21.611 visninger
|
Oprettet:
Forskel på kvalitet af diesel?? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har altid købt diesel ekstra hos Shell og Shell Express eller superdiesel hos Q8 eller F24.
Men er der reel forskel på kvaliteten som der påståes? Er der virkelig forskel? Betyder de rensene additiver, at kvaliteten hos de to selskaber, er anderledes end hvis jeg køber andetsteds?
Vil jeg få nøjagtig samme gode resultat osv, med diesel der fx er købt hos Statoil?
Håber der er et klogt hoved eller to herinde, som kan give mig et svar!
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
okt 2007
okt 2007
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 12 Emner: 44 Svar: 259
om jeg køre til DK /OK eller statoil det er sted det samme sted
apr 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
Betyder det, at jeg får nøjagtig samme diesel, uanset hvor jeg køber den? Og betyder det så ikke også i praksis, at Shell og Q8 lyver, når de skriver, at de i modsætning til andre selskaber, har tilsat dieselen rensende additiver?
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 206
Min HDI (som er commonrail = følsom overfor "forurenet" brændstof") kører ALTID med det billigste diesel. Der bliver tanket 65-70 liter når tanken er tom, og der er tanket fra ALLE de forskellige kæder vi har herhjemme. Der har på intet tidspunkt været noget forskel.
Selvfølgelig skal der ikke tankes fyringsolie, da der er andre krav ift. svov-/parafinindhold og cetantal!
Man kan ikke sammenligne alm. 95 blyfri med f.eks. shells v-power, da v-power har et andet oktantal!!!
apr 2009
Vil det efter din opfattelse betyde, at alt diesel på markedet er ens og af fuldstændig samme kvalitet?
Det at diesel, og iøvrigt benzin, skal overholde visse krav, betyder vel ikke, at nogle selskaber ikke må gøre det bedre end de fra myndighedernes fastsatte krav - eller hva´?
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 206
MEN - en velserviceret dieselmotor har det absolut ingen betydning på. Når man f.eks. kører sin bil til service ved f.eks. peugeot kan man få forskellige "servicerens" - både hældt i brændstoffet, og sprøjtet ind i indsugning imens motoren kører. Såfremt man passer på sin bil er der ingen grund til at tro at ens bil køre bedre med det andet. Men tro flytter bjerge, og hvis man vil "narres" bliver man narret!
Se det sådan her - fordi du pudser dine ruder to gange behøves de ikke at bliver renere, såfremt du har pudset dem ordentligt første gang!
apr 2009
Men jeg kunne ikke gennemskue, om der alligevel og til trods for dette, er forskel på produkterne.
Jeg tolker dine svar som, at kvaliteten er ens - og jeg takker selfølgelig for den tid du har brugt på at svare
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
apr 2009
På Q8´s hjemmeside kan følgende læses:
Q8 Super Diesel
Q8 Super Diesel - forøger glæden ved din bil.
Super Diesel har erstattet Q8s almindelige diesel. Kvaliteten er blevet opgraderet, men prisen har vi ikke pillet ved.
Hemmeligheden bag den nye Diesel er en øget mængde af aktive detergentstoffer. Stoffer der renser og vedligeholder din motor og som reducerer dannelsen af belægninger i din motors indsprøjtningsdyser og forhindrer rust i brændstofsystemet.
Med en ren motor vil du opleve en blødere motorgang og en bedre brændstoføkonomi.
Du vil også opdage at Super Diesel er hurtigere af fylde på, da den skummer mindre og pistolen dermed ikke slår fra. En lille behagelig detalje for dig, der skal hurtigt videre.
Q8s Super Diesel
Renser og vedligeholder bilens motor
Giver blødere motorgang
Giver bedre brændstoføkonomi
Er hurtigere at påfylde
Har samme pris som almindelig diesel
Kan benyttes af alle diesel motorer
Har du spørgsmål eller kunne du tænke dig at vide mere - så læs vores spørgsmål og svar. Du er også velkommen til at kontakte vores Produktservice på tlf. 45 99 25 75.
På shell´s hjemmeside står følgende:
Ny diesel. Extra motorbeskyttelse til samme pris.
Diesel som beskytter motoren…
Efter omfattende forskning og testkørsel introducerer vi nu Shell Diesel Extra, en ny generation af diesel som er designet til at give bedre motorbeskyttelse.
Ny generation af diesel udviklet af Shells forskere
Hjælper med til at holde motoren fri for belægninger
Resultatet af omfattende testkørsler
Anbefales til alle typer dieselkøretøjer
…. til samme pris
Shell Diesel Extra erstatter Shells almindelige diesel. Du får en bedre kvalitet, uden at betale Extra.
Forgængerens velkendte rustbeskyttende egenskaber er bevaret. Det gælder også de gode skumdæmpende egenskaber, der gør det hurtigt og let at tanke op uden spild.
Udviklet til at holde motoren ren
Ved brug af diesel kan der dannes belægninger, som med tiden medfører tilstoppede indsprøjtningsdyser. Shell Diesel Extra hjælper med til at vedligeholde en effektiv forbrænding ved at forhindre opbygning af belægninger, der tilstopper indsprøjtningsdyserne.
Beskytter motoren
Som den gamle diesel danner Shell Diesel Extra en beskyttende film på nogle af de vigtigste og kostbareste motordele. På den måde bidrager brændstoffet til at forebygge rust.
Gennemtestet
Forskerne hos Shell har omhyggeligt gennemført omfattende tests og målinger af Shell Diesel Extras evne til at forebygge belægninger. I et halvt år blev et bredt udvalg af populære dieselkøretøjer testet over en halv million kilometer med den nye diesel. Disse tests blev gennemført under virkelige kørselsforhold som vejtests og er nogle af de mest omfattende dieseltest som Shell har udført.
Sørg for at du beskytter motoren med Shell Diesel Extra hver gang du tanker.
Ingen af de andre selskaber skriver noget tilsvarende om deres diesel, og jeg havde derfor håbet at kunne få afklaret om denne forskel reelt er til stede, eller om der blot er tale om reklamestunts??
apr 2009
Ingen tvivl om, at biilederne der er lavet i forbindelse med brug af "Super Diesel" ser langt bedre ud...
Men igen: det kan jo sagtens være reklamestunts...
Forskel på kvalitet af diesel??