IF Forsikring - svindlere eller ?? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik d.23 maj smadret min bil, i hvad der må betegnes som det værste sorte uheld længe. Jeg var taget ned til en af min fars venner, og vores samtale ender så i han tager mine nøgler og vader ned i bilen efter cd, hvor han så kommer til at slå i bilen i frigear. Bilen triller så ned i et hus og jeg får smadret hele fronten. Tøsen der bor i huset går så ud til min far, der er ved at sætte en parabol op for ham og spørger om det ikke er vores bil der holder i hendes forhave... De går så ned og henter bilen, og går bagefter op og henter mig for at fremvise min bils nye udsende!
Vi tager så fat i hans forsikringsselskab og melder skaden over hans ansvarsforsikring (person) hvor de beder mig køre bilen på værksted. Dette gør jeg så og bliver efter 2 dage kontaktet af dem hvor de beder om info på min mekaniker, det bliver udleveret og sagen ligger så stille i hele 3 uger.
Jeg bliver så ringet op af IF idag hvor de fortæller at de ikke vil dække skaden, da taksator ikke mener at den egentlige skadesvolder er skyld i skaden og at skaden er helt urealistisk fra der hvor bilen holdte parkeret. Men manden har aldrig været ude og besigtige min bil - for at se hvilken del af bilen der er smadret.
Så ringer jeg noget uforstående til ham der sidder med sagen for at få en forklaring. Hvor han fortæller mig at de har taget info om bilen, og fundet ud af jeg i december lavede en skade i samme side (det aner de intet om da de ikke har været og se på nuværende skade) og med udlæg i det må de afslå at betale skaden. Så bliver jeg først rigtig sur, da jeg har kvitteringer på at skaden dengang blev lavet. Nu vil han så køre hele møllen en gang til
Mit spørgsmål er så - er det i det hele taget lovligt?
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.312
Der er en jurist herinde, hans profilnavn er cA, prøv at se om du kan finde ham, han kan nok hjælpe dig.....håber det lykkes for dig. Der er intet så trist som kampen mod forsikringsselskaberne....
Mvh. Anders
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Har du ikke en håndbremse i den bil??
Den burde jo være trukket, da den jo også kaldes for en <b> PARKERINGSBREMSE </b>
Men ellers er det fandme et nederen uheld - at bilen bare triller væk.
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 111 Svar: 2.014
Tag kampen med dem.
Mange store selskaber trækker tingene derud hvor os alm. mennesker ikke føler vi kan bunde mere - men man kan se at de der så fortsætter kampen også vinder de fleste af dem.
Allier dig med nogen der kender loven. Spørg evt. nogle af de online advokattjenester der er på nettet.
Evt. meld dig ind i FDM, hvis du ikke allerede er det, og få deres hjælp. De har ihvertfald den tekniske og faglige viden der skal til for at kæmpe din sag.
Føler med dig - det er SÅ udmattende at skal igennem disse sager. Men mit vigtigste råd er: Giv ikke op uanset havd de forsøger.
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.312
/A
jul 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 79
Jew og Jesper jeg har ikke tænkt mig at give op overhovedet, for deres historie hænger så dårligt sammen og at de bruger en tidligere skade for at undslippe gør jo ikk tingene nemmere for dem selv. Har allerede allieret mig med en advokat som siger de hænger i en tynd tråd!
Bare det at de afviser sagen uden at have set min bil forstår jeg ikke man kan!?
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Så kan det være, at du slipper for sådanne uheld i fremtiden...
okt 2004
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 200 Svar: 1.735
aug 2003
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 43 Svar: 862
ALTID træk håndbremsen, gør jeg ihvertfald!!!
jul 2004
Morten S helt enig, når man skal betale regningen så står de klar ved kasse 1 med det samme!
jul 2004
IF Forsikring - svindlere eller ??