{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny afgift på gulpladebiler
  • #1   6. mar 2009 Er det i alle vægtklasser ?

  • #2   6. mar 2009 ja,de ældre biler på gule plader kommer til at koste kassen

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #3   6. mar 2009 Fra hvornår? og er det 100% sikkert?

  • #4   6. mar 2009 det er ikke vedtaget endelig endnu,men fra 2010/2011

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    dec 2004

    Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
    #5   6. mar 2009 Håber fandme ikke det blir til noget smiley

  • #6   6. mar 2009 Jeg mener det er lagt på til at gælde pr. 1/1-2010 - dvs lige efter nytår.

    Dvs. den alm. vægtafgift for en hvidplade + 5000 for privat gulpladebenyttelse + 1000 kroner for dieselbiler hvis bilen ikke har partikefilter...



  • #7   6. mar 2009 Det er sjovt så straffet men nu bliver for at køre diesel. Ved godt at min har partikkelfilter, men der er fandenme mange der ikke har, sikke sur røv.

  • #8   6. mar 2009 ja,kun gule plader

  • #9   6. mar 2009 Jeg tør godt vædde på at den bliver gennemført uden de store ændring ift. det nuværende forslag. Hvis jeg havde en gulplade dieselbil til privat benyttelse stod den til salg nu! De bliver totalt usælgelige...

  • #10   6. mar 2009 Private nøjes med de 1000 kroner om året for manglende partikelfilter...

  • #12   6. mar 2009 en privat kommer til at betale det samme som en bil fra 99,

  • #13   6. mar 2009 Sådan, væk med alle de gulplader...


    en gulplade fucker slæde...

    er jo som at Sige man bor på Strandvejen ... i hadsund.


  • #14   6. mar 2009 Peter H ; nix Alle gulplade biler stiger voldsomt i vægtafgift og ejer afgift

    Et priseksempel:
    En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 – 2.500 kilo, der kører 10,2 – 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.

    Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

    Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. – det er den ikke længere.

    Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. – i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr.

    Læs også: Lille gulplade-racer bliver for dyr




  • #16   6. mar 2009 Det er jeg bestemt ikke uenig i. Med "private" mente jeg personbiler. Kan godt se at det næsten måtte misforstås...

  • #17   6. mar 2009 --> B4NDIT ™
    fedeste kommentar jeg har hørt i dag... Hadsund, he he..

    Men ja, hvid pladede skal kun betale de 1.000 kr ekstra, hvilket er fair nok, da det belaster miljøet utroligt meget...


  • #18   6. mar 2009 Godt man fik sig en 406'er med partikelfilter... Dvs. lige indtil partikelfilteret skal serviceres smiley

  • #19   6. mar 2009 skal hvide plader benzin også betale de 1000,- mere

  • #20   6. mar 2009 Øhhh nej... Benzinbiler udleder ikke de partikler som en dieselbil gør...

  • #21   6. mar 2009 Ifølge udspillet virker det med tilbagevirkende kraft. Selvom det er noget lort for mange, så er tror jeg bestemt at det bliver indført. Tror ikke de havde skrevet det i deres oplæg hvis der var en chance for at få erstatning fra staten...

  • #22   6. mar 2009 Jeg har kun hørt at miljøzonen i København bliver udvidet, det også kommer til at gælde for køretøjer under 3.500 kg.

    Men helt enig - folk med et normalt kørselsbehov kommer til at betale de "skattelettelse" tilbage mange gange inden man får set sig om...



  • #23   7. mar 2009 nogen der ved om det også rammer gulplade biler på benzin

  • #25   8. mar 2009 satans nå men så må jeg jo bare ha min galaxy lavet om til hyvide plader

  • #26   8. mar 2009 Sådan noget pis lort, nu bliver min bmw der bare intet værd, lige til skrotpladsen smiley

    Kan ikke rigtig se en pointe i at ramme de ældre gulpladet biler, det skulle da kun være fordi de vil have dem skrottet.


  • #27   8. mar 2009 Det er svinsk... Har lige solgt min gul-plade vogn (heldigvis) meen det stadig svinsk

  • #29   9. mar 2009 Det ser ud som om det har noget med (Vægt og Km/L) at gøre... Tror du ska prøve at ringe til din skat afdeling og høre ad!!

  • #30   10. mar 2009 Det ser ud som om at de varebiler under 2000 kg (Totalvægt) slipper med 900,- i straf afgift... : )
    Dog kommer der extra afgift på biler der har en dårlig brændstof økonomi...

    Dette er snuppet fra FDM:

    der indføres en tillægsafgift for privat brug af varebiler, der er indregistreret første gang før 3. juni 1998. Disse ældre varebiler har hidtil været fritaget for betaling af tillægsafgift for privat brug. Der lægges op til at tillægsafgiften bliver 5.040 kr. om året for varebiler med en tilladt totalvægt på over 2.000 kg og 900 kr. om året for varebiler med en tilladt totalvægt på maksimalt 2.000 kg. Det svarer til det, der i dag betales for varebiler, som er indregistreret mellem 3. juni 1998 og 24. april 2007.


  • #31   10. mar 2009 http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

    som nogle sikkert har hørt vil der i anledning af Forårs pakke2 blive delt en lussing ud til alle gulpladebils ejere..
    den såkalte misundelses afgift pålægges også gulpladebiler fra før 1/6-98.
    der er i forslag til lovteksten ikke taget forbehold for veteranbiler/classiskebiler så fx. en vw barndoor vil blive pålagt denne misundelseafgit også..
    desuden bliver vægtafgiften lavet om til ejerafgift som er afhængi af brændstofforbruget..
    tag nu fx. min gamle partshauler toyota hilux fra 92
    Vil stige fra 4030(vægtafgift)til
    9620(grøn ejerafgift)+5040(tillægsafgift)+1000kr(manglende partikelfilter) ialt 15660
    altså en stigning på 11630kr.

    Er det nu ikke ved at være på tide, at vi løfter i samlet flok?
    Send en e-mail til disse folkevalgte personer, der er arkitekterne bag "skattelettelserne" - Forhåbentlig bliver de bombarderet med e-mails mandag morgen. KOM IGANG - men HUSK: at holde en god tone!

    Prøv at tænke på hvor mange virksomheder og private/familier, der bliver ramt hårdt af det her?

    Jeg har selv skrevet en e-mail til hver af disse personer - Det kunne være godt, hvis loven alligevel ikke blev vedtaget. Intet er afgjort endnu!

    Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
    Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
    Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
    Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
    Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
    Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
    Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
    Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
    Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk



  • #32   10. mar 2009 Damn det er ringt! Hva med os der har klassiske bil på gule plader bliver vi bare sat til at betale ved kasse 1 :S ? Er næsten færdig med en totalrenovering af en gulplade fiat 127 fra 1977, men den bliver da totalt umulig at betale sig fra at have som klassisk køretøj, det eneste der kan betale sig er sku at omregistere den til hvide plader.. Ja det er sku ikke de klogeste hoveder der beslutte den slags..

Kommentér på:
Ny afgift på gulpladebiler

Annonce