{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang dioder {{forumTopicSubject}}

jeg vil have lidt dioder bag i min polo men hvis jeg kan ungå og trække for mange ledninger så vil jeg gerne det så spørgsmålet lyder kan remoten fra anlægget lavere nok strøm til og trække 4 dioder så kunne jeg bare tage strøm derfra jo det ville være nemt da dioderne kun skal være tændt når anlægget er tændt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang dioder
  • #1   12. jun 2005 Ja det kan den sagtens. En normal higbright LED trækker typisk 20 mA. Dette er ved 3-4V, alt efter type! DVS 2X2 LED i serie med en formodstand vil trække ~40 mA, hvilket du sagtens kan tillade dig at trække fra remote!

• #2   12. jun 2005 fatter så minus af de tal men prøver og sætte dioder i det skal lige siges det er 3mm med forloddet modstand men det har vel ikke noget at sige

• #3   12. jun 2005 Tallet 20 mA er den mængde strøm en normal "klar" lysdiode skal bruge, for at lyse optimalt.
    Hvis der er forloddet modstand på hvad LED (Light Emitting Diode) bruger hver enkelt 20 mA. Hvis du så har 4, bruger de altså 20 mA X 4 = 80 mA! De smarte ved at sætte dem i serie, f.eks. 2 stk med en enkelt formodstand, er at man så får et mindre strømforbrug = 40 mA!
    Men sæt du bare dem til, som de er! 80 mA er en meget lille strøm, så det skulle ikke være et problem!

• #4   12. jun 2005 Smid et relæ på din remote udgang, så skal du ikke være bange for at overbelaste den, men det burde ikke være et problem med 4 dioder.

• #5   12. jun 2005 oki sætter dem til så de skal lyse det gennemsigtige plastik op der holder min ladelyt

Kommentér på:
spørgsmål ang dioder

Annonce