{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.414 visninger | Oprettet:

Kaspar R
Kaspar R
Tilmeldt:
6. mar 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Olie til Ford Mondeo: ................ {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har lige læst forskellige emner om olie til Ford Mondeo, grundet underlige lyde fra motor.
Kan man ikke regne med at Ford forhandler putter den bedste olie til Forden i når man har købt bil af dem? eller tror i at en anden olie vil være bedre? nogle erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie til Ford Mondeo: ................
  • #1   13. mar 2009 jeg har fået q8 formula et eller andet i min v6 og det duer ikke... skal og vil altid hellere køre med helix ultra og så bare o/30 til min.. det duer

  • #2   13. mar 2009 Tjek din instruktions bog, og du kan ikke være sikker på at en forhandler automatisk fylder den bedste olie på, jeg har set mange værksteder der kun har 10W40 på lager og de servicerer som regel alt med denne olie....
    Så vil du være sikker så skift olien selv...;-))


  • #3   13. mar 2009 kun 5/30 olie på en zetec motor ellers får du kun problemer

  • #4   13. mar 2009 som Casper S siger.. gerne fra Castrol. 5/30.. har aldrig haft problemer med min mondeo efter snart 200.000 km

  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #5   13. mar 2009 ok, det er mere fordi min Ford engang immellem har underlige knasend e lyde og Forden er godt nok pruduceret i 12 mdr. 07, men første gangs reg. i 09. Har været nede med den, men der er lyden selvfølgelig der ikke.. De har aldrig nævnt det kunne være noget med olien, men da jeg læser på sitet kan jeg se det har kæmpe betydning. Er træt af at have købt en helt ny bil der har underlige lyde some tider..

    @ tak for svaret, jeg vil tjekke bogen og se hvad der skulle være optimalt, men kan sgu ikke selv skifte det. Den skal vel tømmes for andet først


  • #6   13. mar 2009 Ok, men du kan jo købe den olie du vil have på og bede værkstedet om at skifte den for dig så..?

  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #7   13. mar 2009 ok 5/30 er det også selvom den kun har kørt 2000 km nu? og det er en st. car 2.0

  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #8   13. mar 2009 Dan : helt sikkert

  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #9   13. mar 2009 hvis jeg finder ud af at Ford har puttet 10/40 i motoren skal jeg så få det skiftet ASAP?

  • #10   13. mar 2009 Den SKAL have 5w-30 for at undgå tikken fra ventiler - men tror sq ikke, du skal være så bange for, at de har kommet 10w-40 på, hvis de motor er i ok stand - Mazda har det samme problem - det skyldes hydrauliske ventilløftere og en tyndere olie (5w-30) gør, at de glider lettere og derfor ikke tikker

  • #11   13. mar 2009 Jeg gik ud fra, at din Mondeo var en ældre model

  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #12   13. mar 2009 Nej, den er første gangs reg. i 09
    men er produceret i 12 mdr 07


  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #13   13. mar 2009 Mr white: den har stået på lager og jeg fik flåde rabat da jeg købte den.
    Den har kun kørt 2000 km nu. Men har lidt mærkelige lyde til tider fra motoren


  • Kaspar R
    Kaspar R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #14   13. mar 2009 Dykker: det er en 2.0 benz

  • #15   13. mar 2009 Hvis de har puttet forkert olie på motoren, så skal de selv bekoste hele udskiftningen af olien samt olie filter.

    Prøvede det samme på min transit hvor de kom forkert olie på og der måtte de skifte på deres regning.

    kik på http://www.shell.com/home/page/dk-da/shell_for_motorists/app_lubematch.html det er shell's oversikt på olie til biler.

    Ellers ring til ford importøren og snak med dem, det var også dem som fortalte mig at værkstedet skulle skifte olie + filter hvis de havede kommet forkert olie på min motor


  • #16   13. mar 2009 Hmm.. Har de ikke skrevet en seddel med olie skift på?

  • Dan B
    Dan B Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   9. mar 2012 Har lige selv idag købt en Ford mondeo st car 2,0 aut diesel fra 08 kunne jeg have samme problem med min den tikker også ?

  • Dan B
    Dan B Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   9. mar 2012 Har lige selv idag købt en Ford mondeo st car 2,0 aut diesel fra 08 kunne jeg have samme problem med min den tikker også ?

Kommentér på:
Olie til Ford Mondeo: ................

Annonce