{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på luftmassemåler/-mængdemåler
  • #1   2. apr 2009 Den er sgu for lang den forklaring smiley Men en luftmassemåler fungerer med at den måler massen af den indsugede luft med en metaltråd den opvarmer og kan på den måde se massen af luften-
    En luftmængdemåler har en klap luften presser op. Den har en kulbane som den måler modstanden i. Modstanden ændrer sig efter hvor meget klappen er åben.
    Sådan cirka smiley


  • #2   2. apr 2009 en luftmængdemåler har en lille glødetråd som bliver kølet af fartvinden fra indsugningsluften ... og så ændre modstanden sig i denne tråd og motoren kan derved regne ud hvor meget luft der kommer ind i motoren.

    luftmassemåleren har et spjæld som åbner mere og mere jo mere luft der suges ind i motoren. og så sidder der en variabel modstand på spjældet som ændre modstanden jo mere spjældet åbner.

    deres funktion er som sagt at måle den mængde luft der kommer ind i motoren så motorstyringen kan udregne blandingsforholdet.
    hvis de går i stykker vil motoren trække dårligt og gerne bruge mere benzin en normalt da de går over i et nødprogram hvilket giver en fed blanding.
    du kan også især med massemåleren opleve rykkende accelerationer hvis den er ved at gå i stykker.


  • #3   2. apr 2009 Præcis

  • #4   2. apr 2009 Tak.
    Super gode svar smiley


Kommentér på:
Forskel på luftmassemåler/-mængdemåler

Annonce