{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

imod nye regler gulplade.skrivunder.dk {{forumTopicSubject}}

Gamle gulpladebiler bliver værdiløse!

Hvis du også synes det er helt sindsygt at vores gamle gulpladebiler bliver meget dyrere at eje og at de derved bliver nærmest værdiløse så sæt din underskrift her..
Forhåbentlig kan politikerne bliver opmærksom på de ikke blot bliver upopulærer men også gør det umuligt for mange at behodle deres bil.

jeg er helt med på at vi skal betale 1000kr for at ikke have pertikkel filter på og hjælpe miljøet.

skriv under her.

http://www.gulplade.skrivunder.dk/

I kan læse mere om de kommende regler her:

http://fpn.dk/motor/article1624518.ece
http://www.erhvervsbladet.dk/article/20090225/news01/702240063/

http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-20912717.html

Følg også med på facebookgruppen her:
http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888

Så jeg håber i vil støtte op om dette!

og når I nu er online så kunne jo jo lige sende en lille mail til nogle af disse:
Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk


Prøv at tænke på hvor mange virksomheder og private/familier, der bliver ramt hårdt af det her?

hilsen rasmus. som hvis loven bliver trumfet igennem bliver nødt til at sælge sine elskede biler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  imod nye regler gulplade.skrivunder.dk
  • #1   11. mar 2009 har du overhovedet en gulplade bil? ^^

  • #2   11. mar 2009 ja jeg har faktisk 2 styk. men som andre har jeg ikke behov for at vise alle mine biler frem. smiley

    det ene er et fejeblad og den anden er en chevy g20 van.


  • #3   11. mar 2009 Ja det er virkelig noget skidt hvis de for det trumfet igennem.

    Thomas, har du?

    Djarnis


  • #4   11. mar 2009 støt op og hjælp... kan godt være at regeringen er ligeglad med vores underskrifter men det kan måske få fdm ind i sagen... som i 98 hvor de satte en kæp i hjulet mod tilbage virkene afgift.

  • #5   11. mar 2009 så er der sgu skrevet under...

  • #7   11. mar 2009 det er da bedre end at ikke gøre noget... vær med...

  • #8   11. mar 2009 LOOOL! hvor gammel er du?

  • #9   11. mar 2009 snot dog væk hvis du ikke har noget mere fornuftigt at sige.... der er sku alvorligt... jeg gider da ikke finde mig i at skal til at betale 30000kr i stedet for 10000 som nu... for 2 biler. og jeg har sku brug for de biler,

  • #10   11. mar 2009 Tør øjnene........

    argumenterne er mange i denne sag, men jeg nægter at ro på at regeringen (rød som blå) vil se igennem fingre med at der findes en lov der gør gamle usikre forurenende biler atraktive.

    Regler med tilbagevirkende kraft er selvfølgeligt noget pis, men jeg forstår så udemærket regeringens argumenter.


  • #11   11. mar 2009 Det er sgu på tide i også kommer til at betale jeres andel af kagen... en bil sviner lige meget om den er på hvide eller gule plader..

  • #12   11. mar 2009 Cookie: enig, men det erroblematisk at der laves en regel med tilbagevirkende kraft

  • #13   11. mar 2009 En sådan underskrifsindsamling kan ikke bruges til en dyt.
    Den er jo ikke engang seriøs.


  • #14   11. mar 2009 Vi må betale lidt afgift og få bilen over på hvide plader
    (hvis det kan lade sig gøre) og så kommer den også på vægtafgift 2880kr for 6 måneder i mit tilfælde så stiger den "kun" med 1800 om året+ en gang afgift til at starte med.


  • #15   11. mar 2009 og hvad så med de hvidplade biler der også sviner skal de ikke også betale mere... hvorfor skal kun gulplade biler betale....

    eks.
    passat tdi stc. på hvide plader fra 96 køre 16,7km/l
    samme passat på guleplader køre også 16,7 km/l men stadig skal du kun betale 3880 om året for hvide plader hvor du skal betale 4050kr + 5040 + 1000 ialt. 10090kr + den grønáfgift.

    den på gule plader er billiger i indkøb men de sviner lige meget


  • #16   11. mar 2009 en bil på hvide plader har betalt 180% i afgift. En gulplade har betalt 30% og senere 50% i afgift.. Har en hvidplade så ikke betalt sin andel...???

  • #17   11. mar 2009 Power by smidt : der skød du så lige dig selv i foden !!!!!

    selvfølgelig fordi bilen på gule plader IKKE har smidt 180% registreringsafgift i kassen da den blev indregistreret !!


