{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.060 visninger | Oprettet:

Civil politiets rettigheder? {{forumTopicSubject}}

G'aften.
Ville bare høre om der var nogen af jer, der har haft erfaringer med civil politiet?
Jeg blev for en måneds tid siden stopped (Eller, vi blev efterfulgt) af en civil betjent, som han udgav sig for at være.
Vi var nogle gutter i 2 biler. Den såkaldte betjent, sagde til min kammerat at han ville få tilsendt sig en bøde, og jeg skulle vente på et opkald fra ham, fordi han skulle undersøge min handling, med en dommer eller noget.
Jeg skulle efter hans mening have kørt lidt vildere end min ven i den anden bil. Vi overhaldte ham begge to..
Men han kunne på ingen måder indificere sig selv, udover en klam svedig t-shirt med et politi-logo på og et navn med et "politi nummer" som ikke kunne blive oplyst på den loka Politi Station.

Jeg har dog fået nogle ubesvaret opkald, men fra et hemmeligt nummer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Civil politiets rettigheder?
  • #1   16. jun 2005 Han skal indeficiere sig med det samme når han stopper dig. Hvis ikke han har noget ID som beviser at han er politi mand kan du bare køre!

  • #2   16. jun 2005 Politiet SKAL være i uniform for at have ret til noget som helst... Det var garanteret en eller anden tosse der lavede gas med jer

  • #3   16. jun 2005 Og det kan han ikke gøre en skid ved, eftersom han ikke kunne bevise at han er politimand. Taler fra erfaring i denne tilfælde, men han havde stoppet mig før når han var på patrulje. Da han stopppede mig i sin egen bil uden politi ID smuttede jeg bare eftersom han ikke kunne bevise at han var fra politiet. (Selvom jeg vidste at han var)

  • #4   16. jun 2005 Det var også hvad jeg fik afvide herhjemme.
    Men han sagde at han havde taget nummerplader på andre billister der var i området.. Men jeg troede sq ikke lige på at han havde mulighed for at skrive dem ned, eller huske en 2-3 stykker udenad i hovedet..
    Han var også alene.


  • #5   16. jun 2005 Hov jeg bliver lige i tvivl om det med uniformen... Mener også det er hvis de har skilt med. !

  • #6   16. jun 2005 De behøver ikke være i uniform...

  • #7   16. jun 2005 Det er lige meget om han er alene, hvis han er i civilbil og har en plade at stoppe dig med. Eller hvis han stoppper dig i egen bil og lignende. Men HAN SKAL HAVE POLITI SKILT (ID) ellers kan han ikke gøre en skid!

  • #8   16. jun 2005 Mikkel J - De må gerne anholde m.m. som civile, de er jo i tjeneste 24/7, men i denne situation skal de i det mindste kunne indificere sig selv..

  • #9   16. jun 2005 jep de skal bare skiltet med og vise det uden opfordring.


  • #10   16. jun 2005 Det skal lige sige, at ham min kammerat der.. Han har stadig ikke modtaget giro kortet fra dem..
    Men det kan jo alligevel godt være forsinkede, selvom vi har opgivet at tro på det smiley


  • #11   16. jun 2005 Christian> hvis han ikke har skilt, eller gyldig ID kan han ikke gøre en skid! DET ER 100%, ved det fra erfaring.


  • #12   16. jun 2005 Christian >> jeg arbejder sammen med en deltidsbetjent, han siger at når de ikke er på job, så må de ikke stoppe biler eller lign. .. men det kan da godt være jeg har misforstået det

  • #13   16. jun 2005 Okay..
    Hvis han nu allegevel tager kontakt, har jeg sq også tænkt mig at nægte alt.

    Har faktisk også hørt noget om at der står <i>falske</i> foto-fælder rundt omkring i landet, som tager billeder.

    Har i oplevet sådan nogle?


  • #14   16. jun 2005 Eic R> Den var god, den skal jeg have gjort en gang. Var ved at få en bøde pga at jeg holdt og forstyrrede en foto-fælde i firmabilen!

  • #15   16. jun 2005 Haha, grineren..

  • #16   16. jun 2005 Haha Christian, du kan bare køre ordenligt smiley

    Men det med nummerplader - de kan fandme huske mange.
    En af min fars venner er kriminal betjent i kbh, og hvis han ser en mistænkelig vogn - og skal undersøge det - så kigger han bare 2 sek, og så sidder den der bare i hovedet.. og han kan uden tvivl også godt huske flere , de har klæbe hjerne mht. til det pis smiley

    MEn tjah - tror ikke der sker en skid - tvivler ret meget på at han kan gøer noget så længe han er alene, og når han ikke engang kan indenticifere sig selv.


  • #17   16. jun 2005 <b>:P</b>

  • #18   16. jun 2005 hi hi jeg gik om ved en han var fra politiet. og han kunne heller ikke indenticifere sig selv og han sage han ikke kunne gøre mig noget og det skulle jeg bare være glad for det var jeg sååå... de kan ikke gøre en skid hvis de ikke kan indenticifere sig selv. og heller ikke hvis de ikke er 2 i bilen. jo det kan han men så skal han have kamara i. har jeg nemlig også prøvet av av det var dyr

  • #20   17. jun 2005 Prøv allesammen at, når i ser en foto-vogn, så kør hen og parkere lige bag ved dem, stig ud af bilen og så bare gå væk....hvis han kommer og siger at du holder ulovligt, så kan du jo spørge ham hvorfor han så parkere der, for det er kun ved vejarbejde på motorvejen, hvor de må parkere "ulovlig" ellers SKAL de også parkere en foto-vogn de steder hvor det er lovligt at parkere!!!!

  • #21   17. jun 2005 Hahaha.. Bare rolig, det vil jeg sq prøve en dag!

Kommentér på:
Civil politiets rettigheder?

Annonce