km/år giver det jo en besparelse på 255 liter diesel til f.eks 7,50 kr/l som omregnet til kolde kontanter er ca 1900 kr.

    En Golf R32 har et gennemsnit på 8,7 km/l og tager man igen de 30000 km/år med en literpris på f.eks 9 kr/l vil det give et forbrug på 3448 l/år = 31034 kr pr år i benzin.... og med en km mere pr l vil det give en besparelse på lige knap 3200 kr pr år.....

    Nu er den Golf R32 bare et eksempel og jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere fra folk der har fået chippet deres benzinbil og få at vide om de har sparet noget efter chiptuningen.... eller om besparelsen er brændt af i hurtigere speederrespons og bedre moment...

    Hjemme hos os er det konen der kører økonomisk og mig der kører sjovt.. smiley


Kommentér på:
chipning af benzin bil

Annonce