  • #18   11. mar 2009 hvorfor er folk så negative der er sku nogle af os som har brug for vores biler og min kan sku ikke komme på hvide plader.

    hver gang man prøver at gøre noget skal folk altid rakke ned.... hvis du ikke vil støtte SÅ LAD VÆRD MED AT BLANDE DIG...


  • #19   11. mar 2009 Uha.....der er nogen der ikke er enige med mig, væk med jer..........

    har du brug for 3 biler, så betal...........det er vi andre der gør.


  • #20   11. mar 2009 det er et åbent forum ;o)

  • #21   11. mar 2009 er ikke negativ, bare træt af jeres piveri.. der er oprettet over 20 indlæg de sidste 2 dage om samme emne.

    I har selv stemp på den siddende regering, så hvorfor piver i..?


  • #22   11. mar 2009 stemp= stemt

  • #23   11. mar 2009 Det rammer også veteranbiler som årligt kører måske 1000-2000km, de kan da ikke være tjent med at de skal betale så meget mere for at køre så lidt, det hænger simpelthen ikke sammen. Ligesom den latterlige udregningsmetode de bruger til at regne ud hvor langt de køre på en liter. De tager jo ikke højde for cw værdi, rullemodstand, kørselsmønster osv. Det er blot endnu en pengemaskine.

    Og at vi alle skal betale er jo rigtigt, men nu er det gået ud over bilerne og deres ejere næsten hver gang der har været ændringer. Men at lave en lov med tilbage virkende kraft, det vil svarer til at vi ændre vores årsopgørelse tilbage til da vi startede med at arbejde og så sige vi intet havde tjent og skulle have x antal hundrede tusinde tilbage i skat.

    Nej hvad om vi fik den grønne sodavand tilbage, det er jo fordi at de snotdumme forældre ikke kan sige nej til deres lortebørn, det går også ud over os som godt kan finde ud af det.
    Nej vi skal bare brænde huse af, slå folk ned, skyde til højre og venstre og så bare sætte os midt på vejen og sige at vi ikke flytter os før vi får vores vilje og et gratis hus at bo i, hvor vi kan pisse og skide i alle hjørnerne som vi har lyst til, indtil vi vil have et nyt rent hus, da det gamle lugter af lort.
    Djarnis


  • #24   11. mar 2009 Bud; 1000kr for din chevy smiley

    Nej pis! Tror på en måde at det er godt for brugtbil marked for det sætter måske mere gang i salg af hvidplade biler, der for det meste er mere hensigtmessig som personbefordring! Men man kan vel altid, enten få sig et moms nummer eller betale afgiften så bilen kan komme på hvideplader. Ville måske være en god ide til foreslag til politikerne at de læmpede afgiften på dansk inreg. gulpladebiler før 98. så det kunne betale sig at få den på hvide, så ville alle få det som de vil have det..........


  • #25   11. mar 2009 ok og hvis vi skal snakke afgift så huske lige forskellen på gul og hvide plader.... der er jo en grund til den ikke skal koste det sammme man må jo ikke bruge bilen på samme måde.... og hvorfor skal den "grønne afgift " have noget at gøre med hvor meget man skal betale i afgift ved indførsel... det er jo 2 forskellige ting..

  • #26   11. mar 2009 Ikke alle gulplade kan ændres til hvidplade, ligesom at det ved dem med emaljeplader jo er direkte dumt, da de er tabt for altid.
    Men da de lige har ændret afgifts reglerne, er det også en penge maskine, det er for nogle bilers vedkommende med en prisstigning på helt op til 1000% eller mere.

    Nej hvad om man skulle betale efter antal kørte km. Det ville da være fair.

    Jeg ser ikke dette indlæg som et debat inlæg, men som et, hvor alle støtter alle indlæg, så har du ikke noget positivt at sige til sagen, så skrid!

    Djarnis


  • #27   11. mar 2009 Schmidt: Jeg forstår din fustration, men du har simpelthen ikke argumenterne i orden og derfor er din kamp aldeles nyttesløs.

    citat"der er jo en grund til den ikke skal koste det sammme man må jo ikke bruge bilen på samme måde"

    Det er jo ikke staten der har fundet på at private må bruge afgifts reducerede gulplade biler til privat brug, dette er noget der er opstået fordi reglerne for disse biler desværre med tiden er blevet bøjet i sådan en grad at det ikke kun er erhvervs køretøjer der idag kører på gule plader.


  • #28   11. mar 2009 Tror i regeringen kun gør for at være på tværs. Eller er der en mening med de nye regler, som ikke kan se, da i kun læser overskrifterne i BT og ekstrabladet. Hvorfor oprette 20 inlæg om dagen med samme emne, når i tydeligt ikke aner hvad i taler om.

