{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Opgradere motor {{forumTopicSubject}}

Hey guys.

Ved i om det kan betale sig at købe en Ford Mondeo med fx en defekt motor og så opgradere den til en 2.5 V6 også fra mondeo serien..

Jeg ved det er lovligt, hvis bilen fås med den motor, men er der nogen der ved om man bliver slagtet hvad angår afgift?

Bilen fås til 20k med motoren 1.8 - kørende bil.

/Benne

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradere motor
  • #2   11. mar 2009 Du skal betale afgift af ombygningen uanset hvad du gør. Du skal have bremser med over, ja praktisk tal at fra 2.5'eren bortset fra karossen da alt er anderledes.

    Det er ikke decideret lovligt at ligge motoren i da den har mere end de 20%


  • #4   11. mar 2009 Du bliver slagtet i afgift, da systemet idag er lavet sådan at du skal betale en helt ny afgift ved et identitetsskifte.

    Det du har gang er der INGEN økonomisk gevindst ved.. SLET IK!


  • #5   11. mar 2009 Skidt, troede bare man kunne spare lidt, hvis man kunne finde motoren billigt og så selv skifte den.

    Det er trods alt en org. motor fra den..

    Troede man kunne slippe billigt, hvad angår afgift..
    - for det er afgiften der er min interesse. (ved godt den skal betales, var også det jeg spurgte om)


  • #6   11. mar 2009 Selvom det var efter de gamle regler kunne det ikke betale sig..

    Bil+motor+delafgift = mere end en original 2.5V6 bil


  • #7   11. mar 2009 Org. koster 50k ca.

    ved selv at skaffe bil + motor og alt.. ca 12k-15k
    stadig ikke svare sig?


  • #8   11. mar 2009 Hvordan kan du skaffe en Mondeo + en 2.5v6 motor + ALT hva det kræver (du skal faktisk have en komplet donorbil) for så lidt?

  • #9   11. mar 2009 Men nej, det kan ikke engang svare sig, hvis du kan skaffe alt for 15k, så kommer afgiften oveni..

  • #10   11. mar 2009 TASS -
    Da Told og skat går ud fra opgivelsen på motorene fra fabrikken så er de mest interreseret i effekten.

    Færdselstyrrelsen er tilgengæld mere interreseret i forurening og støj samt om bilen kan holde i konstruktionen..

    Taget direkte fra SKAT.DK :

    Motorskift Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen sidestilles i disse tilfælde med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også foretages udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift, også selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, jf. nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, evt. ved en kombination af begge.


  • #12   11. mar 2009 Er afgiften virkeligt så meget ? :o)
    - men tak for hjælpen smiley


  • #13   11. mar 2009 TASS ., nemlig smiley

  • #14   11. mar 2009 Lige lidt herfra smiley
    Nu kender jeg ikke årgangen, men hvis den er fra omkring det samme som min Mazda (1994) så er der lige et par ting her.
    - Bremserne er de samme, uanset om motoren hedder 1,8 2,0 eller 2,5
    - Hvis det er en 2,0 fra std, vil du få et helvedes besvær med at få den i, da motorrummet er anderledes (der skal skæres meget) og ledningsnettet passer heller ikke over i.

    Så heller en ny 2.0 og riv nogle heste ud af den smiley men igen, kender ikke årgangen.


  • #15   11. mar 2009 Micheal R#

    Det var en 1994-1995 årgang.. 1.8 motor jeg kiggede på..
    Ledningsnet og alt det ville jeg få med motorer, gearkasse and so on.


  • #16   11. mar 2009 Altså den vil jeg har kigget på har motor 1.8..
    Det den jeg ville putte 2.5 v6 i..

    Ledingsnet, gearkasse og alt det er med motoren!

    Passer den i, eller er det kun 2.0-modellen der ikke passer? smiley


  • #17   11. mar 2009 Den passer IKKE i, derfor skal du have en komplet donorbil og ikke kun motor

  • #18   11. mar 2009 Benjamin:
    Du skal faktisk have skåret fronten af den gamle, og smidt donorfronten på, lad mig sige det sådan smiley
    2,5'eren passer ikke i, medmindre du ofrer ALT for mange penge smiley
    Men som sagt.
    En 2.0 ville være fornuftigt,


  • #19   11. mar 2009 Tak for hjælpen guys.
    Dropper det bare. smiley


Kommentér på:
Opgradere motor

Annonce