{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brug for lidt elektrikker hjælp?
  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #1   26. mar 2009 var det ik bedre bare at forklare hvad problemet er?

• #2   26. mar 2009 held og lykke med at få en elektirkker til at lave ledningsnet på en bil.. det har jeg sku ikk set nogen gode eksempler på

• #3   26. mar 2009 Hvad skal du have hjælp med og hvor i landet?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#4   26. mar 2009 rasmus A.. så er det nogen ringe elektrikere du kender... meget af det er lavet præcis som på både bortset fra at man ikke trækker stel/minus med rundt på en bil. jeg var henne og reparere/lave om på ledningsnettet i min dne gamle fordi de tumper der havde smidt motoren i havde lavet noget crap da de kavde kortsluttet alarm osv...
    men dertil skal det da siges at det er ikke sikkert man kan selvom man er elektriker, men så skal man sq da også bare lade være at begynde

• #5   26. mar 2009 det fordi jeg har en cortina, og der er original 1 firkantet lygte i hverside, og jeg har så fået gt front på, hvor der så er 2 runde lygter i hver side, så de 2 skal lyse som kørerlys og så skal alle lyse når der lang lys på ?. .

• #6   26. mar 2009 steffen korrekt det nogle meget suspekte elektrikkere jeg kender haha

• #7   26. mar 2009 Hvordan fejlsøger en elektrikker på canbus så? eller wan net på en bil? Eller multiplex? hehe! Nej en autoelektrikker er vejen frem.

Joakim, du skal bruge arbejdsrelæer både til kørelyset så det vil virke som kørelys og til at skifte mellem kort og langt lys. Du kan sagtens bruge en prøvelampe (2 ledninger på en H4 pære er fint! Da det samtidig også angive hvor god en stelside du har på dine ledninger).

• #8   26. mar 2009 begge lygter er med tre pinde på `. hvis du forstår (:, hvordan skal jeg koble det over til to ? . der går jo tre ledninger fra det originale og skal jo bruge 6 i hver side ?

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#9   26. mar 2009 jeg fejlsøger ikke på canbus osv, men derfra og så til at få et par forlygter til at virke=indsæt selv en smiley der ruller med øjnene".
    om han skal have flere relæer bygget ind afhænger lidt af om han skal have den ekstra funktion med kørelys.. så vidt jeg husker har de kun gamle forder kun langt/kort lys. ellers kan han nøjes med det eksisterend enet og lave om på lygterne

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

#10   26. mar 2009 du er nødt til at lave en samling. jeg ville nok lave den inde i den ene lygte, hvis lygterne er monteret med spadestik kan du sløjfe lidt nemt på den måde

• #11   26. mar 2009 Du beskriver et H4 stik, og det kan splittes op i 1 stel, en kortlys + og en langlys +. Du skal være lidt obs på hvor dit positionslys sidder. For det ser en smule fjollet ud hvis de sidder hver for sig.

Steffen, hvis man nu vælger at gøre det på min måde skal der ikke klippes nogensteder. Man forlænger simpelthen bare de eksisterende stik med flade hankabelsko og så over i hunkabelsko. Det vil altid være at foretrække at bruge relæer på en bil da men ellers vil trække de 5A igennem lyskontakten og det har den ikke helt så godt af da den er lavet af kobber på disse modeller og detmed tiden vil blive blødt og afstanden mellem kontaktsættet vil blive ringere. Angående canbus var det en stikpille til at man som elektrikker nok næppe kan lave alt på bilers ledningsnet :o) Det har jeg desværre set et par forulykkede forsøg på

• #12   20. apr 2009 Så skal du have fat i en Auto Elektriker

Kommentér på:
brug for lidt elektrikker hjælp?

Annonce