  • #29   11. mar 2009 Jeg holder dig i hånden midt ude på vejen Djarnis.

    Fatter ikke hvorfor vil de kneppe folket på den måde? Det er jo tydeligt at der er alternativer til miljøforbedring. Idioti


  • #30   11. mar 2009 det skal være ens for alle, og som der bliver sagt, en hvide pladebil og gulpladebil, af samme slags, forurener lige meget, det giver jo ingen mening, så skal de jo ik kalde det, pga. forurening...=grønejer afgift... det her får de intet ud af, andet end 100000 måsle mere, går konkurs/fallit... det er i orden vi skal passe på miljøet, meen... ens for alle skal det være, og det er det bestemt ikke, der er da ingen der kan betale 3 gange så meget på deres vægt afgift+ bilen bliver værdi løs... bliver spændene a se om alle i folketinget begynder at tage off. transport, eller tager cyklen, når de skal til møder/arbejde, nu når de er så miljø bevidste, i stedet for at trille rundt i en audi A8, V8 der køre 6 km/l.... men vis det kunne lade sig gøre, skulle alle bare pille pladerne af deres biler, så skal i se, så mærker de, hvad de har gang i, for det første får de ingen afgifter ind, ik nok med det, alt hvad der har med en bil at gøre går i stå også, mekkeren, reservedels firmaet,dækmanden, olie firmaet, diesel/benzin, maleren osv osv.. tror i man kunne få arbejdsløshed/konkurser.... DET TROR JEG NOK..!! men så finder de bare et andet sted, at pumpe folk for penge, forsæt go dag.... skal ned om omreg. min bil til lastbil....:) mærkeligt nok, så kommer den kun til at koste 1800kr om året nu... HVOR ER VI HENNE SIGER JEG BARE...

  • #31   11. mar 2009 Brian L der er jo noget forskel på co2 udslippet, om du kører 4 i en bil eller 4 i 2 biler. Derfor forurener en gulepladebil mere end en hvidepladebil.

    Gulepladebiler er til erhverv, forstå det.


  • #32   11. mar 2009 Tak Brian, så er chancen for at de ser os også dobbelt så stor.

    Henrik hvad med Veteranbilerne? Må jeg få et seriøst svar på det?

    Djarnis


  • #33   11. mar 2009 og vis det skal være ens for alle brian så skal en hvid plade bil da også kun betale 30-50 procent i afgift smiley

  • #34   11. mar 2009 jamen dr.djarnis en gulpladet vetaran er jo også en erhvers bil ellers må man få den på hvide plader ! det har jo aldrig været meningen at folket har skulle kunne købe gulplade da det er til erhver

  • #35   11. mar 2009 Hvad om at alle skal betale i skat efter indtægt, i stedet for at dem der tjener over 1 mio, får "rabat" Det virker da underligt.
    Så må vi med mere end 1 bil da også få rabat? Evt samme nummerplade på vores veteranbiler over 30år, som de har i Tyskland, samt evighedssyn som i Sverige.

    Djarnis


  • #37   11. mar 2009 Veteraner koster kun kvart vægtafgift og næten ingenting i afgift og man kan da få historiske plader, så der er nok en vej udenom når det gælder veteraner.

  • #38   11. mar 2009 Kristian ville du amputere din ene arm hvis regeringen sagde du kunne sparer 5040kr om året?

    Jeg tror ikke helt du forstår hvad det handler om.


  • #39   11. mar 2009 hbad så hvis man er alene og aldrig har folk med skal man så betale 4 gange så meget?? jeg synes det er langt ude det de har gang i...

  • #40   11. mar 2009 Ja det håber jeg da Danny.

    Det rammer jo også folk der kører historisk race, rallye, drift, roadracing, cross, gocart mv.

    Der skal en ret stor hvid plade bil til at trække en auto trailer. Den er jo noget dyrere end en tilsvarende gulpladebil. Dvs at alt det sjove som er tilbage også blive taget fra os.

    Djarnis


  • #41   11. mar 2009 Ps. Danny de har jo ændret afgifterne først sidste år og nu igen fra den 2/3 i år, så det koster nu mange % mere at indfører en veteranbil end før. Dette gælder især hvidpladebiler grundet deres benzinforbrugstillæg.
    Djarnis


  • #42   11. mar 2009 Hvor skal man skrive under, hvis man er FOR meget højere afgifter på gulplade biler???

