Polerings produkter - A'hva? {{forumTopicSubject}}
Ville gerne gøre bilen sommerklar og gi den lidt glans tilbage. Men markedet for bilpleje produkter er jo en jungel, for den uindviede.
For det første er jeg lidt i tvivl om produkttyperne. Som jeg kan se det findes der:
Lakrens, Lakforsegling, Polish, Wax.
Det som jeg synes, og ret mig gerne hvis jeg tager fejl, er at
- Lakrens er til den hårde omgang. Hvis lakken virkelig er falmet, eller man har noge ubehagelige tydelige ridser.
- Lakforsegling sliber mindre end lakrens, og giver samtidig glans... dog er jeg lidt i tvivl om det dækker over det samme som Wax/voks? I nogle beskrivelser ser det ud som om at praktisk talt er det samme som voks/wax.
- Polish: Lige pludselig støder man så også ind i dette ord... hvad er nu det? Det samme som lakrens? Eller måske det samme som lakforsegling? Måske er det en blanding mellem lakforsegling og voks... hvis ikke de 2 ting er det samme. AERGGHHH!
- Voks er vel bare for at gøre ens hårde arbejde på bilen langtidsholdbart? Eller gør det noget som en lagforsegling ikke kan klare?
- Bllehhh...
Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe lidt.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
2.polish,
3.lakforsejling
dec 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 26
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Lakrens renser din lak for de ting du faktisk ikke kan se.
Polish er til at slibe meget let på lakken.
Lakforsegling er til at beskytte din lak. Som normalt er en voks
dec 2003
dec 2003
Jeg kiggede lidt på Sonax xtreme polish+was 3. Jeg ved dog ikke om man kan bruge dette sammen med en pollér maskine, da de selv anbefaler at man polerer med den medfølgende svamp.
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 80 Svar: 719
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Se mit fotoalbum hvor jeg har fjernet småridser ved polering og givet bilen glans.
Polerings produkter - A'hva?