rysten i rat {{forumTopicSubject}}
Har lige fået sat alufælgene på bilen, og nu ryster det i rattet når den runder 60-80km/t og så igen når den når over 110.
Det føles nærmest som om man kører på en øst-tysk motorvej af beton elementer.(lav fart, ved højere fart ryster det bare.)
Har fået 2 nye dæk på 2 af fælgene(dem smed jeg bagpå). så det er de 2 "gamle" dæk/fælge der sidder foran(er købt brugt).
Har købt 4 nye centreringsringe, som passer på min bil.
Det næste skridt, er det at få afbalanceret de 2 "gamle" fælge/dæk også?(der er rigeligt mønster osv, så vil helst ikke skifte dækkene).
Eller skal jeg prøve at smide de nye dæk på foran og se om det ændrer noget?
På forhånd tak for svar'ene.
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 373
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
1. Prøv at bytte om på for og bagdæk
2. Få dem afbalanceret
3. Tjek om fælge/dæk er skæve
4. Begynd og tjek resten af hjulophængene
5. Skrot bilen
Disse ting prøves i nævnt rækkefølge, og nedefter hvis første forslag ikke virker
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 29 Svar: 79
apr 2007
Ellers så indleverer jeg da de gamle til afbalancering, vil ikke bare køre med dem bagpå, hvis det er det der er galt
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 393
Grunden til jeg tror det er det, er at den nærmest hopper ved lav fart, det har nemlig IKKE noget med afbalanceringen at gøre. Du skal kigge på din dæk og se om der er et der buler ud, det plejer at være ret tydligt. Det kan både være i siden eller på kørefladen bulen sidder.
Det er vigtigt fordi chancen for at dækket sprænger er ret stor, hvis det er det der er galt.
En anden grund kan også være en støbe fejl i dækket eller en meget skæv fælg.
Håber du får løst problemet.
apr 2007
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 75 Svar: 393
apr 2007
rysten i rat