  • #43   11. mar 2009 Djarnis. Hvem får rabat i skatten, når de tjener over en million?? Du har ikke fattet en skid af de nye regler. jeg betaler over 1million i skat om året, så hvis du kun betaler 200.000 fordi du betaler bundskat, er det så ikke mig der bliver snydt. Jeg betaler til dine lægebesøg, skole, pasningsordninger. Lær reglerne først før du udtaler dig. Ingen har fået rabat, men kun kommet en smule tættere på hvad der er fair.

    Og med hensyn til at få rabat med flere biler. Dem har du selv valgt at have, ligesom mig. Men jeg betaler også uden at brokke mig, ellers kunne jeg jo bare sælge nogle af dem.



  • #44   11. mar 2009 Mener ikke det er gulplade bilerne det er galt med men nærmere hvidplade bilerne der er for dyre. 180% i afgift er jo sinsygt. Hvis man laver et lille regnestykke med alle de ting man betaler så vil man hurtigt opdage at regeringen har hånden nede i alle lommer. Rimeligt surt for alle med gulplade biler men er jo heller ikke fair for dem med hvide.
    Lidt mærkeligt at en bil med bagsæde skal koste mere end en med kran????????


  • #45   11. mar 2009 Henrik, du svarede ikke på spørgsmålet?

    Djarnis


  • #46   11. mar 2009 godt være gulplade biler er til erhverv... men de har da selv bestemt, at private skulle kunne købe dem, så kan de sku da bare ik lige lave det om, efter 30 år... jeg forstår bare ik, at det kun er gulplade biler... ta en lastbil til privat brug.. min ven har en selv, den er under 12 ton, mener den vejer 11500kg total, den køre 3-4 km/l.. den giver han 2200kr for om året... og den er på gule plader, kan du forklare det henrik.... jeg synes den er svær.. og igen.. husk nu på, det er pga. forureningen, der skal væk, det har intet med at gøre med penge i statskassen..(SIGER DE)... de skal ramme alle, hvis de skal gøre det her, hvad med alt motorsport feks..? charterferie med fly, et fly bruger lige så meget brændstof som 4000 biler,(hvis ik mere) men kan kun ha max 300 mennesker med....så en tur til paris for en person, skal vel koste 8000-10000kr.....!! igen, de skal ramme alle, hvis de skal lave dette..!! ellers kunne de lige så sige, alle de rød håret skal betale 80% i skat..



  • #47   11. mar 2009 Djarnis, reglen for veteraner omgås stadig, hvis den er registreret som veteran.

  • #48   11. mar 2009 Brian, den med lastbilen kan jeg ikke forklare. De har altid været billigere end gulepladebiler. Men lur mig om hvor mange private, der har sin egen lastbil. Og gidder køre med køreskiver og 12tons under sig.

  • #49   11. mar 2009 og ja, afgifterne skulle være ens på gule/hvide plader.... der skulle ikke være forskel, som det bliver ens for alle..

  • #50   11. mar 2009 Brian. Så du vil have, at danske firmaer. skal betale fuld afgift på deres varebiler, for så bagefter at trække det hele fraigen?? Gir ingen mening.

  • #51   11. mar 2009 Henrik hvor læser du det? For mig bekendt står det ingen steder.
    Og hvad siger du till at reg. afgiften er blevet væsentlig højere på veteranbiler?

    Jeg ser du ligesom jeg har flere biler og også har flere til salg.
    Dvs du tjener over 2.5mio om året? Jeg vil gerne være din underdirektør, bare til én mio om året, så ville jeg heller ikke brokke mig så meget. Men det rammer jo ligenøjagtigt dem som i forevejen kæmper med at få det hele til at løbe rundt, jeg kan forstille mig at det er sjovere når man hvert år kan lægge 1 mio til side til sjov og fornøjelser, når afgifter, skatter og regninger er betalt, så mærker man ikke ændringerne så hårdt som de alm hårdt arbejdende danskere. Så derved rammer det ikke alle lige meget.
    Djarnis


  • #52   11. mar 2009 jeg har en bil, jeg laver om til lastbil, og der skal ikke være fartskriver i til privat forbrug. alt dette kan man søge om, at fra tage sig som privat.. hvilket jeg har gjort, så kan jeg godt leve med at køre 70/ 80 km/t, og ik nok med det, så må jeg smide mine bagsæder i, uden at skal betale afgifter for det, da der ik er afgift på lastbiler,

  • #53   11. mar 2009 du har lige skrevet man bare må betale hvad det koster uden at brokke sig.....!!! ellers må man sælge sin bil, du har selv valgt at ha firma..!! dermed ha de biler du har, det er det du lige har skrevet længere oppe

  • #54   11. mar 2009 der kan du se henrik, der er ingen mening med det, hvis det ik bliver ens for alle

  • #55   11. mar 2009 Der burde slet ikke være afgift på veteraner..

