{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  loven ang. garanti ?
  • #1   7. jun 2005 Ville mene, at du har 2 års reklamationsret... jf. købeloven.. Men er ikke 100meter sikker det..

• #2   7. jun 2005 det du mener er nok reklamation, reklmationsretten er noget købe loven garanterer dig, mod fejl og mangler ved varen.
    som udgangspunkt er der ingen garanti hvis mekkeren ikke har sagt enten mundtligt eller skriftligt at der er en.
    Men du har 2 års reklamationsret, de første 6 måneder gælder der noget der hedder 'formodningsreglen' dvs. at man formoder at 'varen' var defekt ved købet og sælger skal udbedre fejlen uden brok, efter de 6 måneder er det din opgave at sansynliggøre at 'varen' var defekt ved købet, og det kan være svært da man jo kan modargumentere at en kobling er en slidgenstand.

men det lyder da undeligt at den allerede er færdig igen,
    Prøv at tage kontakt til mekkeren og hør hvad han har at sige, og evt til FDM og lad dem vudere om koblingen var defekt eller der bare er blevet filet for meget på den...

men det korte i det lange;
    Garanti = 0 og niks medmindre sælger giver det.
    Reklamation = 2 år ifølge loven.

• #3   7. jun 2005 fejlen på koblingen nu er en af de små fejdre der sidder i den var hoppet og sat sig i mellem koblingen og svinghjulet !

• #4   7. jun 2005 Det burde lade sig gøre at skrive den af med forkert montering fra sælger, prøv og ring til ham og hør om han vil tage den på sig

• #5   7. jun 2005 det er værksted der har monteret koblingen !

• #6   7. jun 2005 som sagt ring til dem og hør om de vil udbedre fejlen, hvis ikke så ring til forbrugerstyrelsen.

• Gaba .
    Gaba . Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 91
    #7   7. jun 2005 Den tvivler jeg på vil holde. Det er næsten to år siden. Det betyder at køber har bevisbyrden. Og en mekanisk del? Den tror jeg ikke der er nogen der vil dække. Hvis nu køber kører ræs hver weekend, og fedter rundt med koblingen altid.

Min vurdering er at du står MEGET ringe. Men ring og hør, det skader ikke. Tror bare ikke at du kan bruge loven til så meget i den her forbindelse

• #9   7. jun 2005 takker for rådende,starter med og brokke mig gevaldigt ude ved mekanikeren,når bilen er samlet igen,så må jeg se hvad han selv siger

Kommentér på:
loven ang. garanti ?

Annonce