    Brian, betaler jo også uden at brokke mig


  • #56   11. mar 2009 Henrik, nej jeg betaler da ikke 200.000kr om året i skat, er du sindsyg?

    Jeg betaler selv for min familie med min skat og du betaler for din.
    Nu må du altså selv lige se hvad det er du skriver. Du fatter jo ikke en skid af de gamle regler.
    Djarnis


  • #57   11. mar 2009 Nej det har du helt ret i Henrik, men sådan er sagen desværre ikke. De nye regler gør at det nu er meget dyrere at have/købe en veteranbil end tidligere. Det gør jo så at de stiger lidt i pris.
    Djarnis


  • #58   11. mar 2009 Der er sikkert mange ting der kunne være bedre eller smarter set fra bil-ejernes verden, men en rejse starter altid med et skridt af gangen og mener dog at folk nok skal finde et smuthul igen sådan plejer det jo at være. Men skidt tidspunkt at trykke de fattigste på når der er krise! Men se det fra den posetive side at de rigeste kan osse mærke det smiley

  • #59   11. mar 2009 Djarnis, det vil sige at du betaler for at hele din familie??? Hvis der ikke var nogle højtlønnede i DK ville i andre ikke kunne leve som i gør. Det hedder et velfærdssamfund. Men jeg kan godt se i ikke forstår det.

  • #60   11. mar 2009 Nej Henrik, vi betaler hver i sær til os selv, til når vi bliver syge, pengene kommer bare op i en stor kasse og så bliver den delt ud til dem som har brug for den hjælp. Det syntes jeg er en god ordning.
    Men det rammer stadig ikke ens rig som alm arbejder..
    Jeg ser frem til din ansætteles aftale.

    Djarnis


  • #61   11. mar 2009 Du skal bare klø på, og springe ud i alt der kan gi afgrøde. Det skal lige siges, at jeg også er uddannet automekanikker.

  • #62   11. mar 2009 de skulle bare lave vejskatter som de har i andre lande, så dem der køre meget må betale for det, læg afgifterne på brænsstoffet....feks. nu når det heddder vægtafgift/grønejerafgift... hvorfor skal en bil der feks. køre 100km om ugen betale lige så meget afgift, som en der køre 1000km....og hvor fanden bliver alle de penge af, de får ind for afgifter til biler, vi burde ha verdens sikreste vejnet, med alle de penge de får ind, når vi snakker biler.... men det er gamle slidte veje, med huller over alt....

  • #63   11. mar 2009 Ok Henrik, ja så har vi da noget tilfælles.
    Jeg kan se du også samler på campingvogne?

    Ja Brian, det har jeg også tit sagt, men alligevel kører man på sådane veje at bilerne bliver ødelagt. Heldigvis er der en kommuneforsikring, men de dækker kun hvis hullet er over 3cm dybt?

    Djarnis


  • #64   11. mar 2009 Operahus, kunst, kultur,sport osv er rimeligt dyrt. Så hvorfor ikke lade bilerne betale for det smiley
    Nu bliver jeg lidt nysgerrig; Henrik og Djarnis hvad giver jer brød på bordet?


  • #65   11. mar 2009 Jeg udvilker forskellig kemi til byggeindustrien (ikke det bedste sted at sælge til i øjeblikket). Og personlige pleje og medicin produkter.

  • #66   11. mar 2009 Djarnis, Samler og samler. Det kan man ikke lige sige, men de stod opbevaret, da vi overtog gården. Og har fået lov til at blive stående vinteren over..

  • #67   11. mar 2009 Ja jeg tjener noget mindre en en gennemsnits lønmodtager, så derfor bliver jeg hårdere ramt %vis end dem som tjener mere. Så når man kæmper for det man har kært og det pludselig ricikere at blive taget fra én, så bliver man da godt gal i skralden.
    Djarnis


  • #68   11. mar 2009 Nå, gidder ikke sidde her mere. Kan i hygge jer.

  • #69   11. mar 2009 Jeg fik ikke svar på det hele, men jeg håber de kommer senere.
    Djarnis


  • #70   11. mar 2009 Fuck... Min gamle golf bliver skiftet ud med en på hvide plader!!
    Ideen med eftermontering af partikkelfilter tror jeg er god.


  • #72   16. mar 2009 Buffer??? Det er da netop firmaerne, der skal have glæde af gulepladebiler. Ikke de private

Kommentér på:
imod nye regler gulplade.skrivunder.dk

Annonce